Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:25:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 18:13:17 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2004, 11:36:30
Berichten: 186
Locatie: Heeze.
Nu ik hier toch ben...

Ik heb de laatste tijd veel vaker steken rondom / onder mijn hart. Ik voel het als ik inadem, en na een paar keer ademen is het opeens weer weg. Maar omdat het zo'n pijn doet onder het ademen, span ik me even aan, en houd ik mijn adem in. Dan voel ik het niet, en kan ik daarna weer normaal ademen.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik ben bijna 18, gewoon gezond, en ik eet ook redelijk gezond.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 19:24:00 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Beweeg je ook gezond?

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 20:53:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Jahh dat ken ik wel, maar is geloof ik niks ernstigs. Je hebt enorm veel spieren rond je hart.

Het is trouwens ook zo'n zelfde steek als je heel veel hebt gerend, je milt zou het kunnen zijn.

De milt is een orgaan dat voorkomt bij gewervelde dieren. De milt is onderdeel van het lymfesysteem, maar anders dan lymfeklieren opgenomen in de bloedcirculatie. In de milt worden plasmacellen gevormd uit B-lymfocyten en worden rode bloedcellen afgebroken en het daarbij vrijkomende ijzer opgeslagen, maar de milt bevat ook een zeker reservoir aan bloed. Ook draagt de milt bij aan de verwijdering van afvalstoffen uit het bloed. De milt is niet noodzakelijk voor leven en kan operatief verwijderd worden (splenectomie).

Bij de mens bevindt de milt zich in de linker bovenhelft van de buik, onder het middenrif en achter de maag. Bij een normaal individu is de milt ongeveer 125 × 75 × 50 mm groot met een gewicht van 150 - 250g.

Het bekende verschijnsel van de "steek in de zij" bij overmatige fysieke inspanning is het gevolg van samentrekking van de milt bij zuurstoftekort om extra rode bloedcellen in de bloedbaan te brengen.


Het lichaam zit raar inelkaar. Er kunnen vele oorzaken zijn..

Succes met het vinden van je antwoord! (probeer ook even je huisarts)

Gr.

Nuubje

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 09-08-2005, 21:24:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik had ooit eens gelezen in een tijdschrift dat iemand dacht dat hij iets aan zn hart had. Uiteindelijk bleek het probleem iets aan de slokdarm geweest zijn. De laatste keer dat ik frieten at, had ik ook pijn meegemaakt aan mn rug. Het kan misschien daaraan liggen, misschien ook niet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 10-08-2005, 20:46:44 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2004, 11:36:30
Berichten: 186
Locatie: Heeze.
Ik rij paard, en ik werk ook met paarden. Daar moet ik een half uur heen en terug van fietsen, dus ja, ik beweeg ook veel.

Ik zag net de docu van 'supersize me'...zeer geruststellend ( not)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 17-12-2005, 20:25:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-12-2005, 16:08:23
Berichten: 192
juniper schreef:
Nu ik hier toch ben...

Ik heb de laatste tijd veel vaker steken rondom / onder mijn hart. Ik voel het als ik inadem, en na een paar keer ademen is het opeens weer weg. Maar omdat het zo'n pijn doet onder het ademen, span ik me even aan, en houd ik mijn adem in. Dan voel ik het niet, en kan ik daarna weer normaal ademen.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik ben bijna 18, gewoon gezond, en ik eet ook redelijk gezond.


Ok, ik ben geen dokter maar dit klinkt wel een beetje als of je slokdarm of je tussenribspieren!!

Wat je kan doen is dagelijks je vuisten voor je kin bij elkaar houden ellebogen horizontaal dat je ellebogen naar buiten brengen.
Of vuisten bij elkaar houden en je romp roteren, dat doe je door je vuisten samen naar de kant te brengen waar je naar draait.

groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: steken rondom mijn hart
BerichtGeplaatst: 18-12-2005, 17:44:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2005, 16:50:10
Berichten: 42
Locatie: Utrecht
hallo

ik ga even verder in dit topic, omdat het genaamd is, steken rond mijn hart.

ik heb dit ook echt al heel lang. het is wel anders. iig ook met dat inademen, dat het dan steekt, maar dat heb ik altijd al wel regelmatig gehad en dat is volgens mij niet echt iets ernstigs.

de klacht die ik heb is mss meer iets om een keer mee langs de dokter te gaan, maar ik wil het ook even hier posten omdat ik hoop dat iemand mss iets herkent. :)

ik heb het gevoel dat ik een soort van pijnplek, links van mn hart ontwikkeld heb, een soort schijf, ja dit klinkt een beetje vreemd, maar zo voelt het. ik heb best veel rotdingen meegemaakt de afgelopen jaren, en de laatste tijd komen er een hele hoop dingen tegelijk lijkt het wel. heb mezelf aangeleerd om niet te emotioneel te worden als ik een teleurstelling moet verkroppen, en soms voel ik de emoties al opkomen en ik slik ze dan letterlijk weg. Een paar maanden geleden was ik nl best wel heel depressief en dat wil ik echt niet meer, ik probeer mezelf bezig te houden met positieve dingen en mensen.
maar ik denk dus zelf al dat de oorzaak van die stekende plek bij mn hart is, het opkroppen van emoties. want ik voel die plek het meest als ik verdrietig ben of iets probeer weg te drukken en ergens niet aan probeer te denken.

oke heeft iemand mss tips?

xx


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl