Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:26:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 30-10-2005, 20:41:07 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-05-2005, 14:24:06
Berichten: 274
Locatie: hilversum
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, weet niet of ik het wel op de juiste plek heb geplaatst maar wist niet zo goed waar anders..
Ik vraag me wat dingen af over bezeten zijn. Ten eerste wat het precies is, ik heb er wel een beeld bij maar ik ben benieuwd naar wat anderen erover zeggen. Ook ben ik benieuwd naar hoe je zoiets herkent bij iemand, zijn er bepaalde kenmerken?
En stel je bent het zelf, of je kent iemand die bezeten is, ik neem aan dat je daar wel iets aan kunt doen. Heeft er iemand ook enig idee wat?
Ik kon er verder geen topics over vinden, vandaar mijn vraag..

Ik hoop dat er iemand is die me wat meer kan vertellen.

Liefs Barbara


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 31-10-2005, 12:02:40 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Hoi Barbara.

Bezetenheid is als een entiteit zeg maar het lichaam van een persoon overneemt en de ziel min of meer verstoot waardoor die het lichaam niet of nauwelijks meer zou kunnen controleren.

klachten die zouden kunnen duiden op bezetenheid zijn:
Hevige bekoringen waaraan men geen weerstand kan bieden;

Zeer ernstige woedeaanvallen, waarbij men geen controle over zichzelf heeft;

Bepaalde ziekten, zoals vallende ziekte, krankzinnigheid en dergelijke;.
(Hierbij moet men natuurlijk zeer voorzichtig zijn met conclusies en gedegen onderzoek doen.)

Crimineel of opvallend en voor degene ongewoon negatief gedrag;

Stemmen in het hoofd die aanzetten tot negatief gedrag.
(Ook hier dient men zéér voorzichtig met conclusies te zijn.)

Zelfmoordneigingen. Destructief gedrag op zichzelf gericht.

Logisch is dat er een diagnose door een deskundige moet worden vastgesteld, want bepaalde tekenen kunnen ook in de psyche van de mens zelf zitten of veroorzaakt worden door zeer andere dingen waarvan van bezetenheid geen sprake is.

als je meer wilt weten kan je altijd op google zoeken, er staat veel info op, evenals op deze pagina: http://members.home.nl/frali98/bezetenheid.html

hoop dat je hiermee al wat antwoord hebt :)

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 31-10-2005, 13:23:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Ik geloof dus niet in bezetenheid door entiteiten.. dit ook omdat alles wat wij ervaren, voelen en 'weten' vanuit onszelf komt.. noem het je hogere zelf, of je ware zelf. Iig dat Zelf dat zich verbonden voelt met het geheel, de bron.

Je persoonlijkheden zijn 'normaal' allemaal geintegreerd.. maar een emotie kan ook ver los komen te staan van een andere door bijvoorbeeld een traumatische gebeurtenis die niet verwerkt is. En de delen kunnen zichzelf ook gaan benoemen.. bv bij MP/DIS, waarbij het lijkt alsof iemand een totaal ander persoonlijkheid heeft omdat ie bezeten lijkt te zijn van een ander. Maar dit is gewoon een van de persoonlijkheden in zichzelf die de voorhand heeft genomen.

De stemmen in onze hoofd zijn de delen in onszelf die om aandacht roepen. Een verhaal kwijt willen. En dat kunnen inderdaad schrikwekkende dingen zijn.. bevelen, waarschuwingen, bedreigingen... allemaal onderdrukkingen aan het eigen Zelf.

Helaas wordt snel gewezen naar de psychiatrie en de medicijnen maar vaak komen mensen met die symptomen er op die manier totaal niet vanaf, het wordt wederom onderdrukt en de geestelijke bewustzijn is niet in staat redelijk te functioneren omdat juist door die onderdrukking diegene niet EEN is. Maar slechts een fractie van de (rust)persoonlijkheid in diegene.

Wat betreft invloed van buitenaf, als energie, of zoals rogue zegt entiteit kan alleen d.m.v. toestemming van jezelf deel van je uitmaken mits eigen keuze. Denk maar aan channeling, automatisch schrift, healing. Maar ook dit kan zonder compleet bezitneming van je lichaam gebeuren. Veel die hier mee werken vertrouwen daar alleen niet op omdat ze bang zijn de boodschap niet zuiver zouden ontvangen.

Specifieke vragen zijn altijd welkom.
-x-
Anaia

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 31-10-2005, 14:57:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Mooi geschreven Anaia.
Ik zelf heb ook altijd moeite gehad met totale overname verhalen door entiteiten.
Je kan uiteraard beinvloed worden maar totale overname en je ziel laten verstoten door iets anders?
Nee sorry... daar heb ik dus ook altijd mijn bedenkingen bij gehad. :)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 01-11-2005, 17:24:25 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-05-2005, 14:24:06
Berichten: 274
Locatie: hilversum
dank jullie wel voor de reactie. totale overname is idd iets wat ik lastig vind te geloven, maar uitsluiten kan ik het ook niet helemaal.
mochten er nog mensen zijn met meer visies, over het herkennen van bezetenheid en ook hoe je zoiets kan oplossen, hoop ik het te horen.
alvast bedankt!

liefs barbara


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 01-11-2005, 22:04:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-12-2004, 20:34:20
Berichten: 88
Hoi...,

als iemand echt onder invloed is van een entiniteit....dan zie ja dat er wel vanaf...het gezicht verandert...aan de ogen kun je het nog het beste zien.
Maar invloeden van buiten af kunnen ook niet opvallen...onbewust kun je onder invloed staan...zonder het zelf te weten.

Vond dit op de site van Jullianne driessen....

Invloeden van buitenaf kunnen ontstaan door:

- (Negatieve gedachten van) mensen in je omgeving, vaak onbewust door die ander uitgezonden (jalouzie bijvoorbeeld) en niet bedoeld om opzettelijk leed te veroorzaken.
- Negativiteit, ontstaan door heftige historische gebeurtenissen, die nog ‘vastzit’ op de plek des onheils en waar jij je bevindt of waarop je woning gebouwd is (denk bijvoorbeeld aan een historisch zwaar beladen plaats als een concentratiekamp, maar ook bijvoorbeeld aan een zelfmoord)
- Aardstralen en wateraders.
- Overledenen die de weg naar het licht niet kunnen vinden en ronddwalen, waardoor ze je letterlijk in de weg kunnen zitten of aandacht proberen te trekken voor hun situatie.
-Bewuste, opzettelijk gerichte negatieve beïnvloeding van een ander of het uitspreken van een vloek, ook wel zwarte magie genoemd.
- Glaasje draaien, Ouija-bord (bezig zijn met spiritisme).

Invloeden kunnen zich dus hechten aan personen, huizen, plaatsen, maar ook aan objecten, met name persoonlijke sieraden. Zo’n persoon, plaats of object kan de invloed dan weer op jou overdragen, met name als je hier gevoelig voor bent (HSP’ers bijvoorbeeld: Hoog Sensitieve Personen).
Problemen ontstaan als zo’n invloed sterk is, bij langdurige blootstelling of als jijzelf al verzwakt bent door bijvoorbeeld ziekte, stress of psychische problemen. De lichamelijke en/of psychische problemen die kunnen ontstaan mogen niet onderschat worden!



Symptomen kunnen bijvoorbeeld zijn:

- Onverklaarbare, meer dan normale, vermoeidheid
- Ontwikkeling van tumoren
- Astma, reumatische klachten
- Druk op bepaalde lichaamsdelen
- Infecties
- Hoofdpijnen
- Herhaaldelijke pech
- Onvermogen om sociale of intieme contacten te maken
- Besluiteloosheid, meer dan gemiddeld last van
stemmingswisselingen
- Specifieke (werkgerelateerde) hindernissen
- Terugkerende (dag)dromen, nachtmerries
- Het op onverklaarbare wijze horen van stemmen en/of geluiden
- Het op onverklaarbare wijze ruiken van onverklaarbare geuren (vaak stank)
- Het zien van onverklaarbare dingen of verschijningen in of buiten de woning
- Het op onverklaarbare wijze knipperen van lampen, bewegen van objecten of deuren en/of ramen die open of dicht gaan
- Het op onverklaarbare wijze verdwijnen van spullen (dematerialisatie)
- Een onverklaarbaar hoge energie- en/of waterrekening
- Elektrische apparaten die verdacht vaak stuk gaan
- Het gevoel hebben niet alleen in de woning te zijn, of zich onbehaaglijk voelen op bepaalde plekken in de woning (koude winden, aanrakingen en/of strelingen voelen, zich bekeken voelen)
- Uw huisdier reageert soms raar op bepaalde plekken of is hier zelfs onzindelijk

Let wel: Er is meestal sprake van een samenloop van onverklaarbare dingen. Niet iedereen met astma woont dus per definitie in een spookhuis!



Waarschuwing: Meer dan gemiddeld alcoholgebruik, soft of harddrugs, maar ook bepaalde medicijnen (morfine bijvoorbeeld) kunnen de spirituele kanalen bij iemand geforceerd openzetten. Dat betekent dat zich paranormale verschijnselen of entiteiten aan kunnen dienen terwijl iemand daar nog niet aan toe is in zijn (spirituele) ontwikkeling. Hetzelfde geldt voor diegenen die zich bezig hebben gehouden met het oproepen van geesten door middel van glaasje draaien of ouijaborden en hierna last krijgen van een of meerdere bovengenoemde symptomen.



Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 25-05-2006, 08:26:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-05-2006, 15:58:07
Berichten: 36
Hoi,

Ik geloof niet in "bezetenheid", deze term is trouwens ook opgeblazen door de media.
Elk individu bepaalt immers nog altijd zelf hoe hij/zij zich gedraagt.
Wel geloof ik dat je een negatieve/positieve entiteit bij je kan hebben.
Dit is een ziel die niet naar het licht wil gaan.
Volgens mij staat bezetenheid dus niet gelijk aan het bij je hebben van een entiteit.

Veel liefs, Caroline. :wave:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vraagje over bezetenheid
BerichtGeplaatst: 25-05-2006, 09:03:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2005, 10:44:34
Berichten: 53
Locatie: Heerenveen
Bezetenheid kan mijns inziens wel degelijk bestaan, vooral ook omdat ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt. Wel is het zo dat wanneer een geest zich in je aura nestelt dat ook altijd met je eigen persoonlijkheid te maken heeft: dat wil zeggen dat er tussen de geest van de overledene en de geest van de persoon zelf bepaalde overeenkomsten zijn, want anders had die persoon die geest niet kunnen aantrekken. Daarom moet ook de persoonlijkheid zelf behandeld worden, wil je iemand op een goede manier van bezetenheid afhelpen, want anders zit die geest zo weer in de aura, als de persoon zelf niet wil werken aan die delen van zijn persoonlijkheid die raakpunten hebben met de disharmonische (donkere) geestenwereld.

De oorzaken ervan kunnen legio zijn: het kan bijvoorbeeld zijn dat je je zonder dat je weet waar je mee bezig bent heel erg open stelt voor de astrale wereld, bijvoorbeeld doordat je heel graag paranormaal begaafd wilt zijn omdat je last hebt van een minderwaardigheidsgevoel en door middel van die paranormale begaafdheid denkt wel wat te kunnen zijn.

Het kan zijn dat je van jezelf erg sensitief bent voor andere invloeden en dat het 'even niet meer zo lekker gaat', waardoor je geesten aantrekt die in dezelfde spiraal van negatieve emoties verstrikt zitten.

Verder is het zo dat 'bezetenheid' in verschillende gradaties voorkomt. Van lichte beinvloeding bij bepaalde verslavingen tot algehele bezetenheid waarbij de wil van de geest die je aura bezet volledig is opgelost in de wil van de geest van de persoon zelf en de persoon zelf geen enkele controle meer heeft over wat er met zijn lichaam gebeurt. De laatste categorie vind je vooral op de gesloten afdelingen van de GGZ.

Dit wil echter niet zeggen dat alle vormen van 'krankzinnigheid' tot beinvloeding door entiteiten valt te herleiden. Er zijn ook verslavingen en 'stemmen in het hoofd' die geheel vanuit de persoon zelf komen. Voordat je dus gaat concluderen dat je zelf of iemand anders last heeft van beinvloeding, moet je dus eerst duidelijk weten of er niet iets anders aan de hand is.

_________________
- Er is alleen leven, opgang en ontwaking -
Jozef Rulof


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl