Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:20:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Niet lekker in m'n velletje...
BerichtGeplaatst: 26-11-2005, 13:46:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2005, 11:39:09
Berichten: 3
Locatie: Leende
Hoi, sinds de geboorte van mijn zoontje (12 weken istie nu) merk ik meer en meer dat ik niet lekker in m'n velletje steek: onzeker over van alles en nog wat (had ik al jaren maar nu nog erger), af en toe huilbuien, hoofdpijn, de huid onder mijn ogen is rood en droog, schrale lippen, ik kan geen drukte aan m'n hoofd hebben (horen/zien/voelen), het gevoel alsof het spitsuur in mijn hoofd is (niet es lekker aan niks kunnen denken)... etc.etc.
Komt dit iemand bekend voor of weet iemand waar dit op kan duiden? Ik heb zelf al wel een idee: dat ik nu de tol betaal voor het al jaren wegstoppen van wat ik werkelijk voel, vind, denk etc....
Maar ik kan er ook helemaal langs zitten natuurlijk.
Wie heeft er advies?

Groetjes Inge X

_________________
Alles komt goed, het een duurt alleen wat langer als het ander!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-11-2005, 22:20:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
spicoo schreef:
Hoi, sinds de geboorte van mijn zoontje (12 weken istie nu) merk ik meer en meer dat ik niet lekker in m'n velletje steek: onzeker over van alles en nog wat (had ik al jaren maar nu nog erger), af en toe huilbuien, hoofdpijn, de huid onder mijn ogen is rood en droog, schrale lippen, ik kan geen drukte aan m'n hoofd hebben (horen/zien/voelen), het gevoel alsof het spitsuur in mijn hoofd is (niet es lekker aan niks kunnen denken)... etc.etc.
Komt dit iemand bekend voor of weet iemand waar dit op kan duiden? Ik heb zelf al wel een idee: dat ik nu de tol betaal voor het al jaren wegstoppen van wat ik werkelijk voel, vind, denk etc....
Maar ik kan er ook helemaal langs zitten natuurlijk.
Wie heeft er advies?

Groetjes Inge X


Onzekerheid speelt een belangrijke rol. Dan gaat het malen. Ik heb het met m'n oude baas gehad, die dingen zei en een maand later het tegenovergestelde zei. Hij was fan van overwerk en vond dat iedereen daar fan van moest zijn. Nou niet dus als je een hele dag achter een PC zit. Maar goed, ik had in al dat overwerk geen zin en ben een andere baan gaan zoeken. Dat is een manier. Gewoon je wegtrekken uit vervelende situaties die nu steeds de kop op steken. Specifiek kan ik het niet voor je invullen maar als het te maken heeft met zorgen over je kind dan zit je in een spagaat. Aan de ene kant ben je gelukkig met je kind en aan de ander kant misschien wel overbezorgd. Je ervaart dat je op teveel zaken zeg maar bewust moet letten. Dat maalt door je hoofd. Een collega van mij nu heeft dat nu ook wel een beetje. 2 kinderen, net verhuisd, nieuwe keuken, nieuwe baan, regelmatig 's-nachts drie vier keer eruit etc.

Als het daarmee te maken heeft dan is het zaak om gedurende de dag rustpunten in te lassen. Ga voor mijn part een kwartier op het toilet zitten. Ik heb dat overigens wel eens ergens gelezen dat die plek het meest rustgevend is op het werk. Dus waarom thuis ook niet. Bij mij werkt het. En ook effe naar buiten wandelen. Zeker nu met die kou, dan ben je echt alleen maar met lopen bezig. En als je overbezorgd bent over je kind zou je daar eens daar moeten kijken, over wat dan allemaal. En is het allemaal terecht? Zo nee, bevestig dat tegenover jezelf (een keer hardop zeggen of opschrijven). Dit geldt voor elke situatie eigenlijk.

En zoals je zelf al aangeeft "het wegstoppen voor wat je werkelijk voelt". Het is altijd goed om zo nu en dan eens nee te zeggen. Als iemand iets aan je vraagt en je hebt het druk, gewoon zeggen "nee daar heb ik nu echt geen zin in". Aan schuldgevoel omdat je een keer niet mee doet, heb je helemaal niks.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2005, 13:10:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
ik neem aan dat je het behoorlijk druk heb met zoon kleine koter in huis ;)
het is een lastige moeilijke en drukke periode, en vaak vergeet je in zulke momenten om even aan jezelf te denken, ik denk dat het goed zou zijn om er ff een keertje tussenuit te gaan, vraag een kennis of familie om ff op je zoontje te passen en ga samen met je man er eens lekker tussen uit, al is het maar een dagje, ik weet niet of je van natuur houdt, maar natuur geeft mij altijd erg veel rust, in ieder geval zou ik geen drukke plekken opzoeken, maar juist iets wat je een beetje rust geeft, misschien is het ook verstandig om goed met je partner te gaan praten over hoe de dingen gaan enzo, wat je ervan vind en wat hij drvan vind, en allemaal van die lastige dingetjes die mensen vaak alleen maar uitstellen en uitstellen
ik hoop dat het snel wat beter gaat
groetjes maarten

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2005, 16:40:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2005, 11:39:09
Berichten: 3
Locatie: Leende
Hoihoi, bedankt voor jullie reacties!
Tis inderdaad druk kwadraat met zo'n kleine d'r bij, wel gezellig hoor maar echt rust of tijd voor jezelf is er niet meer echt bij. Of ja, eerlijk is eerlijk, ik MEEN altijd dat als hij in bed ligt dat ik dan maar moet gaan poetsen ofzo in plaats van zelf ook effe plat te gaan... wat dat betreft dus eigen schuld dikke bult... alhoewel ik de laatste paar dagen ook vaker een boek pak of achter de computer spring.

Maar daar zijn niet alle klachten aan te wijten, ik heb sterk het vermoeden dat er meer onder de oppervlakte zit, dat eh... tja hoe leg je dat uit, er MIST iets in mijn leven, wat ik wel ooit heb gehad.
Inderdaad, onzekerheid is ook een grote boosdoener hier, ik twijfel eigenlijk overal wel aan of ik het goed doe voor iedereen... maar doordat ik niet lekker in mijn vel steek zeg ik wel makkelijker NEE tegen mensen.

Het zou inderdaad ook niet zo verkeerd zijn om es een keer in de bossen te gaan wandelen, daar word ik ook altijd wel lekker rustig van.
Toch es een keer vragen of oma niet op kan komen passen...

Groetjes en geniet nog van de zondag, Inge en Job (mijn zoon) X

_________________
Alles komt goed, het een duurt alleen wat langer als het ander!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2005, 19:46:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Oei dat ken ik wel ja, en als je dan even iets van rust hebt genomen ( meestal onder dwang) dan geeft je lichaam er ineens aan toe en zak je eigenlijk best wel in een put.
Ik denk dat dit ook ongeveer bij jou is gebeurd, op de 1 of andere manier heeft jou lichaam een moment van rust gekend, en nu wil het niet anders.

xxx Indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2005, 20:05:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
Citeer:
ik twijfel eigenlijk overal wel aan of ik het goed doe voor iedereen...

vaak is het zo dat iemand die veel aan het goede voor anderen denkt, het goede voor zichzelf nog welleens overslaan...

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-11-2005, 10:41:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2005, 11:39:09
Berichten: 3
Locatie: Leende
Inderdaad Indira, ik denk dat er zoiets gebeurd is, dat mijn lichaam nou even totale rust wil ofzo... ik geef er nu ook maar gewoon aan toe, en dan zien we wel waar het schip strandt. Hopelijk zijn al die andere klachten ook te wijten aan een gebrek aan rust. Ik heb ook een tip gekregen van iemand om een (paar) keer per dag effe lekker wazig voor me uit te gaan zitten staren en alle gedachten die door mijn hoofd spelen onderhande te nemen.
Dus dat ga ik vanaf nou lekker doen!

En Dr.SKA, ook gij spreekt ware woorden: zo'n tiepje ben ik wel en ik weet wel dat ik het mezelf ook naar de zin moet maken maar daar heb ik tot nu toe nooit de tijd (moeite) voor genomen... let wel TOT NU TOE (zie boven).
Zal wel effe wennen zijn maar alles went (behalve... nee die wennen soms ook hoor)!

In elk geval bedankt voor jullie reactie!

_________________
Alles komt goed, het een duurt alleen wat langer als het ander!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-11-2005, 11:15:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
haha ja zelf ben ik ook zoon typetje, tis best moeilijk, majah zoals je al zei zal het wel gaan wennen

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl