Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:20:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20-11-2004, 23:18:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Wakkerder met lavendel
Lavendel laat mensen niet alleen beter slapen, maar zorgt er ook voor dat ze zich de volgende dag beter voelen. Dat vonden onderzoekers in Engeland roen ze het effect nagingen van lavendelolie op de mate van rust en ontspanning bij oudere mensen. Hiervoor druppelden ze bij 51 ouderen zeven dagen lang 's avonds wat lavendelolie op het kussen. Na zeven dagen bleek dat maar liefst 72 procent van deze mensen beter sliep, tegen 11 procent van de mensen die geen lavendelolie op hun kussen hadden gekregen. Van de mensen die insliepen met de geur van lavendel, voelde bijna iedereen zich de volgende dag bovendien wakkerder.

Even goed als slaapmiddel
Amerikaanse onderzoekers gingen na of etherische lavendelolie slaapmiddelen kon vervangen. Een groep mensen met slaapproblemen nam deel aan de test. Éen persoon had nog nooit een slaapmiddel gebruikt, terwijl de anderen tussen de zeven maanden tot drie jaar middelen gebruikten. De mensen die een slaapmiddel slikten, namen dit twee weken lang niet. In deze tijd werd het aantal uren dat zij sliepen gemeten. Daarna verspreidden de onderzoekers twee weken lang lavendelgeur in hun slaapkamer. Vervolgens vergeleken zij de uren slaap die de mensen in de drie periodes hadden gehad, dus met en zonder slaapmiddel en met alleen lavendelgeur. Zonder slaapmiddel sliepen zij duidelijk minder, maar met lavendelgeur sliepen ze evenlang als met slaapmiddel. Ook waren ze minder rusteloos met lavendel.

Bron: http://www.weleda.nl

Hier een link met meer informatie over hoe lavendel te gebruiken
http://www.innerned.com/ethol-lavendel.html

Afbeelding

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Laatst gewijzigd door Kimminita op 22-11-2004, 12:37:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 12:22:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2004, 12:03:51
Berichten: 83
Locatie: Den Helder
Ik vind lavendel stinken hebben we ook nog iets anders waar we beter van kunnen slapen? dan levendel?

:oops:



GroetJes

_________________
Het verleden heeft geen toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 13:05:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
OOooh lavendel!!!

Ik ben verliefd op lavendel, ik heb olie, ik heb wierrook, ik heb een bodylotion die naar lavendel ruikt, douchegel

mmmm HEERLIJK, en rustgevend natuurlijk :P

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 13:27:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2004, 12:03:51
Berichten: 83
Locatie: Den Helder
Mijn moeder heeft ook alles van lavendel... als ik er aan ruikt krijg ik spontaan pijn in me knar die geur tast me hersens aan jakkes!
:oops: het brengt me hoofdpijn geen rust :cry:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 17:59:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-11-2004, 12:14:16
Berichten: 211
Locatie: Geldrop
Ylang-Ylang is ook een rustgevend/slaapverwekkend geurtje. Dat ruikt iets kruidiger en minder zoet dan Lavendel. Zou je dus ook kunnen proberen :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2013, 20:16:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-02-2013, 20:07:12
Berichten: 2
Eigenlijk kan je elke geur die je fijn vind en waarbij je je kan ontspannen gebruiken om lekker te slapen, het is maar dat je gedachten wat worden afgeleid zodat het je helpt ontspannen net zoals muziek dat kan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl