Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:51:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mijn Equilibrium
BerichtGeplaatst: 17-05-2006, 20:50:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo spirituele vriend/vriendin

Wanneer we ons goed/gezond voelen en we zitten lekker in ons vel, dan zijn we in balans. Vanuit dit c.q. mijn gezichtspunt zie ik ziekte en klachten als een teken/signaal van uit balans zijn. We zijn ergens uit evenwicht: lichamelijk, emotioneel, mentaal of spiritueel of een combinatie van deze. Vanuit de Reiki vind ik het prettig om op energieniveau naar klachten te kijken. Klachten/ziekte is voor mij een uiting van energetische disbalans. Het kan betekenen dat de energietoevoer of de energie-afvoer verstopt is: dan is er sprake van een blokkade. Bij een blokkade kan de negatieve energie vaak niet weg waar het wel weg wil/moet.
Of het kan zijn dat de positieve energie moeilijk of niet naar de aangedane plek kan door die blokkade.

In een ander geval zie ik ziekte/een klacht als een ophoping van negatieve energie. Negatieve energie bestaat er in vele vormen en gedaantes zoals: negatieve gedachten, ingeslikt verdriet, weggestopte gevoelens, angst, ontkenning, zelfverloochening, onderdrukte latente sexuele verlangens/gevoelens, zelfvermijding, negatief zelfbeeld, niet geuite boosheid, niet accepteren van (delen van) jezelf, jezelf niet serieus nemen, verdrongen ervaringen of trauma’s etc)
De hele natuur om ons heen en ons universum draait om evenwicht (= Equilibrium) en dat geldt voor ons ook. Wanneer die energie vrijelijk door ons heen kan blijven stromen zijn we gezond, voelen we ons prettig en in balans. Wanneer de energiestroom stagneert, blokkeert of ophoopt, ontstaan er klachten. Vandaar ook mijn subscript ;-x

Evenwichtige groeten Nico.
Ps Heb jij je balans al gevonden?

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl