Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 01-01-2025, 20:22:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Nekpijn
BerichtGeplaatst: 04-08-2006, 22:38:56 
Groentje
Groentje

Ik heb al een jaar of drie last van mijn nek.....

Fysiotherapie geweest, maar dat hielp maar een maand en toen was het weer terug....

's Morgens als ik opsta dan kan ik mijn nek maar een klein stukje naar de zijkant doen... en vaak kraakt mijn nek dan echt hoor je iets hard kraken of knakken.... heel stijf voelt hij dan voor het kraken en na het kraken iets losser, waardoor ik verder kan buigen... Het is aan beiden kanten....

Warmte maakt het al iets soepeler en douchen is helemaal goed, maar soms zit hij zo vast dat het echt heel lastig is en zelfs pijnlijk.... en doorloopt naar mijn schouders.....

Wat voor oorzaak heeft dat?

Namaste

Dan zijn we Een

Berichtenonderwerp: Re: Nekpijn
BerichtGeplaatst: 05-08-2006, 09:14:49 
Feniks
Feniks

de oorzaak weet ik niet.
nadat je je nek hebt gekraakt voelt het misschien beter, maar gaat hij waarschijnlijk alleen maar vaster zitten. ik ken het zelf met mijn rug heel goed.

misschien moet je naar iemand gaan die verantwoordelijk kan knakken. de manueel therapeut kan soms wonderen verrichten!

ook kun je misschien eens naar je kussen kijken. ik had altijd heel erge last van mijn rug en nek, en dat is voor de helft verholpen door heel simpel een andere matras en kussen te kopen. misschien helpt een kussen voor jou alleen al. als je naar een winkel gaat waar ze alleen maar beddentroep enzo verkopen kunnen ze je er goed verder mee helpen.
ik heb nu een kussen dat de nek heel goed ondersteunt doordat het een balk is die precies in de ruimte tussen je schouder en je hoofd past.

en als warmte helpt, waarom neem je dan niet gewoon 1x per dag een warmtecompres op je nek? ook als het maar even helpt is het toch mooi meegenomen?
zorg trouwens ook dat je niet op de tocht staat. als het dus weer kouder word, doe een sjaal om!

als je naar de huisarts gaat kun je beter (zo zit het iig bij mij) een idee hebben wat je wil. anders sturen ze je zo weer naar fisio.
bij sommigen helpt manuele therapie, bij anderen niet. maar die therapeut kijkt in ieder geval een stuk verder naar wat de oorzaak van de klacht kan zijn, en probeert zo de klacht te verhelpen.

ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb uit eigen ervaring gesproken.

succes!

liefs, karen.

BerichtGeplaatst: 05-08-2006, 09:54:13 
Groentje
Groentje

Dank je wel!

Dat kussen heb ik al met een balk, dat hielp al beter dan een gewoon kussen, als ik bijvoorbeeld ergens logeer, is mijn nek 's morgens onbeweegbaar, dan moet ik echt iets warms erop doen.....

Ik ga sowieso naar de huisarts binnenkort, die is nu op vakantie, om een mensendieck aan te vragen voor mijn houding.... mijn ouders willen dat ik professionele hulp zoek voor mijn hechtingsstoornis en woedebuien.... maar ik ben nu bij een medium die goed helpt.... dus dat is voor mij niet echt nodig.... Verder ga ik dan meteen vragen voor mijn nek, een manueel therapeut zei je toch? Is dat een professionele kraker?

In iedergeval zal ik veel met warmte doen zoals douchen en de hittepit, helpt maar heel even, maar ja wel prettig... en inderdaad als ik gekraakt heb zit hij in een uur weer vast..... maar ja heel de tijd met een stijve nek lopen is ook geen pretje.....

Bedankt voor je advies...

Namaste

Dan zijn we Een

BerichtGeplaatst: 05-08-2006, 12:31:50 
Feniks
Feniks

een manueel therapeut zoekt uit of er iets vast zit in je nek. dan draait hij je hoofd bij en kraakt je gewrichten in je nek. (soms met een beetje geweld)
het is niet altijd even fijn. ik vond het zelf wel fijn toen hij mijn rug ging kraken, maar in mn nek vond ik het niet zo'n fijn gevoel. dan ging hij aan mijn hoofd trekken, en mijn hoofd is nogal gevoelig.
na de therapie kon ik altijd wel weer mijn rug en nek buigen. hij kraakt, maar hij weet precies wat hij doet.
dat was wat ik ervanaf weet, van wat die therapeut mij heeft verteld.
meer kun je oa lezen op http://www.weldoen.nl/schouder/manuele.htm

en mensendieck is ook goed. het zorgt dat je weer rechtop gaat lopen en zitten. ik heb er zelf niet zoveel gehad omdat ik een goede houding heb. ik speelde 8 jaar klarinet en dan moet je rechtop zitten en staan om een mooie toon te krijgen. dan ga je vanzelf ook zo zitten als je geen klarinet speelt.
ik heb wel veel aan de oefeningen gehad die ik daar heb gekregen. die doe ik nog steeds vaak. het is gewoon goed voor je.
deze therapie helpt, maar het is wel een therapie waar je zelf heel wat aan moet doen. als je de oefeningen die je meekrijgt goed uitvoert, en iedere dag uitvoert kan deze therapie heel goed helpen.

succes! en graag gedaan:)

BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 11:41:00 
Groentje
Groentje

Ik zal de site lezen die je hebt gelinkt....

Ik ben wel eens gekraakt, maar niet door een professionel...

Mijn vorige vriend deed zijn handen heel hard drukken op mijn rug en bewoog mijn hoofd van links naar rechts.... zo kwamen er echt kraken uit, niet normaal... maar ik was wel los.... Eigenlijk was dat erg gevaarlijk, maar het voelde goed.... Nu wil ik alleen dat een professioneel iemand het doet... Ik kraak wel mijn eigen nek, mijn hoofd van links naar rechts bewegen en dan kraakt het ook.... maar een professioneel iemand zal precies weten wat hij doet en dat het ook op blijft houden met stijf zijn....

Ik heb heel lang in het gips vroeger gezeten, van mijn enkels tot aan mijn middel.... Ik had aan beiden kanten geen goed heupgewricht, niet goed ontwikkeld... vandaar... Maar door dat gips liggen leer je nooit echt goed lopen, door pijn en stijfheid van je heupen vang je een hoop met je rug op.... De draaiing van mijn heupen zijn dan ook niet goed aangeleerd, wel lang bij een fysio gelopen om het los te krijgen en goed te lopen.... maar er is een tik blijven hangen... Ik trek als ik loop met mijn voeten naar binnen.... Het is moeilijk uit te leggen, door het gips zijn mijn voeten naar binnen gaan hangen en later loop je ook zo.... ik zet mijn voeten recht neer, maar til ze bij lopen schuin op...... een beetje x-been resultaat krijg je dan.... verder als ik moe ben is het nog erger en vang veel met rug op..... Maar dan loop je steeds lomper en mensen denken al snel dat je dan niet normaal bent, qua verstand.... Bij het stadten let ik er wel op, maar je kan niet alleen maar heel de dag letten op je houding..... Dat is niet te doen naar mijn idee.... ik heb een verkeerde houding aangeleerd en verder ben ik vrij onzeker en loop ook niet trots rechtop.... Ik ben ook erg met mezelf aan het werk, leren beseffen dat ik er ook mag zijn....

Wil dus ook dat ik recht ga lopen, komt meteen wat leuker over en dan mijn positief zelfbeeld erbij op een gegeven moment.... dan is het echt een beter gezicht.....

De nekpijn komt denk ik echt van stress, maar het gaat niet weg...

Ik heb een heel lijstje voor de huisarts, maar ik wil mezelf nu echt eens op gaan knappen... zo gaat het niet verder.... wordt er niet echt gelukkig van.... maar wil het wel worden....

Namaste

Dan zijn we Een

BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 18:08:01 
Feniks
Feniks

mensendieck zou heel goed voor je zijn!!

en kijk uit met die stress, je kunt er verder ook klachten van krijgen zoals hoofdpijn. en hoofdpijn is niet leuk!

en kaart, als je bij die manueel therapeut bent, eens ontspanningstherapie aan ofzo. hij kan je daar naartoe sturen en dan leer je hoe je moet ontspannen enzo. (vandaar de naam:P)

en misschien yoga of meditatie ofzo? is dat iets?

ik let sinds een tijdje iedere avond voordat ik ga slapen gewoon een half uur alleen maar op mijn ademhaling. verder nergens aan denken, alleen op je ademhaling letten. dit doet ook wonderen! je wordt 's ochtends veel ontspannender wakker:)

nouja, succes ermee.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00