Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:38:35

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 18:01:56 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Heej allemaal :)

De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat het zwart voor mn ogen wordt. Vaak kan ik me dan wel even ergens aan vasthouden ofzo en probeer dan weer gewoon verder te gaan. Dat doe ik vaak op school, zodat anderen er niets van merken.
Maar thuis kan ik het soms gewoon niet houden.. Ik laat het dan gewoon gaan, en dan val ik flauw. Dit is al een paar keer gebeurt toen ik alleen thuis was of als ik bijvoorbeeld onder de douche sta.
Ik weet niet waardoor het komt en wat ik eraan kan doen.. Kan iemand me helpen?

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 19:02:51 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 23-12-2006, 04:38:57
Berichten: 666
eet je genoeg?
voel je je ook licht in je hoofd?
ben je al naar de doktor geweest?

iig ga snel even langs je huisarts, flauwvallen is neit goed, nie da je doodgaat maar je weet maar nooit op welke tijd en plek je neervalt!..

dusga snel want maak me zorgen :)


succes schatje (K)


kusjes

Dennis


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 19:13:34 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Voor zover ik weet eet ik genoeg ja.. Licht in mn hoofd heb ik altijd wel een beetje. Maar ben nog niet naar een dokter geweest..
Iemand zei dat het kon komen door ik vegetarisch ben.. Het kan zijn dat ik b12 tekort heb, maar kan me niet voorstellen dat je daar meteen van flauwvalt.

Mja Dennis je bent lief :) Ga maybe wel naar een dokter, maar missgien wil mn moeder me eerst onderzoeken (die is mesoloog).

:kiss: Juul

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 20:03:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Dat zou heel goed kunnen weetje, daar heb k wel eens van gehoord.

Ik zou daar echt ff naar laten kijken!

Su6 dr mee kz marije

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 20:10:57 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Thnxx :)

Ik slik al b12 pillen, maar misschien is dat niet genoeg ofzo..
Of het is toch iets anders, i don't know.

xx Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 26-06-2008, 22:56:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-06-2008, 16:27:59
Berichten: 6
Lieve Julia

Je verhaal, komt me heel bekend voor. Ik weet niet of je er onderhand al achter bent wat het is. Ben al n keer naar de dokter geweest, had t op t verkeerde moment niet meer in de hand. Maar er was niets. Als je het nu weet of je hebt n tip ofzo stuur me dan a.u.b. een pb. Ik kan geen tip bedenken om te geven, sorry daarvoor.

Liefs Vulnerable


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 16:09:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ik denk da t idd handig is om eve langs een dokter te gaan..
misschien is het iets met je bloed? of misschien iets anders.. dan weet je het tenminste! succes

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 18:27:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-06-2008, 16:27:59
Berichten: 6
Ik ben al naar de dokter geweest en ook naar het ziekenhuis. Er was volgens hen niets met me aan de hand, al ben ik in het ziekenhuis zelf wel flauwgevallen :duh:. Ik had wel n lage bloeddruk maar daar ligt niet aan, ze zeggen dan dat je veel drop of chips moet eten, maar het helpt allemaal niets. Ik heb het ook altijd heel koud en n licht gevoel in mn hoofd. Misschien ga ik nog wel eens een keer naar de dokter maar ik vind t een beetje stom omdat er laatst ook al niets was. Ik heb hier eigenlijk altijd al last van gehad alleen de ene keer iets meer dan de andere en soms is het ook veel heftiger. Maar ja, ik zie wel en zolang er niets ernstigs gebeurd vindt ik het goed.

:kiss: Vulnerable


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 00:02:57 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Het is inmiddels alweer een jaartje geleden, maar ik ben er niet achter wat het precies was.. Ik gok toch op lichte bloedarmoede, waardoor ik me soms licht in m'n hoofd voel. Waarschijnlijk doordat ik vegetarisch eet. Ik eet de laatste tijd wel wat meer vis, maar veel verschil merk ik niet.
Maar goed, ik ken jou niet, ik weet niet hoe je leeft en hoe je bijvoorbeeld eet etc, dus ik zou het niet zo kunnen zeggen. Misschien toch nog een keertje langs je huisarts voor bloedonderzoek? Nog een keer naar de huisarts gaan is niet stom, daar zijn ze voor, toch? :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Flauwvallen
BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 18:38:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Persoonlijk durf ik een vraagteken te zetten bij B-12 tekort als oorzaak. :| Ook al ben je vegetariër, je lichaam leert daarmee om te gaan en leert handig omgaan met je gewijzigde vitamine B-spiegel. Uiteraard ben je wel vatbaarder voor een mogelijk vitamine B-tekort, dus is het handig om vooral te letten op hoeveel granen en peulvruchten je binnenkrijgt ter aanvulling. Toch is B-12 geen directe reden voor flauwvallen. Overigens is het bij tekort van een B-vitamine raadzaam om een (mild) complex te nemen, omdat deze groep vitamines een nauwe synergene werking hebben. Overigens leidt een B-tekort tot diverse andere symptomen.
Flauwte kán inderdaad het gevolg zijn van voeding, en dan wel een hypoglycemie (te laag glucose gehalte in je bloed), maar dat is slechts een mogelijkheid.
Dat ze je het advies geven om dat maar veel chips of drop te gaan eten vind ik persoonlijk onzinnig (hoewel drop een stof bevat die de bloeddruk wel verhoogt). Dit is een onnodige aanslag op je pacreas (alvleesklier), die uiteindelijk verantwoordelijk is voor de insulineproductie waardoor glucose opgenomen kan worden door lichaamscellen. Dan zou ik liever kiezen voor fruit of een lik honing!
Een zuurstoftekort in de hersencellen kan ook een oorzaak zijn van flauwte. Dan zou ik benieuwd zijn naar je ademhaling, maar dat kan ik niet nagaan via internet. Hoe oppervlakkiger en sneller, hoe eerder een zuurstoftekort (je lichaam kan je voor de gek houden hiermee, en denken dat je teveel zuurstof hebt, waardoor hyperventilatie ontstaat). Als je heel diep en rustig tot in je buik ademhaalt, kan dat weer duiden op een lichamelijke behoefte aan zuurstof. Bij zuurstoftekort valt ook te denken aan een vernauwde ader, maar die kans is uiterst klein bij een jongeling.
Dit alles is slechts informatief, en niet als advies bedoelt (behalve dan fruit i.p.v. chips!). Ik wil er ook niet mee stellen dat je mogelijk dit of dat hebt.

Groetjes,
vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl