Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:58:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 18:18:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hoi! Waar ik meteen aan dacht is: handen wassen.
Dat heb ik al vaak gelezen als tip. Misschien kun je
dat doen nadat je je hand op een zere plek hebt
gehouden.

Succes :)

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 12:02:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
Ik heb dat ook (ben ook hsp-er) Echt heel irritant,blije gevoelens zijn fijn om over te nemen maar geen pijn of wat dan ook.

Laatst moest mn broertje gehecht worden en voelde ik dat ik zijn pijn overnam.Daardoor werd ik helemaal beroerd.Eerst helemaal duizelig en oplaatst kon ik helemaal niets meer zien en moest ik overgeven.
Eenmaal daarna voelde ik me weer beter.

Waarschijnlijk moeten we er ons voor afsluiten maar ik weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen.

normaal heb ik dat niet met gevoelens overnemen,ik had hem niet eens aangeraakt en stond tegen de muur aan en kon niets ervan zien.
Alleen als ik iemand aanraak dan neem ik wel sterker hun gevoelens ofzo over.

Mijn broertje daarin tegen was de hele dag abnormaal lief tegen me,zo had ik hem nog nooit meegemaakt (ook hij is een kleine hsp-er :P ) we hebben namelijk altijd ruzie! En dit keer heeft ie 5 uur bij me gezeten en we hadden het heel gezellig.(normaal houden we het niet eens een uur vol!)

Maar het was iig niet echt een prettige ervaring :?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-02-2007, 14:43:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hoi! Ik heb nog een aanvulling. Ik las gisteren namelijk
in een boek dat je je handen 'af kunt slaan' (alsof je er
druppels afschudt) en dan met koud water kunt wassen/
afspoelen. Maar je leren afsluiten lijkt me sowieso
handig :)
Misschien dat diegene je dan ook leert aarden...!

Good luck :D

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-02-2007, 07:05:18 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Tja ... aangezien je niet zovee reacties krijgt ...

Dit probleem zie je vaker als mensen hun mogelijkheden gaan benutten en niet goed weten hoe of wat en geen of te weinig begeleiding krijgen.
Kan dus lekker fout gaan.

Adviesjes:
- nadat je iemand hebt geholpen, je handen flink afslaan (met een heftige beweging alsof je waterdruppels van je handen schud je handen/armen bewegen);
- nadat je iemand hebt geholpen, je handen tot en met de polsen even onder ruim stromend water houden (geen alcohol, geen zeep, dat doe je later maar);
- leer zo snel mogelijk jezelf te Aarden (als je geen oefeningen daarvoor kent mag je me een PB-tje sturen);
- leer zo snel mogelijk (nadat je hebt leren Aarden) jezelf afschermen (ook daarvoor kan ik je oefeningen sturen);
- ik begrijp dat je al begeleiding hebt gezocht (jammer dat je nog zo lang moet wachten) anders zou dat mijn volgende advies zijn geweest.

Leer het bovenstaande voordat je andere acties (waaronder mediteren) gaat nemen. Als je namelijk eerst je gevoeligheid gaat vergroten, heb je grote kans dat je de boel helemaal niet meer onder controle krijgt.
Begin met het leren van een aantal (hierboven genoemde) basisvaardigheden voordat je jezelf verder gaat ontwikkelen.

Labradoriet wordt helaas door veel mensen als een wondersteen gezien die alles wel even zal oplossen. Nu werkt het bij veel mensen wel (in meerdere of mindere mate) maar lang niet bij iedereen in voldoende mate.

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-05-2007, 23:55:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-02-2006, 15:52:40
Berichten: 33
Locatie: amsterdam
Klinkt misschien suf, misschien pak ik het wel helemaal verkeerd aan, maar dit zijn mijn ervaringen...

Ook ik werk in de zorg, ik werk met de meest uiteenlopende groepen mensen als SPW'er ook ik pak de meest uiteenlopende gevoelens en pijn(tjes) van mensen met wie ik werk op. Maar niet alleen daar, ook in treinen en in andere openbare gelegenheden. Ik probeer altijd een moment van rust in mijn hoofd te creëren, mij te focussen op wat ik op dat moment met die gevoelens kan. Als ik mij om wat voor reden dan ook niet zeker genoeg voel om "in te grijpen", "alert" te zijn, of door "handoplegging" bij te dragen aan pijnverlichting dan doe ik het niet!!

Daarnaast probeer ik vaak mijn "voordeel" met deze vorm van boodschap overdracht te doen. Als ik bijvoorbeeld "woede" voel, zal ik deze persoon anders benaderen / aanspreken dan wanneer ik verdriet voel. En niet te vergeten soms is een simpele vraag genoeg om een poos naar iemands verhaal te luisteren. Met andere woorden een luisterend oor is soms belangrijker dan de lichamelijke klacht.

Maar vooral er rust in hebben en een duidelijke keuze maken in wel /niet handelen aan de hand van dingen die je voelt / oppikt uit je omgeving is belangrijk.

succes, hoop dat je iets aan mijn bijdrage hebt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2007, 01:55:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-07-2006, 01:53:21
Berichten: 12
Locatie: Eindhoven
Koop een simpele gele poetsdoek, zoeen waar je altijd mee schoonmaakt in huis. Geel vanwege je plexus solaris. Draag hem tijdens werktijden onder je klering, blootop de huid, net onder je navel waar je 3e centrum zit.
Thuis of bij mindere drukte mag hij af.
Zo blijft je eigen energie binnen, en andermans energie buiten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2007, 12:12:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
_jongen27_ schreef:
Koop een simpele gele poetsdoek, zoeen waar je altijd mee schoonmaakt in huis. Geel vanwege je plexus solaris. Draag hem tijdens werktijden onder je klering, blootop de huid, net onder je navel waar je 3e centrum zit.
Thuis of bij mindere drukte mag hij af.
Zo blijft je eigen energie binnen, en andermans energie buiten.

Je 3e chakra zit vlak boven je navel...

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 09:41:39 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-02-2008, 15:54:47
Berichten: 21
Locatie: turnhout
ik heb dat ook wel maar kan het niet goed plaatsen.de eerste keer dat ik iemands pijn over nam was van het kindje van mijn zus ze had hele erge hoofdpijn ze is toen met mij naar buiten gegaan en toen ik terug binnne kwam kreeg ik barstende hoofdpijn en ik beschreef deze aan mijn zus en vroeg aan mijn nichtje of het zo aanvoelde als ik beschreef en die zei ja ik zat bijna te wenen van de pijn wasa echt neit normaal had haar enkel een knuffel gegeven voor ze het mij zei dat ze hoofdpijn had echt raar heb toen een dafagan (en dit werkt altijd tegen mijn hoofdpijn) genomen maar het hielp niet ben ook wel gevoelig voor veel prikkels uit mijn omgeving weet dus niet of ik hsp-er ben maar herken mezelf wel in zulke personen kan iemand mij hier bij helpen hoop dat ik dit hier goed plaats omdat ik veel van me zelf herken in dit onderwerp vlek zottemams

_________________
iets wa je zelf niet graag hebt doe je ook niet bij een ander

vlek zottemams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 17:11:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
inderdaad zijn alle antwoorden hierboven al gegeven kan er niks aan toevoegen.

Maar probeer het wel te onthouden. de tips die hier zijn gegeven in dit topic

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 16:55:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
tip om je emotioneel af te sluiten.

leg je hand boven je navel, en draai drie keer met de klok mee om je naveL!

Gr brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl