Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:42:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 14:17:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-02-2007, 13:52:33
Berichten: 1
Beste,

Ik kamp al enkele jaren met eetstoornissen. Momenteel ben ik een nieuwe therapie begonnen. Voordien ging ik altijd bij reguliere psychiaters. Bij deze therapie wordt het probleem van veel dieper uit belicht.

Ongeveer 2.5 jaar geleden kreeg ik plotseling een telefoontje van mijn zus. Zij zat toen erg diep in de put en biechtte op dat ze al sinds haar kleutertijd ging braken na haar eten. Dit had ze altijd al voor iedereen geheim kunnen houden. Ik was toen kapot van dat nieuws, want deed toen zelf al enkele tijd juist hetzelfde als haar. Ongeveer een maand later waren de symptomen van de eetstoornis bij mij op zijn hoogtepunt. Ik belde toen mijn zus op, om te vragen hoe het met haar ging. Zij wist me te vertellen dat ze totaal geen last meer had van haar destructieve ziekte sinds ze met mij gebeld had.

Waarschijnlijk zijn jullie niet zo op de hoogte van de problematiek zelf, maar het is buitengewoon wat ze heeft gedaan. Eetstoornissen zijn echt verschrikkelijk moeilijk om er vanaf te geraken en zij leek na bijna 20 jaar eraan geleden te hebben er vanaf te zijn op nog geen maand tijd op eigen wilskracht.

Ik heb dit aangekaart bij mijn nieuwe therapeute en zij zegt dat ik heel waarschijnlijk de ziekte van haar heb overgenomen. Inmiddels sta ik al behoorlijk ver in mijn genezing, heb slecht nog last van de restanten maar de symptomen zelf zijn grotendeels onderdrukt.

Ik ben er altijd overtuigd van geweest dat ik de eetstoornissen zelf heb ontwikkeld, maar het gesprek met de therapeute heeft me serieus aan het denken gezet.

Hoe komen zo'n energieën tot stand?

Hoe komt het dat ik juist hetzelfe heb ontwikkeld als mijn zus, terwijl er zoveel verslavingen zijn?

Toch merkwaardig dat zij er juist vanaf was, terwijl ik op mijn dieptepunt zat?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje weg wijs maken. Want ik, het nuchtere mensje zie zelf best wel in dat dit geen absurd toeval is. Maar begrijp er voorlopig nog niet veel van.

Alvast bedankt xxx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 14:57:43 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Allereerst, heel veel succes met het genezen! Wat vervelend voor je zeg.. :(

Het is idd een "vreemd toeval" dat jij op je dieptepunt zat terwijl je zus is genezen, na dat telefoontje met jou.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met ziektes, of je dat soort dingen echt kunt overnemen. Een eetstoornis is natuurlijk een heel erge psychische ziekte, dus het zou me niets verbazen als het kon. Ten slotte kun je gevoelens ook doorgeven of binnen krijgen.

Ik weet niet of je er al over hebt gepraat met je zus? Dat lijkt me ook wel goed om te doen. Zij heeft het zelf ook allemaal meegemaakt en ze kan je misschien wel goed helpen.

Heel veel sterkte!

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-02-2007, 12:30:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Wat een vreemde situatie zeg, het doet me haast denken aan een soort demoon ofzo...

Ik heb nog nooit echt van zo'n situatie gehoord. Misschien dat je het eens met je zus kan hebben over hoe zij het precies ervaren heeft.

Verder kan ik je aanraden, als je er voor open staat, om één of meer van de volgende kruiden in het eten te verwerken of thee van te drinken:

- (Griekse) alant wortel
- Anijs
- Bazielkruid
- Bijvoet toppen (de bloemen)
- Citroen
- Dille zaad
- Kalmoes wortel
- (Peper)munt
- Scharlei
- IJslands mos
- IJzerhard
- Spaanse peper (of een ander vorm van peper). Honing onderdrukt de smaak.

Sterrenmunt thee, peper en citroen is daarvan het makkelijkst.
Veel succes in ieder geval!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-02-2007, 21:43:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-02-2007, 21:04:29
Berichten: 63
Locatie: op plekje van de wereld
Wat rot voor je. mijn zus heeft ook eetstoornis gehad. me ouders hebben het 2 jaar verborgen gehouden voor mij. ook dat mijn zus het zelfde was overkomen alleen zij 2/3 jaar eerder dan mij daar kwam ik 3 jaar na dat het met mij was gebeurt achter. ik was woedend op me ouders. Ik ben sinds dien erg gaan letten op mijn eetgedrag. en ik heb trekjes van haar eetgedrag,. ik wordt soms thuis beschuldigd van anorexia.. en me ouders geloven me dan niet als ik dat ontken. want het is ook niet zo!

maar doe er voo rzichtig mee en probeer te stoppen. het maakt zo veel kapot!

ik zit hier nu met tranen omdat ik denk aan de tijd toen me zus thuis woonde!

_________________
Love will never die!!!
Love will stay to the end!!!
Love is amazing :hart:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl