Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:55:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Te dun..
BerichtGeplaatst: 08-04-2007, 16:39:37 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Okay, here I go..

Blijkbaar eet ik te weinig. Ik wil dit helemaal niet schrijven. Dus doe ik het toch. En dat is dan meteen het probleem. Ik weet niet wat ik wil. Of ik geholpen wil worden. Of niet.

Anyway, ik ben bang. Dat ik een eetstoornis heb. Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Zoiets is voor anderen. Niet voor mij.

Mijn hele familie, vooral mijn moeders kant, is dun. Te dun? Maybe, maar omdat het in de familie zit maakt niemand zich er zorgen over. Daarom wordt ik er ook steeds mee geconfronteerd. Mensen die zeggen: "Wat ben jij dun zeg!" of: "Jij kan alles eten wat je wilt!"

Nou ja, blijkbaar niet dus. Ik vind dat ik echt dikker (en ik zeg express niet te dik, maar dikker) wordt als ik een keer wat meer eet. Maar omdat iedereen van mij gewend is dat ik dun ben, blijf ik dus ook dun. Voor iedereen. En daarom kan ik dit bij niemand kwijt. Ze zouden me toch niet begrijpen. Ze zouden vinden dat ik zeur. Zeur ik? Waarschijnlijk wel. Maar toch kan ik er niets aan doen dat ik me zo voel.

Don't worry, ik heb geen eetstoornis, anders zou ik het nu daar over hebben. Het is meer het gevoel dat ik niet over kan praten waar ik mee zit. Twordt altijd een beetje afgedaan als onbelangrijk omdat het toch nergens op slaat. Maarja, ik kan mn gevoel ook niet uitzetten.

Wat ik wil vragen van jullie.. Herkent iemand dit?

Sorry voor het verwarrende stukje, maar ik heb gewoon geschreven wat er in me opkomt.

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 08-04-2007, 18:02:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
hej lieve lieverd van me!!

ik herken je stukje heel goed!!
heb zelf een (stupid-ernstige) periode gehad waarin ik dacht dat ik véél te dik was en daardoor stopte met eten...
slecht...? I know... mjah dat kon me niets schelen...
als ik zou afvallen, was alles goed, alle middelen waren welkom...
mensen om me heen zagen dus dat ik in de pauzes steeds mn brood weggooide enz... vage shit allemaal...
op een gegeven moment heeft iemand wel actie ondernomen waardoor er hulp kwam...
en dat heeft me wel (toen) geholpen, dusss :)

voor nu laat ik het even hierbij...
maar liefje, kwil je zeggen, dat als je eens wil praten, vragen, vertellen... I'll be there...

kvindjelief sukkelnerdje van me!!! :hart:

_________________
life is not about how many breaths you take,
it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 08-04-2007, 18:05:07 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Dankje, liefke :kiss:
Kpraat er nog met je over op msn =)
But thnx for leaving a message ^^

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 08-04-2007, 18:54:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
Zolang je een normaal gewicht hebt is er niets aan de hand!
heb je wel eens je bmi uitgerekend?

Als ik veel eet dan is mijn buik automatisch ook dikker maar de volgende dag weer normaal.
En omdat je hele familie dun is hoeft niet te betekenen dat jij dus ook dun bent. Volgensmij hangt dat ook van je stofwisseling af.

Naja als je maar goed blijft eten en geen maaltijden gaat overslaan :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 08-04-2007, 19:39:02 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Thnx voor je reactione =)

Nee, ik sla geen maaltijden over.
Heb ook ooit mn BMI uitgerekent, maar kvind dat nogal oppervlakkig. Ze kijken daar alleen naar je leeftijd, gewicht en lengte, maar niet naar je bouw, genetische aanleg en stofwisseling.

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 09-04-2007, 08:59:25 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Hey lief!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, totaan mijn 14e was een plankje. Dunne benen, dunne armen, alles dun. Daar werd ik dan, uiteraard, ook mee gepest. (Het maakt niet uit of je dun of dik bent, mooi of lelijk, je wordt er toch wel mee gepest :P ) Het was ook niet mooi, maar ik kon er niets aan doen.
Toen ik 15 werd begon ik borsten te krijgen, kreeg ik iets dikkere benen en toen had ik ineens een droomfiguurtje. Helaas ging alles gewoon door met groeien, hahaha. Ik wil niet zeggen dat ik dik ben hoor, gewoon een paar kilootjes te zwaar.

Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken: Je komt vanzelf wel wat aan. Dat je benen dikker worden hoort gewoon bij de puberteit.
En ik maak eigenlijk op uit je reacties dat je wel goed eet, je slaat geen maaltijden over enzo. Dan ben jij dus eigenlijk zo'n meisje dat iedereen wel wil zijn: Lekker alles eten en er niet dikker van worden. Schaam je er niet voor, als je een mooi figuurtje hebt dan mag je daar best mee pronken hoor! En als je wat aankomt, mag je er nog steeds mee pronken! Zorg gewoon dat je niet te weinig eet, en dan komt het vanzelf goed. =)

Liefs, Karen.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 09-04-2007, 15:33:59 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Heej Karen =)
Thnx voor je reactie ^^
Ik vind zelf ook niet dat ik te dik ben hoor, alleen mn buik mag wel wat af, zeg mah :P Mja, tis ook meer dat ik ermee zit dat ik het bij niemand kwijt kan. Als ik het woord 'afvallen' ofzoiets ook maar laat vallen gaat het er meteen alweer over dat ik dat helemaal nooit nodig zou hebben :S Dus mn vraag was of iemand dit ook had. Ben er trouwens nooit meer gepest hoor :)

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 09-04-2007, 17:47:25 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Julia schreef:
Heej Karen =)
Mja, tis ook meer dat ik ermee zit dat ik het bij niemand kwijt kan. Als ik het woord 'afvallen' ofzoiets ook maar laat vallen gaat het er meteen alweer over dat ik dat helemaal nooit nodig zou hebben :S Dus mn vraag was of iemand dit ook had.



Ik denk dat iedereen dit wel heeft. En ik denk dat er hier heel wat mensen zijn waarmee je erover kan praten. Mijn msn-adres staan in mn profiel, mocht je willen. ;)

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 09-04-2007, 19:31:49 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Okee, thnx, ik heb je toegevoegd :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 21-08-2007, 15:52:53 
Hallo, je bent nog maar zestien, veel meiden op jou leeftijd zijn nog dun.
Je lichaam wordt van zelf wel vrouwelijker. je krijgt iets meer rondingen en heupen. En zolang je gezond eet is er niets aan de hand. Ik denk dat je van zelf wel wat voller wordt. Klinkt gek maar elk lichaam veranderd wel. En je wordt steeds vrouwelijker. en elk vrouw is anders. Probeer jezelf te nemen zoals je bent, en laat anderen zeuren. Die zijn zelf harstikke onzeker. Elke vouw heeft haar eigen gewicht postuur en lengte.
En voller worden kan altijd nog. Geniet zoals je bent. het is jammer als jij je druk blijft maken wat een ander van jou vind. De een vind je wel mooi en de ander weer niet. Zolang jij jezelf bent en zekerheid uitstraalt,ben je mooi genoeg. en of je dun dik of gewoon slank bent, alles is mooi.

groet Linny


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 21-08-2007, 16:21:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-08-2007, 13:34:06
Berichten: 170
Locatie: Dordrecht
sinds 2 jaar ben ik ook wat dikker geworden. ik was altijd zo dun als een plank en mijn ouders vonden dat altijd wat eng, en nu zeggen ze telkens dat ze heel blij zijn dat ik toch wat aangekomen ben. ik ben hier zelf niet echt zo blij mee. ik weet ook niet echt hoe het komt dat ik dikker geworden ben. komt het door de pil, doordat ik meer eet of gewoon door de pubertijd? joost mag het weten maar ik zou graag minstens 1 kilo kwijt willen. niet snoepen helpt niet maar minder snoepen misschien wel ik weeg nu al ruim een half jaar hetzelfde en het wordt niet meer niet minder. maar ik ben ook wel klein voor mijn leeftijd, dus als ik weer ga groeien denk ik wel dat het een stuk minder zal zijn. gelukkig is het niet zo erg dat ik helemaal niet meer wil eten want dat kan ik echt niet. maar blijg gewoon normaal eten en af en toe wat snoepen moet kunnen toch?

-xxx- Tamara

_________________
Awake, yet never truly alive, I seek valuation beyond reality


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 21-08-2007, 16:28:45 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-08-2007, 14:31:47
Berichten: 106
Locatie: Jaa...
Ik heb de laatste tijd veel moeite met eten. Ik ben gek op eten maar het staat me nu tegen. Ik ben wel wat aangekomen, maar nog steeds zegt iedereen dat ik dun of slank ben..Maar zelf ben ik het daar niet mee eens. Vroeger interesseerde me het niet zoveel maar nu probeer ik vesten aan te doen zodat het niet opvalt (wat niet handig is in de zomer :wink: ) Ik probeer niet veel te eten maar ik word zon beetje gedwongen om te ontbijten en lunchen terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Ik weet wel dat ik gewoon moet eten, maar het staat me tegen. Dus wat ik wil zeggen is, je bent niet de enige die het moeilijk heeft daarmee. Ik mag er niet eens over praten omdat het onzin zou zijn. Bepaal ik zelf wel, dacht ik :wink:

_________________
Soulmates!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 21:33:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Je bent niet de enige hoor Julia ;)

Ik ben ook altijd gigantisch dun geweest... Niet normaal voor worden.. terwijl ik toch gewoon goed at en ontzettend veel snoepte. Totdat ik ongeveer een jaar of 16/17 werd.. Ik kon altijd alles eten wat ik wilde... Maar nu niet meer.. Ik kreeg ook continu te horen dat ik een pracht figuur had en dan toch alles kon eten en hoe ik dat deed.. Dat heb ik nu niet meer.. Ik heb een licht buikje...Een normaal buikje.. Dat komt ook omdat je menstrueert. Dan kan je buik ook wat opgezet wezen.. En na het eten is je buik altijd dikker.. Dat is normaal.

Maar je zeurt absoluut niet hoor ;) Maar ik begrijp wat je ermee bedoelt. (mijn moeder vind namelijk ook dat ik zeur over mijn kleine buikje.. daar moet ik ineens aan wennen.. en ik vind dat dat wat strakker moet.. en dan vind ze me een zeur..)

Ik weet niet of je er iets aan gehad hebt... Ik hoop het wel. Maar in elk geval; Je zeurt helemaal niet ;) En mocht je iemand nodig hebben tegen wie je even alles wilt zeggen, even heel je hart leeg strorten.. Je hebt mijn msn ;)

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 15:45:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Ik ben ook heel tenger gebouwd, maar kan flink een, gewoon een snelle verbranding denk ik. Mensen die me niet kenen zeggen altijd eet je wel goed, en ik toen ik zwanger was zeiden ze meid je ziet er eindelijk goed uit.
Ik doe nooit aan de lijn maar merk het wel als ik dikker wordt, dan krijg ik ook gelijk last van mijn knieen, omdat de bouw die ik normaal heb schijnbaar bij me hoort.
Anderen hebben altijd een oordeel klaar maar ze weten niet eens wat feitelijk normaal is voor een bepaald persoon.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Te dun..
BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 13:52:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2007, 16:07:26
Berichten: 78
naja je zegt zelf al dat je te weinig eet dus je weet het al van je zelf. al kan je nu helemaal niks meer binnen kunt houden wordt het echt een probleem. Je zegt ook al dat je van je zelf dun bent en als je weinig eet wordt je van alles wat je eet echt niet dikker. Als je je nou toch nog zorgen maakt om dik worden kan ik je vertellen dat je van veel voedsel niet dik wordt dan zou je enkel voelsel met veel vet moeten mijden(vet vlees, friet, donuts enz.) daar wordt je snel dik van. Van dingen met veel suiker hoef je niet dik te worden omdat je je suiker het snelst gebruikt(niet dat je nu heel veel suiker moet gaan eten dat is ook niet goed). daarnaast heb je ook elke dag beschermende stoffen nodig want die kan je lichaam niet opslaan. Je moet dus wel vitamines, mineralen enz binnen krijgen (Ook niet te veel dat is ook schadelijk ja zelfs de vitaminen kunnen dodelijk zijn in een te grote porsie :shock: )
Daar bij is dun zijn nou echt alles? ik ben zelf ook echt heel dun, maat S is echt te groot en zakt van me kont af enz. Ik heb maat 32, 34 en ik vind het zeer kut ik had best een dikkere kont gewild en wat meer gevuld willen weze maja hoe veel ik ook eet ik kom erg weinig aan. Ik vind het zelf zeer kut dat mensen aan me vragen of ik anorexia heb.
suc7 met alles :ahh: xtriskel

_________________
don't mess with the fairy, I might use fairydust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl