Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:35:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 12-04-2007, 13:29:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-03-2007, 12:08:55
Berichten: 28
Locatie: Brabant
Hoi allemaal,

Heeft iemand een alternatief idee hoe je van menstruatieklachten af kunt komen, of ze kunt verzachten?

Ik heb het idee dat mijn baarmoeder kantelt of naar beneden zakt en dat beinvloed mijn darmen, waardoor ik vaak een drukkende pijn heb ik mijn kont (?). Ik kan dan moeilijk naar de wc, soms wordt op een of andere manier alles geblokkeerd en kan ik niet eens plassen, terwijl ik wel moet.
Tis moeilijk uit te leggen hoe het precies voelt.
Het is zo vervelend, het put me vaak uit. Hier heb ik zo'n 2 tot 3 dagen last van. Dit is zo belastend dat ik me iedere maand voorneem om de pil voortaan door te slikken, maar als het dan over is verdwijnt deze gedachte weer.

Mijn moeder heeft ook altijd erge last van haar menstruatie en mijn oma had dat vroeger ook.

Hopelijk heeft iemand tips?
Aan de dokter heb ik ook niks want die zegt dat ik maar een pilletje moet nemen. Dit doe ik ook wel, alleen dat helpt niet genoeg.

Groetjesss


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 12-04-2007, 15:18:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-08-2006, 16:11:33
Berichten: 242
hey Coosje

Ten eerste weet ik wel iig twee alternatieve middelen voor menstrustie klachten ..maar toch als ik dit zo lees denk ik dat er waarschijnlijk meer of iets anders aan de hand is..

Dat ik dit denk is het volgende uit eigen ervaring en daarom vind ik het heel vreemd ( wat mij ook te binnen schoot dat ik het las: he wat vreemd? ) dat jouw dokter je niet laat onderzoeken en je afscheept ( werkelijk afscheept) met een pilletje.
Ik ben een paar maanden geleden met spoed naar de ehbo geweest voor mijn darmen ( dat verhaal bespaar ik je ) maar wat zo vaag voor mij was is dat ze zich ook zorgen maakte om mijn baarmoeder enzo. Ik had ook helemaal geen klachten of iets anders hiermee, maar toch vroegen ze hier ook vanalles naar en werd ook deze gecontroleerd voor de zekerheid.

Wat ik dus aanraad ..aangezien dit waarschijnlijk in verband kan hangen ( darmen en baarmoeder..klachten rond die plek etc ) om je toch verder te laten onderzoeken. Je moet echt op je rechten gaan staan hoor!

Als je toch anders wil en om maar antwoord te geevn op je vraag: Ansemilla van Bloem is een middel voor de baarmoeder. en anders zijn er theeen..de winkel van mijn familie verkoopt oa menstruatiethee om het oa te verzachten...ik zal anders eens kijken welk kruiden erin zitten exact. Kamille en st janskruid zijn de bekendste..maar ook goudsbloem kan helpen.

Ik zou toch eerst maar laten onderzoeken...mijn gevoel zegt vaag..
Kijk anders wel ff op gezondheidsplein ofzo via internet.

Liefs Nicole

_________________
Een goede naam gaat boven rijkdom,
waardering boven zilver en goud.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 13-04-2007, 10:41:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-03-2007, 12:08:55
Berichten: 28
Locatie: Brabant
Hoi Nicole,

Bedankt voor je reactie.

Had het bij jou te maken met je menstruatie dan? Ik heb dit namelijk alleen als ik ongesteld ben (of net ben geweest).
Ik denk daarom zelf niet dat er perse iets ergs of anders aan de hand moet zijn.
En aangezien sommige problemen er nou eenmaal bij horen, kan ik me best voorstellen dat de dokter zegt probeer maar eens een pilletje.
Ik denk dat als ik er echt op zou staan ik best onderzoeken zou kunnen laten doen.
Maar ik heb zelf het idee dat het probleem niet medisch is om het maar zo te noemen.
Vandaar dat ik opzoek was naar een alternatief.
Ik heb al eens op internet gezocht en daardoor kwam ik op een vrij logische verklaring dat de baarmoeder kan kantelen en zo drukt op je darmen. Vandaar de klachten. Of dit werkelijk zo is weet ik natuurlijk niet zeker, maar mijn gevoel zegt dat er wel iets van waarheid inzit.

Menstruatiethee... Klinkt interessant. Heb je daar meer info over of waar ik het kan kopen?
Ik had gister ook wat gelezen over edelstenen. Misschien helpt dat ook wel?

Groetjes Coosje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 13-04-2007, 20:06:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-08-2006, 16:11:33
Berichten: 242
hey coosje.

nee ik had helemaal geen eens mestruatieklachten of wat daarmee t emaken heeft...daarom stond ik er zelf zo van te kijken dat de artsen daar ook zo op onderzochten..ik kwam binnen met puur aparte darmklachten op dat moment . de reden dat ik dit meldde isook omdat je over darmklachten begon wanneer je ongesteld bent...hoogstwaarschijnlijk door een kanteling zoals je zegt.. ik denk dat die darmen en baarmoeder dus ook samen kunnen hangen oftewel door het ene het andere ook zeerlijk wordt.
...het had dus kunnen wezen dat ik problemen zou hebben gehad met de baarmoeder waardoor ik die darmklachten had. ( dus eigenlijk andersom gezien als wat jij hebt )

Ik wilde het je alleen mededelen, zodat je er misschien voor jezelf wat meer mee kon :)

Het is goed je eigen gevoel te volgen....

Waar je die thee kan kopen is in amsterdam..kijk maar op http://www.peperbol.nl verder misschien in de natuurwinkel of reformzaak zullen ze ook soort gelijke verkopen..

veel sterkte en liefs Nicole

_________________
Een goede naam gaat boven rijkdom,

waardering boven zilver en goud.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 14-04-2007, 18:16:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Heej :)

Ik heb wel altijd heel erge menstruatieklachten (gehad). Het was altijd heel erg bij mij, zelfs zo erg dat ik er een keer mee met de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht.

Wat jij moet doen is naar je huisarts gaan en zeggen waar het op staat. Als zo'n pilletje niet werkt moet hij je verder (laten) onderzoeken. Laat je doorsturen naar het ziekenhuis. Nike heeft helemaal gelijk hoor, je huisarts scheept je af met een pilletje, wat gewoon niet kan. Ik heb zelf geen prettige ervaringen met mijn huisarts (en dan druk ik het nog zacht uit), maar ik weet wel dat je gewoon door moet zeuren. Zet er een beetje druk achter, en elke keer als hij je weer afscheept met een pilletje moet je er de volgende dag weer heen gaan. Net zolang totdat je je verwijzing hebt en er wat onderzocht wordt.
Laat je niet op je kop zitten!

Liefs, Karen.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 21-08-2007, 15:43:58 
warme kruik op je buik leggen wil el eens goed helpen. groet Linny.
Iets ontspannends gaan doen op spiritueel gebied. homepatisch ook genoeg voor menstruatie klachten .
Groet Linny


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 05:07:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Warm bad nemen.

Een maansteen kan helpen, die is voor 'vrouwenkwalen'

En neem tijd voor jezelf!

Als je hoofd of buikpijn tijdens je menstruatie krijgt, is dat voor je lijf een seintje dat je het echt rustiger aan moet doen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 06:58:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Wat ook helpt, is thee van vrouwenmantel. Ze noemen het niet voor niets VROUWEN mantel. ;) Ik heb dat ook gedronken toen ik last had van mijn menstruatie.


Maar inderdaad, wanneer je het niet vertrouwd, op naar de huisarts. Die hebben niet voor niets al die jaren op school gezeten!! :lol:

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 08:20:42 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Maansteen vind ik een goeie,

Het is altijd even aftasten wat voor jouw het beste aanvoeld..
Ik slik maar 3 asperines weg :? Ookal ben ik niet fan van die dingen. Maar ik verga dan van de pijn en zit ik het eerste komende paar uur vaak op de wc, omdat ik niet het verschil meer voel of ik last heb van mijn darmen of aan het menstrueren ben.

Hmmmm Lekkere gesprekken hahaha :lol:

Het helpt goed als je jezelf gewoon helemaal in de watten legt met een enorme reep chocola in de hand, Gordijnen dicht, filmpje aan, kruik tegen je buik.....En gewoon de buien laten komen die je voelt.....

Groetjes Brenda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: menstruatie klachten
BerichtGeplaatst: 22-08-2007, 21:23:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Probeer anders een de gynecoloog, die weet misschien wel wat het is en die kan er misschien ook iets aan doen.

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: ahhaaaaa
BerichtGeplaatst: 02-11-2007, 18:37:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-10-2007, 09:24:35
Berichten: 17
jah :) je kunt er een comprespzetten dat verazacht het het gewoon warm houden en als jee ergens bij bent waar geen compresis er over vrijven zachtjes dat helpt ook wel. op je rug paar in liggen helpt ook. hehe kijk ook eens op google voor extra info eh;)
grtaaa greek girl[/u]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl