Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:00:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 10:20:05 
Hoi. Ik heb ook veel last van allergieën en eczeem. De eczeem zit rond mijn ogen en mijn mond. Heel irritant. Lijkt net of ik 1 jaar niet geslapen heb. Nu heeft mijn zoontje van 4 maanden ook eczeem over zijn hele romp.. Nu denken ze dat hij koemelkallergie heeft en moet ik 4 weken een dieet gaan volgen. Hopelijk gaat dit ook voor mezelf helpen.

Verder ben ik allergisch voor dieren, huisstofmijt, heb hooikoorts. Ik heb er nooit aan gedacht dat iets te maken zou kunnen hebben met gevoeligheid..

Hebben jullie nog tips?

Groetjes Anita


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 10:28:24 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hoi Nati,

probeer anders eens geitenmelk of sojamelk in plaats van koemelk. In het begin is het even wennen maar kijk dan des noods voor sojamelk met chocolade smaak ofzo... er zijn vershillende soorten in. Als ikjou was zou ik het even proberen. Ikzelf heb namelik koemelk allergie en ik drink afwisselend soja en geitemelk... :D

succes!

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 06-01-2005, 21:00:19 
Bedankt voor je tip rogue. Maar ik mag bij dit dieet ook geen sojamelk of melk van andere dieren... Dit zou ook voor mijn zoontje een allergische reactie op kunnen roepen. maar toch bedankt voor je reactie!

Iemand anders nog tips?
alvast bedankt
Nati


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 10:51:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Mijn vriend heeft al eczeem sinds hij 8 weken oud is. Kortom, al 26 jaar. Met tijd en wijle gaat het beter en slechter. Wat ik heb gemerkt is dat het heel belangrij kis dat hij zich uit. Natuurlijk is dat voor een baby moeilijker, maar wat je zou kunnen doen is hem laten huilen, laten lachen en vooral alle liefde blijven geven. Gewoon tegen hem zeggen als hij huilt: gooi het er maar uit, verwerk het maar. We moeten niet vergeten dat babies soms heel erg moeite kunnen hebben met incarneren, met het weer op aarde komen. Ik denk dat dat bij jouw kindje ook een beeje het geval is. Hij moet zich weer thuis gaan voelen in zijn lichaam.

Ik hoop dat het 'gewoon' koemelk allergie is, maar persoonlijk denk ik dat er iets meer achtersteekt zoals ik boven omschreef. Lees gewoon eens ove rnieuwetijdskinderen en allergie. Daar zijn vast veel boeken over geschreven en mijn gevoel zegt dat je daar veel antwoorden in kunt vinden.

Sterkte lieverd! En je weet me te vinden.

Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 13:41:44 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hey kim daar wil ik dan eens meer over weten
ik heb namelijk vanaf mijn geboorte al koemelk allergie maar ben ook allergies voor noten e.d.... toch uit ik me vaak wel :?

wat kan er anders nog meer achter zitten?

bloedonderzoek heeft dat dus aangetoond evenals astma:?

ben benieuwd naar jou of antwoord van iemand anders:D

greetzzzz rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 14:13:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Hi Rogue,

Nou ik bedoelde OF OF. Als er is aagetoond dat je koemelk allergie hebt, dan heb je dat gewoon. Maar mijn vriend heeft exzeem zonder dat daarbij een allergie is aangetoond. Bij hem is het dus een emotionele blokkade zeg maar.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 14:22:26 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
:oops: ow.. haha sorry verkeerd begrepen.. ik had even de hoop dat ie artsen gewoon vergist hadden :D...

haha naja.. aan de andere kant ook weer prettig ik weet nu wel hoe ik het op kan lossen en met een blokkade moet je eerst nog zien uit te vissen waar de blokkade zit :wink:

liefs rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 07-01-2005, 21:03:24 
hoi Kim

bedankt voor je fijne reactie. Je hebt inderdaad al verteld dat mijn zoontje misschien wel meer zijn emoties moet uiten en dat proberen we ook tegen hem te zeggen. Maar hij huilt inderdaad heel weinig voor een baby. Ook op het kinderdagverblijf hebben ze dat nog nooit meegemaakt dat een baby zo weinig huilt. Ik ga hier zeker wat mee doen!

Onwijs bedankt lieverd.

Groetjes... en een prettig weekend!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 19-02-2005, 18:15:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Hoi hoi,

Ik heb ook mijn hele leven al allerlei allergieen. Ik heb er ook een speciaal dieet voor. Zo kan ik niet tegen suiker, melkprodukten, fruit met veel vruchtensuikers, bepaalde groenten, kruiden, paprtika, mais en ga zo nog maar even door.

Ik weet dat dit onder andere te maken heeft met mijn hoge gevoeligheid. Bij mij uit dit zich niet alleen in allergieen, maar ook in vele andere dingen.
Mensen begrijpen vaak niet waarom ik zoveel dingen niet mag en kunnen soms bot reageren. Mijn allergieen komen niet alleen voort uit mijn hoge gevoeligheid. Ik ben namelijk geadopteerd vanuit Indonesie toen ik een paar maanden oud was. Toen ik naar Nederland kwam was ik erg ziek en ik heb jarenlang verkeerde voeding gehad. Pas een jaar of vijf geleden ben ik erachter gekomen waar ik allemaal niet tegen kan.

Wat ik mij nu heel erg afvraag is of mijn baby als ik zwanger zou worden, ook deze allergieen en hooggevoeligheid zal hebben?
Dit zou betekenen dat ik hem/haar al vanaf kleins af aan allerlei vitamine, anti-oxydanten en weet ik wat nog meer zal moeten geven. Dit slik ik zelf ook allemaal.

Weet iemand iets over deze erfelijkheid?

Love Meilani
o:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 30-05-2005, 19:06:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2005, 19:28:30
Berichten: 48
pff waar zal ik eens beginnen over allergieen. Zal het even overzichtelijk tpen ;)

niet-voedsel gerelateerd:
naaldbomen, denk dat het de hars is, vooral van de denneboom (en coniferen soms ook)
nikkelallergie, dus voor mij alleen goud,zilver en titanium
bepaalde wasmiddelen
siliconen die in shampoo zitten
zonne-allergie

voedsel allergie (waarbij het voornamelijk om de hoeveelheid gaat, maar de een wat erger dan de ander):
ei
chocola
kaas
varkensvlees
kleurstoffen
bepaalde soorten snoep(maar daar ben ik nog niet helemaal uit)
bepaalde specerijen (uit zich vooral in niezen)

nouja ik loop dus nu met eczeem op mn armen en knieen, waarvan ik de oorzaak nog niet weet maar denk dat dat stress gerelateerd is. En ik ben vast nog wel iets vergeten...

hoofdpijn had ik ook, is nu verminderd omdat ik beter heb leren aarden :)

liefs,

Annelies


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 30-05-2005, 19:39:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-04-2005, 15:58:36
Berichten: 122
en voor mij:

migraine. dit heb ik vooral als ik me niet geod afsluit en ik bij veel mensen in de buurt ben. het is de laatste tijd minder omdat ik er een homeopatisch middel voor heb gekregen.

verder krijg ik migraine van:
drukke mensen in mijn omgeving
alcohol
cafeïne

ik krijg heel erg jeukende en rode uitslag van bepaalde frituurvetten.

verder heb ik vaak last van spieren en pezen omdat ik mijn eigen grenzen slecht ken, maar dat word langzaam aan beter

dat was het wel zo ongeveer

grtz mathijs

_________________
de doel van de reis is niet belangrijk, het de reis die telt
http://www.groenedraak.nl , 9 september op het goede spoor st. anna parochie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 04-06-2005, 18:44:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-06-2005, 18:36:40
Berichten: 4
----


Laatst gewijzigd door Axilithor op 01-05-2007, 15:14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 06-06-2005, 05:13:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-02-2005, 06:56:04
Berichten: 57
Locatie: een poosje verderop
Nou dan zal ik mijn lijstje ook even neerzetten

wol
Huisstofmijt
gras
kleurstoffen
naaldbomen
nikkel
bepaalde soorten plastick
planten met van die kleine haartjes
eczeem
astma
brongitus
migraine
En melk maar daar heb ik alleen last van met warm weer.Heel gek is dat want als ik melk drink met warm weer dan krijg ik verschikkelijk pijn in mijn vingertoppen.In de winter heb ik daar helemaal geen last van.
Toen ik klein was had ik er meer last van dan nu.Ik heb ook heel veel in het ziekenhuis gelegen.En ik heb ook altijd last van mijn nek,rug en mijn heupen.

_________________
Het gaat goed of je leert wat


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 17-06-2005, 19:42:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik ben misschien nog allergisch voor dieren , kiwi's en misschien nog meerdere fruitsoorten. Misschien ook voor bepaalde vissoorten. Verder heb ik ook last van hooikoorts en eczeem op mn handen, meer op mn vingers.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allergieen
BerichtGeplaatst: 26-06-2005, 12:05:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-06-2005, 19:20:08
Berichten: 261
Locatie: Zwolle
Ik heb hooikoorts en ben allergisch voor huisstofmijt. En voor cavia's (dat is echt heel heftig :| zo jammer want het zijn superbeestjes..).

_________________
Het doel van alle ervaring
is de werkelijke waarde
der dingen te ontdekken


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl