Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 02:10:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 17-10-2007, 11:13:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hoi Set,

Nu weet ik niet hoe het lichamelijk bij je zit.
Maar als ik het voor je invul, zou ik zeggen.....

Ga ontvangen....liefde, cadeautjes, het leven...... Van jezelf en van anderen.
Dan zul je oprecht en onvoorwaardelijk kunnen geven en geef jij je energie niet weg. Maar blijft het in balans. Je zult merken wanneer jij voor jezelf kiest dat je een stoot energie krijgt van hier tot Tokio. Want dan komt het vrij...en kun je naar buiten. :)

Ga leven, dingen doen die je leuk vind, genieten van jezelf met je talenten. Wees trouw aan je eigen waarheid.

Liefs Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 19-10-2007, 17:24:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
En ik zou zeggen: Ga naar de dokter. Je bent al vanaf je 14e/15e moe, en je gaat niet naar de dokter omdat het een "vage" klacht is? Jammer dan, maar jij wil er vanaf. Misschien dat ze wel wat vinden, en dan is het mooi. Als ze niets vinden, is het jammer, maar dan heb je het iig geprobeerd.

Het is makkelijk zat: Misschien kunnen ze het vinden, misschien heeft je dokter tips voor beter slapen en misschien kun je wel de alternatieve kant op. (accupunctuur ofzo.) Hier weet ik zelf vrij weinig van, want ik weet niet wat precies waarvoor is. Dit zou je ook aan je huisarts kunnen vragen. En ook ergens anders, namelijk hier.
Bij deze: zou iemand deze meid eens even willen bombarderen met informatie over alternatieve geneeswijzen die misschien zouden kunnen helpen bij het verhelpen van deze klachten?

Ik heb al wel vaker van deze topics gelezen, dus ik weet dat wel meer mensen hier er last van hebben (gehad). Kijk ook eens tussen de topics in dit onderwerp, en haal daar ook wat tips uit.

Meid, als je er vanaf wil, moet je er gewoon even wat vaart achter zetten. Dan probeer je het iig, en dan heb je zelf het idee dat je er wat aan probeert te doen.

Succes ermee, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 20-10-2007, 09:40:58 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Okay Dreamkaren, geen bombardement maar wel een reactie op het 'moei' zijn van Set:

Dat een Pfeifer-virus al na 2 weken weg zou zijn zou me erg verbazen. Waarschijnlijker is, dat het "ondergronds" is gegaan (iets dat we vanuit de natuurgeneeskunde heel goed kennen). Een kuur met Colloidaal Zilver (3x per dag een eetlepel - plastic gebruiken - 15 minuten voor of een half uur na het eten) zou dat moeten verhelpen.

Daarnaast klinkt hetgeen je opnoemt als een behoorlijke Candida-belasting maar daarvoor heb ik meer informatie nodig. Als je dat wilt kan ik je wel een scorelijst sturen om dat een beetje nauwkeuriger te bepalen. Je kunt hem ook zelf downloaden vanaf mijn site via deze link:
http://www.nmsmits.nl/HvU/HvU_PDFfiles/Candida%20en%20Probiotica.pdf
Een behandeladvies en een dieet zitten in hetzelfde bestand.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 20-10-2007, 09:43:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-07-2007, 09:06:39
Berichten: 28
Locatie: belgie
en dat zilver werkt ze :-) en dat werkt eigenlijk voor vanalles en nog wat


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 20-10-2007, 10:07:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoi daar :D ,

Zelf heb ik ook pfeifer gehad, en voor zover ik weet is het niet iets dat je kwijt raakt. :cry: Het blijft zoals eerder gezegd ondergronds zitten. Maar... je kunt er wel iets aan veranderen. Wat of hoe precies is moeilijk te zeggen, aangezien het een vage klacht is en ik weinig van de achtergrond weet. Wat ik wel weet is uit eigen ervaring en mijn natuurgeneeskundige achtergrond.
Moeheid kan ontstaan door een slechte aarding. Dus wanneer je heel veel met je bovenste chakra's werkt en erg in je hoofd zit of spiritueel bezig bent. Je verliest dan energie aan het grote geheel. Daarom, als het zoiets is, zou je best eens op zoek kunnen gaan naar aardende technieken, of gewoon bewust meer aandacht aan je onderste chakra's sturen. Doe ik ook. Die maken je namelijk concreet.
Echter, wat ook kan is een lichamelijke intoxicatie. Een virus komt niet zomaar in je lichaam. Het moet eerst langs je imuunsysteem, en misschien is die wat minder. Het gaat hier dan wel om iets chronisch. Wat bijvoorbeeld zou kunnen, is dat je voedingspatroon je lichamelijke gesteldheid ondermijnt, hetzij door verkeerde combinaties en een gebrek aan mineralen en vitamines, hetzij door teveel geraffineerde en kunstmatige stoffen (suikers, smaakmakers, koek etc.). Vaak wordt namelijk de stapelwerking van kunstmatige stoffen erg onderschat, terwijl het voor je lichaam dingen zijn waar het niets mee kan. Het werkt verzurend als het ware.
Ook kan de oorzaak op psychisch gebied liggen. Dit houdt natuurlijk erg verband met het eerstgenoemde. Als je zoals ik erg met je hoofd bezig bent, en je droomt veel, sta je onvoldoende in contact met je lichaam. Hoe komt dat dan? Misschien heb je onvoldoende interesse in het heden, leef je in het verleden, ben je geestelijk erg uitgeput. Het kan van alles zijn, maar voor al die geestelijke oorzaken bestaan homeopatische middelen: de bachbloesem-remedies. Ik gebruik ze zelf ook, en het helpt. Echter, het is geen geneesmiddel. Het ondersteunt alleen je functioneren en activeert het zelfgenezend vermogen van je lichaam. Als je wilt, kan ik dit voor je uitzoeken. Maar als je die remedies in de winkel koopt, zijn ze wel erg prijzig. Het is ook iets dat je op langere termijn moet gebruiken. Enfin, ik kan hier nog een heel verhaal over vertellen, maar ik hoor het wel als ik nog iets voor je kan doen, of als je vragen hebt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! :P

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 20-10-2007, 17:49:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
DT schreef:
Okay Dreamkaren, geen bombardement maar wel een reactie op het 'moei' zijn van Set:


Komt het als een bombardement over? Zo had ik dat niet bedoeld. :oops:
Nog steeds vind ik het jammer dat je geen intonatie met de computer kan overbrengen.

Ik bedoelde het meer als een advies. Gewoon naar de dokter dus. :P

Liefs, Karen!

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 10:14:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik zou echt niet naar een (reguliere) dokter gaan als ik jou was.
De oorzaak kan inderdaad bij heel veel dingen liggen. Ik zou als ik jou was ook beginnen bij je voedingspatroon. Daarbij refererend aan het stuk van Kid-Lee. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als je geen smaakversterkers, suiker, koffie, sigaretten, alcohol, etc. meer gebruikt?
Ook dingen als een tekort aan zonlicht kunnen je erg moe maken.
Zo zijn er heel veel dingen, ga op zoek en probeer.

Succes!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 11:05:39 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Hallo Set,

Zoals altijd kun je eerst naar een regulier arts gaan. Dat is handig om allerlei (simpele) zaken uit te sluiten. Bovendien kan hij/zij onderzoek laten doen dat niet-reguliere behandelaars niet kunnen laten uitvoeren.

Probleem is echter dat vooral bij vage klachten, reguliere artsen slechts heel zelden tot een oorzaak/oplossing komen.

Niet reguliere behandeling ligt dus voor de hand.
Ook vandaaruit lijkt het mij zinnig niet meteen te zweverig te worden en eerst lichamelijke oorzaken uit te sluiten voordat je de oorzaak gaat zoeken in slechte aarding, ongebalanceerde chakras en ga zo maar door.
Elke goede natuurgeneeskundige, homeopaat enz zal jouw probleem ook op die wijze benaderen.

Wellicht dat het verminderen/weglaten van geraffineerde (witte) suiker, kleur- geur- smaak- enzovoort stoffen uit je voeding enige verbetering kan geven maar in hetgeen je in je stukje plaatst zie ik daar geen rechtstreeks verband.
Het is evenwel een advies dat voor iedereen (mogelijk) positief werkt.


Kid-Lee Vyumae:
Bach remedies hebben niets met homeopathie te maken. Ze worden niet op een homeopatische wijze gemaakt en zeker niet homeopatisch verdund. De werkwijze van productie en van toepassing is volkomen verschillend.
Met jouw 'natuurgeneeskundige achtergrond' zou je beter moeten weten dan een verkeerde voorlichting te geven.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 18:50:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
DT schreef:
Hallo Set,

Kid-Lee Vyumae:
Bach remedies hebben niets met homeopathie te maken. Ze worden niet op een homeopatische wijze gemaakt en zeker niet homeopatisch verdund. De werkwijze van productie en van toepassing is volkomen verschillend.
Met jouw 'natuurgeneeskundige achtergrond' zou je beter moeten weten dan een verkeerde voorlichting te geven.

groet, Nico



Hé Nico, helaas spreek ik je even tegen. Bachbloesems vallen strikt genomen wél onder de noemer homeopathisch, ook al is het technische aspect verschillend.
Homeopathie betekend zoveel als 'gelijksoortig lijden/ziekzijn'. De homeopaat bedoelt hiermee dat een stof die bepaalde verschijnselen bij een gezond mens kan veroorzaken, ook in staat is een zieke te genezen met dezelfde verschijnselen. Ook berust een dergelijk middel op het principe van similia similibus curantur: het gelijksoortige met het gelijke genezen. Bachbloesems als zodanig hebben eigen eigenschappen (en een energetische potentie en frequentie) die op de mens vanuit die eigenschappen een stimulerende werking geven. Niet voor niets heeft iedere bloesem een eigen psychische waarde, waarmee (dat specifieke middel) de betreffende psychische disbalans ondersteund kan worden.
Overigens staat theorie hierover in het boek 'Genezing door bloemen', geschreven door Edward Bach zelf.

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 22-10-2007, 05:43:32 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Hey Set,

je reactie heeft me wel even aan het lachen gemaakt. Dank daarvoor. :D

Citeer:
DT waar haal je vandaan dat het een candida infectie is? Ik kan persoonlijk namenlijk nergens uit opmaken dat dit het zou kunnen zijn, heb namenlijk geen jeuk aan mn vagina beschreven, geen overmatige witte vloed, pijn or what so ever.. Je moet veel fantasie hebben wil je er candida van maken. En dan nog, zou ik je (no offense) geen prive informatie over mijn muts sturen.

Als jij dacht dat een Candida belasting altijd met je muts te maken heeft ben je behoorlijk verkeerd ingelicht.
Ik kom op Candida vanuit mijn ervaring en vanuit hetgeen je beschrijft over je vermoeidheid als mogelijke oorzaak. Vandaar dat ik je adviseer je scorelijst in te vullen.

Even voor jouw (en ieders) informatie: Candida komt bij iedereen voor in de darmen. Het wordt pas een probleem bij overgroei. Dan gaat er van alles fout, waarbij onder anderen kenmerkende vermoeidheid en vage klachten ontstaan. Daarnaast kan er (vanuit de darm dus origineel) witte vloed en dat soort leuke klachten ontstaan. Ook kan (vanuit de darm dus alweer) een veelheid aan huidklachten, eczeem, astma-achtige verschijnselen, overgevoeligheid, psychische problemen, enzovoort ontstaan. De lijst is veel te lang om hier op te sommen.

Doe jezelf een plezier en vul voor de gein die scorelijst een keer in. Dan heb je tenminste een indicatie. Je hoeft per slot van rekening niemand de uitkomst te vertellen dus ... wat houd je tegen?

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 22-10-2007, 06:04:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Met de kans tot de orde geroepen te worden wegens off-topic gaan, hierbij toch even een kleine reactie op Kid:

Een kleine correctie kid: Bach-bloesems vallen, evenals homeopathie, officieel onder de kruiden!
Daarnaast heb je heel ver weg wel gelijk met het gegeven dat zowel homeopathie als Bach-remedies genezen door middel van het gelijkheidsprincipe. Dat maakt Bach-remedies echter geen homeopathie!
In de door Edward Bach beschreven theorie ten aanzien van zijn remedies zul je nergens iets vinden waarin hij zijn remedies vergelijkt met homeopathie.
Dat is om een heel simpele reden: de Bach remedies zijn eerder ontwikkeld dan de homeopathie van Hahnemann !!! Het zou dus bijzonder vreemd zijn als Bach zijn werk vergelijkt met dat van Hahneman. Als dat in latere vertalingen van zijn werk wel gebeurt (en ik weet dat dit hier en daar het geval is) dan is dat de eigen inbreng van de vertaler maar niet de hand van Edward Bach.
Wat Bach wel doet, is het werkingsprincipe beschrijven en ja ... dat is (zoals bij veel natuurlijke middelen) vergelijkbaar met het werkingsprincipe van de homeopathie. Het zou echter nogal ver gaan als we dus nu maar gaan zeggen dat alles dat berust op hetzelfde werkingsprincipe dus onder de homeopathie valt.

Onder homeopathie vallen die stoffen, die via een specifiek procede tot oertinctuur zijn gebracht (het zijn dan, mits van planten gemaakt, eigenlijk nog gewoon fytotherapeutica maar die kwamen weer later dan homeopathie dus ...) en daarna via het homeopatisch-verdunningsprincipe in potentie gebracht. Dat laatste is kenmerkend voor homeopathie: "in potentie gebracht". Pas dan spreek je van homeopathie. Bach remedies worden niet gepotentieerd en dus ...

Na ongeveer 20 jaar studie op dit gebied en het verzorgen van lessen op minimaal Hbo-niveau over deze onderwerpen gedurende een jaar of 10, durf ik wel te stellen dat ik weet waar ik over praat ... dacht ik. En zelfs ondanks dat leer ik nog steeds graag (maar alleen als het klopt)

In dat kader: Ik vraag me af waar jij jouw natuurgeneeskundige opleiding hebt gedaan aangezien jij advies geeft op basis van "mijn natuurgeneeskundige achtergrond". Daarmee profileer jij jezelf als zijnde een natuurgeneeskundige ...
Echter: Elke zichzelf respecterende natuurgeneeskundige opleiding duurt 6 jaar. Aangezien jij volgens jouw profiel nu 20 jaar bent (en van geslacht Marsiaans???) zou je dus op 15 jarige leeftijd gestart moeten zijn. Ik vraag me af welke (en betwijfel dat een) natuurgeneeskundige opleiding je dan zou toelaten ...

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 22-10-2007, 12:23:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Set schreef:
En Bruce-Lee: Ik zweef veel, letterlijk dan. Ben ook vaak duizelig en heb het idee niet in mijn lichaam te zitten. Ik heb moeite met aarde, en veel mensen slurpen mijn energie fijn op. Ook ben ik geestelijk erg druk ja, met van alles, verleden heden en ben een echte "dromer". Droom hele dagen en fantaseer er dan heerlijk op los. Mijn vlucht in de fantasie was een tactiek om te "overleven" destijds, net als dat ik heel moe word en in slaap val als ik heel verdrietig en ongelukkig ben of als ik ruzie met mijn vriend heb. Verder ga ik hier niet op in omdat het nogal een lang (prive) verhaal is waar weinig mensen op zitten te wachten en niet belangrijk is voor de informatie.

Ik zou de oorzaak hierin zoeken. Ik weet jou privé situatie verder niet, maar als je bijvoorbeeld altijd jezelf wegcijferd of met de mening van anderen mee gaat kan dat veel vermoeidheid veroorzaken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 22-10-2007, 19:38:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Hallo Set ...

whoehahahahahaha, echt lachen met jou.

Kleine spraakverwarring:

Citeer:
Ik weet dus heel prima waar candida allemaal kan zitten. Net zoals candida standaard in je darmen zit, zit het ook standaard in een vrouw haar pruim.

Klopt helemaal.
Citeer:
Anyway, ik dacht omdat ik een vrouw was/ben, dat je meteen hier aan dacht.

Nee hoor, helemaal niet. Komt bij zowel mannen als vrouwen voor. Niet de witte vloed natuurlijk maar de candida belasting :D
Citeer:
En het spijt me, maar ik heb ook geen witte vloed uit mn ass

Whoehahahahaha, nee dat begrijp ik. Ik bedoelde te vertellen dat doorgaans de candida migreert vanuit de darm naar de rest van het lichaam ! Dat hoeft helemaal niet via je ass te verlopen. Kan uitstekend via de darmwand (doorgaans heb je dan wel een leaky gut of eenn irritable bowel)
Citeer:
wat ook helemaal niet kan, witte vloed is namenlijk vaginale afscheiding...

Ondanks dat ik geen vrouw ben, is me dat heel goed bekend :D
Citeer:
Misschien dat ik besluit de test te doen, enkel om te bewijzen dat uitgesloten is *eigenwijskind*

Eigenwijs of niet ... je sluit dan in ieder geval een belangrijke mogelijkheid uit en dat lijkt me even belangrijk :P

Citeer:
Ik werk in de verzorging, volg de opleiding VIG

Hier ben ik even overvraagd ... Wat is de opleiding VIG ? Die is me namelijk niet bekend.

groetjes, lachende Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 10:05:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
klinkt logisch :lol:

fijn voor je! hoop dat het je in ieder geval wat rust geeft!
kus!

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Moei..
BerichtGeplaatst: 19-11-2007, 11:48:51 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
En hoe gaat het nu met je?

Ik geef je mijn hand, kamp al jaren met hetzelfde.
Ik heb zelfs een bezoek moeten brengen aan een internist en een cardioloog. Niets aan de hand. ( afgezien van soms erg afwijkende waardes die de volgende keer weer normaal zijn )

Heeft het geholpen? Het veranderen van je ritme?
KLinkt in mijn oren weer als de standaard wegveeguitspraak van de huisarts.

Ben nu weer begonnen met het bezoeken van een Mesoloog. Hopelijk helpt het deze keer, klonk iig allemaal erg helder.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl