Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:46:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Snel schrikken en bang
BerichtGeplaatst: 18-11-2007, 20:58:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Vrij logisch eigenlijk. Wanneer je gevoelig bent voor prikkels uit je omgeving, dan kunnen (onverwachtse) abrupte prikkels ervoor zorgen dat je sneller schrikt dan mensen met minder gevoelige zintuigen.
Ik denk dat de meeste mensen die hoogsensitief of gevoelig zijn snel schrikken.

Angst kan daarbij een factor zijn die je manier van waarnemen kan beinvloeden. Je kan je bijvoorbeeld voor prikkels willen afsluiten, maar daardoor alleen nog maar vaker schrikken, omdat meer prikkels onverwachts zijn.

Maargoed, lastig om er mee om te gaan, angst is sowieso vaak een emotie die moeilijk te achterhalen of te analyseren is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Snel schrikken en bang
BerichtGeplaatst: 19-11-2007, 20:02:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Heey,,
ik heb da ook altijd wel hoor.. da k heel snel schrik enzow.. vooral als k weet da r iets ken gebeure met me ofzo haha:)..
maar ja waardoor da kom k heb geen idee.. misschien een slecht geweten? :P haha nee ik weet et egt niet..
probeer er nie teveel aan te denken het is nou eenmaal zo..
misschien is t wel iets vanuit je vorige leven? dan kan je t laten loskoppele van je en misschien word t dan minder?
kweet t egt nie hor k gok maar wat dingen..
succes ermee in ieder geval

groetjes tamara

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Snel schrikken en bang
BerichtGeplaatst: 22-11-2007, 00:59:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-04-2006, 20:21:57
Berichten: 34
Heey,

Ik ben 20 en nog steeds bang in het donker (als ik alleen ben). Ik weet dat dit komt door prikkels, entiteiten of andere dingen die ik opmerk, en ik schrik er iedere keer van.
Wat bij mij helpt: Ik probeer mezelf steeds als ik iets hoor of zie te herrinneren dat ik sterker ben dan het iets of iemand voor me, dat 'het' me niks kan doen als ik sterk blijf. Soms is het niks of gewoon een geluidje van het huis of de huiskat, maar dan toch voel ik me wel zekerder.
Voor mij helpt het, probeer het ook eens.
succes!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Snel schrikken en bang
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 16:27:51 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Misschien een tip voor jou,

Als je aandacht geeft aan je angsten voedt jij je angst.
Ze worden alsmaar krachtiger en sterker. (omdat je op dat moment je kracht weggeeft aan je angsten)Als dat angst riedeltje in je hoofd zich afspeelt kun je zeggen....STOP!!!!
En probeer Positieve affirmaties op te zeggen. Of iniedergeval positief te denken. (Niet laten mee slepen)

Vervolg zorg je er meteen voor dat jij je aard. (je hele lichaam zwaarder laten worden zodat je bijna helemaal wegzakt)
Blijven ademhalen door je buik (kunt ook visualiseren dat je via je uitademing je angst wegademt)

En zo zijn er verschillende manieren om jezelf "te leren" veiligvoelen bij jezelf...
Om dit gevoel je eigen te maken zou ik zeggen. Doe dit 2x per dag (ookal heb je geen schrikeffect) Dan maak je het al een beetje eigen...

Kijk maar wat je ermee kunt....
Blijf idd. aan je Basis werken (Aarding etc.)

(ps: Ik heb zelf een hoop angsten overwonnen :wink:
Wat mij heeft geholpen is dat angst een illusie is en dat alleen liefde echt is.)

Succes!

Groetjes Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Snel schrikken en bang
BerichtGeplaatst: 06-02-2008, 15:58:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-01-2008, 15:12:55
Berichten: 23
Locatie: Rotterdam
Ik heb het zelf ook heel erg dat schrikken!!
Als je geesten ziet kan ik het me nog wel voorstellen, maar ik zie en hoor niks en toch heb ik het wel !! Maar meestal zit ik lekker in m'n eigen wereldje en dan droom ik weg en dan opeens schrik je


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Snel schrikken en bang
BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 09:23:31 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-02-2008, 15:54:47
Berichten: 21
Locatie: turnhout
Uva schreef:
Heey,

Ik ben 20 en nog steeds bang in het donker (als ik alleen ben). Ik weet dat dit komt door prikkels, entiteiten of andere dingen die ik opmerk, en ik schrik er iedere keer van.
Wat bij mij helpt: Ik probeer mezelf steeds als ik iets hoor of zie te herrinneren dat ik sterker ben dan het iets of iemand voor me, dat 'het' me niks kan doen als ik sterk blijf. Soms is het niks of gewoon een geluidje van het huis of de huiskat, maar dan toch voel ik me wel zekerder.
Voor mij helpt het, probeer het ook eens.
succes!

ik ben dertig en nog steeds bang in het donker als ik alleen ben kan zelfs iemand zien aan komen en toch schrikken als deze op mij af komt en het dan weten ook he ben een heel gevoelig iemand en als het te druk is ben ik snel uitgeput echt leeg gezogen en dan moet ge weten dat ik hier twee kids heb zitten die heel druk kunnen zijn dus kan je al voorstellen hoe ik mij s'avonds voel he ik ga liever werken dan heel de dag thuis te zitten omdat ik dan niet zo moe ben mijn kids zuighen echt ale energie uit mijn lichaam ze hebben er ook zelf niet om ge vraagt dus ik neem hen ook niks kwalijk hoor vraag mij soms gewoon af is er geen betere manier om hier mee om te gaan zodat ik mij niet zosnel leeg gezogen voel
vlek zottemams

_________________
iets wa je zelf niet graag hebt doe je ook niet bij een ander

vlek zottemams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl