Ik weet dat jullie geen doktoren zijn en ik verwacht dus ook geen consult ofzo :p, maar ik vroeg me af of iemand misschien tips voor me heeft
.
Ik heb al jaren, van kinds af aan, rugklachten. In mijn hele rug, dus zowel mijn onderrug als bovenrug. Ik heb gewoon ontzettende pijn. Het is een beetje te vergelijken met mentruatiepijn (voor degenen die dan ook last hebben van hun rug). Ik heb een weekje of 2 à 3 geleden een verkeerde beweging gemaakt bij het dansen, ik ben over een harde vloer gerold met mijn rug en ik heb in de rechterhelft van mijn rug hele erge steken gekregen. Als ik plat op mijn rug ga liggen gaat het wel, maar als ik til of draai (oftewel vervelende bewegingen maak) dan doet het weer onwijs zeer. Ik dacht eerst dat het wel na een paar dagen weg zou gaan, maar dat ging het dus niet. Volgens de huisarts is het een gekneusd spiertje in mijn rug en moet ik het rustig aan doen.
Maar de pijn is er nog steeds. Ook heb ik dat als ik bang ben of als ik erg gestresst ben, dat er ook een hoop pijn komt opzetten in mijn rug. Het voelt alsof die pijn in mijn spieren trekt, maar ik ben geen expert dus ik weet niet precies of het zo is. Het is enkel een omschrijving, zo voelt het iig.
Sinds mijn moeder is overleden, zo'n 1.5 jaar geleden, zijn mijn rugklachten alleen maar erger geworden. Het rare is ook dat als ik pijn heb in mijn rug, ik voorover moet buigen om minder pijn te hebben. Alsof ik mijn rug dan moet buigen zeg maar. Ook als ik rechtop ga staan, mijn schouders naar achteren hou en mijn bekken kantel (waardoor mijn rug als het ware dus recht komt te staan) dan voelt het ook een stuk fijner/ontspannender. Dan heb ik nog wel pijn, maar iig minder pijn.
Heeft iemand tips hoe ik deze pijn misschien tegen kan gaan? Ik word altijd zo makkelijk weggewuifd door mijn dokter namelijk, terwijl mijn klachten toch wel degelijk serieus zijn. Ik heb gewoon pijn en het houdt maar niet op. Heb ook al gevraagd of ik bij een andere huisarts terecht kon omdat ik sowieso niet tevreden ben met mijn huisarts, maar daar werd ik ook weer weggestuurd met de melding dat de artsen hier in de buurt geen patiënten van elkaar mogen aannemen
.
Hoop dat iemand tips heeft? Bepaalde oefeningen voor mijn rug, waardoor de pijn wellicht ietwat vermindert of verzacht wordt? Of misschien een zalf, die ik op de spieren in mijn rug zou kunnen smeren? Misschien klinkt dit heel stom, maar ik heb geen idee namelijk wat ik er tegen kan doen en ik wil graag van die pijn af (of dat het iig vermindert).
Als iemand misschien een idee heeft hoe het kan komen, deze rugklachten, dan is dat ook welkom
. Ik ben namelijk ook van mening dat ik het probleem ook 't beste aan kan pakken door bij de oorzaak te beginnen
.
Alvast bedankt
.