Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 05:06:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rugklachten
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 20:32:45 
Groentje
Groentje

Ik weet dat jullie geen doktoren zijn en ik verwacht dus ook geen consult ofzo :p, maar ik vroeg me af of iemand misschien tips voor me heeft :).

Ik heb al jaren, van kinds af aan, rugklachten. In mijn hele rug, dus zowel mijn onderrug als bovenrug. Ik heb gewoon ontzettende pijn. Het is een beetje te vergelijken met mentruatiepijn (voor degenen die dan ook last hebben van hun rug). Ik heb een weekje of 2 à 3 geleden een verkeerde beweging gemaakt bij het dansen, ik ben over een harde vloer gerold met mijn rug en ik heb in de rechterhelft van mijn rug hele erge steken gekregen. Als ik plat op mijn rug ga liggen gaat het wel, maar als ik til of draai (oftewel vervelende bewegingen maak) dan doet het weer onwijs zeer. Ik dacht eerst dat het wel na een paar dagen weg zou gaan, maar dat ging het dus niet. Volgens de huisarts is het een gekneusd spiertje in mijn rug en moet ik het rustig aan doen.
Maar de pijn is er nog steeds. Ook heb ik dat als ik bang ben of als ik erg gestresst ben, dat er ook een hoop pijn komt opzetten in mijn rug. Het voelt alsof die pijn in mijn spieren trekt, maar ik ben geen expert dus ik weet niet precies of het zo is. Het is enkel een omschrijving, zo voelt het iig.
Sinds mijn moeder is overleden, zo'n 1.5 jaar geleden, zijn mijn rugklachten alleen maar erger geworden. Het rare is ook dat als ik pijn heb in mijn rug, ik voorover moet buigen om minder pijn te hebben. Alsof ik mijn rug dan moet buigen zeg maar. Ook als ik rechtop ga staan, mijn schouders naar achteren hou en mijn bekken kantel (waardoor mijn rug als het ware dus recht komt te staan) dan voelt het ook een stuk fijner/ontspannender. Dan heb ik nog wel pijn, maar iig minder pijn.

Heeft iemand tips hoe ik deze pijn misschien tegen kan gaan? Ik word altijd zo makkelijk weggewuifd door mijn dokter namelijk, terwijl mijn klachten toch wel degelijk serieus zijn. Ik heb gewoon pijn en het houdt maar niet op. Heb ook al gevraagd of ik bij een andere huisarts terecht kon omdat ik sowieso niet tevreden ben met mijn huisarts, maar daar werd ik ook weer weggestuurd met de melding dat de artsen hier in de buurt geen patiënten van elkaar mogen aannemen :roll:.

Hoop dat iemand tips heeft? Bepaalde oefeningen voor mijn rug, waardoor de pijn wellicht ietwat vermindert of verzacht wordt? Of misschien een zalf, die ik op de spieren in mijn rug zou kunnen smeren? Misschien klinkt dit heel stom, maar ik heb geen idee namelijk wat ik er tegen kan doen en ik wil graag van die pijn af (of dat het iig vermindert).

Als iemand misschien een idee heeft hoe het kan komen, deze rugklachten, dan is dat ook welkom :). Ik ben namelijk ook van mening dat ik het probleem ook 't beste aan kan pakken door bij de oorzaak te beginnen ;).

Alvast bedankt :).

Berichtenonderwerp: Re: Rugklachten
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 20:58:58 
Kabouter
Kabouter

Ik zou als ik jou was even naar een fysiotherapeut gaan.. die hebben er toch iets meer verstand van dan ik ;)
Maar vaak helpt een warm bad wel tegen spierpijn, rugmassages, warme kleding dragen, of iets als spierbalsem (maar of dat werkt weet ik niet zo goed)
ook heb je speciale spierpijnmiddelen (apotheek) en kun je als pijnstiller paracetamol gebruiken
Mijn voorkeur zou alleen uitgaan naar de eerste 3 opties in combinatie met goede beweging
Daavoor is zwemmen een ideale manier, hierbij hou je spieren inbeweging zonder deze veel te belasten dus dat kan ik je aanraden om te doen
Heb ook nog ooit gehoord dat een vegetarisch dieet (of liever zelfs een vruchten en rauwkost dieet) kan helpen bij pijn in je rug....

En in stressvolle periodes is het erg normaal dat je sneller en meer last krijgt van spierpijn....
En oorzaak.. ja heb geen idee, zou aan stress kunnen liggen, maar ook (zoals je huisarts zei) aan een gekneusde spier

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 21:21:01 
Groentje
Groentje

Dankjewel voor je snelle reactie :). Hmm ik ga morgen toch even langs de huisarts want ik heb nu heel erg veel last op het moment, en ik vind toch dat er maar eens goed naar gekeken moet worden.
Maar een fysiotherapeut heb ik ook al vaak aan gedacht, zal het morgen eens aankaarten.
Rugmassages helpen ook wel goed ja :p, alleen is er momenteel niemand in de buurt die mijn rug zou kunnen masseren. En mijn vriend is er soms wel maar die heeft ook vaak geen zin of zelf geen puf ;).
Warme kleding dragen heb ik zelf nog nooit aan gedacht. Ik moet zeggen dat ik een koukleum ben en me dus wel aardig warm aankleed hoor ;). Denk dat als ik nog warmere kleding aan doe, dat ik me kapot zweet haha :P.
Zwemmen heb ik ook nog nooit aan gedacht, ga ik ook eens wat meer doen :). Ik dans wel veel maarja, dat is natuurlijk heel iets anders. Een vegatarisch dieet lijkt me niet zo super, ik ben al vrij skinny en ik kan niet bepaald een dieet gebruiken of vlees (bij het eten dan) missen.
In ieder geval bedankt voor alle tips!

Dat van die gekneusde spier is trouwens vrij recent, de rugklachten die ik hiervoor al had liggen daar dus niet aan... Ik hoop dat mijn dokter me morgen wat meer duidelijkheid kan geven omtrent mijn rug. Ik heb al een keer foto's van mijn onderrug laten maken maar daar kwam verder niets bijzonders uit. Foto's van mijn bovenrug wou mijn dokter niet maken, want hij moest "op het kostenplaatje letten". Misschien toch maar eens vragen naar foto's van mijn bovenrug, anders weet ik 't ook niet meer.

BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 22:06:00 
Kabouter
Kabouter

Dan wens ik je veel succes bij je huisarts en eventueel dus fysiotherapeut
en verder sterkte er mee he! hoop dat je tot een oplossing komt!

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 08:04:53 
Groentje
Groentje

Dankjewel :). Ik heb over een klein uurtje 'n afspraak (net gebeld).
Hoop dat ik er wat mee op schiet, ik vind het altijd zo jammer dat ik voor mijn gevoel zo makkelijk afgescheept word door die man. Ik bedoel, ik kom daar echt niet voor m'n plezier melden dat ik last heb van mijn rug...
Bedankt nog voor al je tips in ieder geval!

BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 13:06:13 
Reus
Reus

heyhey.. lastig voor je allemaal.. rotrug :) bij mij konden ze ook nooit wa vinden pff

en wat zei de dokter??

BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 13:40:19 
Dwerg
Dwerg

Jammer dat ik het niet eerder heb gelezen maar voor de fysio heb je sinds vorig jaar al geen verwijsbrief meer nodig. Daar kun je afspraken bij maken als jij daar behoefte toe voelt. (wel even kijken of je verzekering vergoed want anders kan het een vervelende verassing hebben)

Mijn vriend, en mijn broertje hebben ook allebei last van een zwakke rug. Beide zijn wel erkend door de artsen op jonge leeftijd en zijn met rugproblemen naar de mensendieck gestuurd. Heb je er wel eens aan gedacht dat je een (te) holle rug kan hebben? Ik dacht er in eens aan toen je zei dat als je recht gaat staan, je bekken kanteld en je je schouders naar achteren doet je er minder last van hebt. De fysiotherapeut kan je helpen een betere houding te vinden.

Succes enne laat even weten wat de dokter zei

BerichtGeplaatst: 30-03-2008, 10:38:41 
Groentje
Groentje

Dankjulliewel nog :D! Ik ben bij de dokter geweest en hij heeft even gekeken, maar hij adviseerde idd ook fysiotherapie :). Er zit een fysiotherapeut vrij dichtbij mij in de buurt, dus daar ga ik binnenkort een afspraak maken.
Ik wist trouwens helemaal niet dat je daar geen doorverwijsbrief meer voor nodig had, daar had mijn dokter het ook al over :o. Mijn moeder heeft ook een tijdje fysiotherapie gehad, maar die moest toen nog wel een doorverwijsbrief halen (praat je ook wel over meer dan 1.5 jaar geleden, maartoch, dacht dat ik ook een doorverwijsbrief nodig had).
Bedankt nog voor alle reacties :)!

@ Belbe: Ja, daar heb ik wel eens aan gedacht, dat ik mogelijk een (te) holle rug kan hebben. Het voelt ook heel fijn als ik bijvoorbeeld voorover buig als ik last heb van mijn rug. En gelukkig vergoed mijn verzekering fysiotherapie ;).

BerichtGeplaatst: 30-03-2008, 13:14:33 
Nimf
Nimf

Misschien heb je inmiddels een afspraak gemaakt maar toch nog even:

Als je een fysio-peuteraar zoekt, overweeg dan om er een te kiezen die een McKenzie-aantekening heeft. Deze Fysio-peuteraars hebben een aanvullende opleiding gedaan en bereiken veel meer dan de reguliere fysio-peut.

Daarnaast zou je kunnen kijken of je een fysio-peut vind die eveneens podoloog is, nog zo'n uitstekende aanvullende opleiding die vanuit de statiek (de wijze waarop jij staat) bekijkt waar de problemen vandaan komen.

Een combinatie van beiden is natuurlijk ideaal. Gewoon even vragen als je opbelt voor een afspraak.

groer, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 07:37:58 
Groentje
Groentje

Merci :wave:! Ik had nog niet gebeld want ik moest vrijdag vrij snel naar mijn werk (en tot eind van de middag werken dus redde het ook niet meer), maar vandaag ga ik eens even rondbellen en zal het meteen vragen als ik wat fysiotherapeuten opbel. Dankjewel nogmaals :D!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00