Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 04:04:38

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Slecht slapen
BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 20:04:41 
Feniks
Feniks

Hoihoi,

ik weet niet echt of het een klacht is, maar ik heb er wel heel veel last van.
De laatste tijd word ik 's nachts wakker, soms ergens midden in de nacht, maar meestal twee uur voordat ik opsta. Als ik dan wakker word ben ik ook gelijk klaarwakker en kom ik moeilijk weer in slaap. Maar omdat ik nog kan slapen wil ik dat ook, maar dat heeft wel als gevolg dat ik dan heel moeilijk opsta en de rest van de dag heel erg moe ben.
Wat me ook op is gevallen, is dat ik altijd om een heel uur of om een half uur wakker word. Vind ik vreemd.

Weet iemand misschien hoe dit zou kunnen komen? En misschien wat ik er aan zou kunnen doen....

Liefs,
Emma

Berichtenonderwerp: Re: Slecht slapen
BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 20:22:10 
Admin
Admin

Ik begreep laatst vanuit een programma op tv, dat elke nacht wat je slaapt bestaat uit verschillende slaapcycli. Elke slaap cyclus duurt ongeveer anderhalf uur, een cyclus is dus een dus afgerond geheel waarbij je tussendoor iedere keer even wakker kunt worden maar het niet altijd merkt.
Misschien is het bij jou wel zo dat je te vroeg gaat slapen of te veel wilt slapen en ben je dan ook eigenlijk al uitgeslapen op het moment dat je die 2 uur voor je op wilt staan wakker word. Misschien heb je nu tijdelijk een minder slaap (een cyclusje minder) nodig.
Ik brainstorm ook maar wat, misschien is het helemaal niet logisch wat ik zeg.

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 20:45:54 
Feniks
Feniks

Ik denk niet dat dat het is, ik ga namelijk al redelijk laat naar bed. Rond elf uur in bed en dan om half zeven weer op. Zeven en een half uur slapen vind ik ook iets te weinig, al is al het wel meer dan vorig jaar :roll:

Dankje voor je reactie :)

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 15:07:36 
Groentje
Groentje

Ik heb daar ook last van gehad, maar weet niet wat het is..
Het was een periode, en ging vanzelf weer over.

Misschien dat je je ergens druk over maakt..?

Groetjes

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 15:07:54 
Kabouter
Kabouter

Hai,

Ik heb ook heel extreem erg last van dat ik nie kan slapen. Ik ben hiervoor homeopatische pilletjes met melatonine gaan halen. Het schijnt wel goed te werken en je wordt er ook rustiger en ontspannen van. Misschien dathet helpt? Al zou ik als ik jou was wel gewoon even vragen in bv de tuinen wat je het beste kan gebruiken als je erg echt heel erg last van hebt. Tot de tijd datje er achter bent wat het misschien zou kunnen zijn kan je iig een beetje nog slapen. Ik hoop datje er iets aan hebt.

XxxKnuFs

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 15:27:29 
Feniks
Feniks

Hoi :)

Dankjullie voor de reacties :) Heeft me aan het denken gezet.

Ik heb niet het idee of het gevoel dat ik me ergens druk over maak, al zou het onbewust natuurlijk kunnen.
Ik heb niet dat ik nachten niet kan slapen, ik heb wel dat ik al nachten achter elkaar even wakker word. En dat is waar ik ontzettend moe van word. Dus ik durf niet van die pilletjes te gaan halen, maar ik hou het zeker in mijn hoofd :) Dankje.
Bij de tuinen gaan vragen klinkt wel als een goed idee (staan er verkopers die er verstand van hebben?). Ik ga nog even wat brainstormen en dan misschien binnenkort even vragen :)

Liefs

BerichtGeplaatst: 29-11-2007, 15:51:10 
Kabouter
Kabouter

Hai,

Ja ik had ook die gedachte van... pilletjes :S??? ehhh liever niet eigenlijk haha

Maar idd bij de tuinen werd ik goed geholpen en vertelde ook dat ik liever niets gebruik. Zij vertelde mij dat het geen kwaad kon, dat het een gewoon homeopatisch middel is wat de stofjes aanmaakt. Misschien kanje eens wat opzoeken over melatonine?

Xxxx KnuFs

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 29-11-2007, 15:58:14 
Elf
Elf

Zoals Jesipo al schreef...homeopatische middelen is niet slecht voor je maar maakt bepaalde stofjes. Ik gebruik als ik niet kan slapen het homeopatische middel Valdisper nacht. Dit kan je ook bij de etos krijgen. Het is niet schadelijk voor je en het helpt je om je rustig en slaperig te krijgen.

Littleme

BerichtGeplaatst: 29-11-2007, 19:16:37 
Reus
Reus

Hoi lieve mensen,

Homeopatische middeltjes zorgen er niet voor dat er bepaalde stofjes in je lichaam worden aangemaakt. Als ze dat zeggen bij De Tuinen hebben ze er geen verstand van. Ik ben geen expert op het gebied van homeopathie, maar heb wel de basistheorie gehad.
Wat homeopathie doet, is natuurkundig gezien een raadsel. Van bepaalde middelen wordt een extract gemaakt, en dat wordt vervolgens verdunt. Daarna wordt het geschud (gepotentieerd), en opnieuw verdunt. dit gaat zo maar door, totdat je de gewenste potentie bereikt hebt. Hoe hoger, hoe sterker doorgaans de werking van het middel is. Soms loopt de verdunning op tot in de duizend. Bij iedere verdunning word één druppel van de oplossing gemeng met honderd neutrale druppels vloeistof, dus je snapt dat in het uiteindelijke product soms helemaal niets meer te vinden is van het oorspronkelijke extract.
Ieder middel heeft bepaalde eigenschappen, en kan bijvoorbeeld symtpomen/ klachten opwekken. Maar zo'n potentie doet juist het tegenovergestelde. Het verhelpt de klachten die oospronkelijk opgewekt werden. Dus: je bestrijd het gelijke met het gelijke. Het doet niets anders dan je lichaam en/of geest een stimulans geven tot zelfgenezing.

Bij heel langdurig gebruik kun je die symptomen juist wel weer oproepen, dus... En over bijwerkingen of interacties met andere middelen durf ik niets te zeggen.

En DT (Nico), vul maar aan, of verbeter maar. :D

Op zich is het een vage (functionele) klacht. De mogelijke oorzaken lopen in de honderden denk ik. Oplossingen zijn er minder, maar toch altijd wel wat. Melatonine klinkt wel goed. Wat je zou kunnen doen (huis-tuin-en-keuken-middel), is vóór het slapen gaan een tomaat eten, of een banaan, of een glas (warme) melk. Het helpt om in slaap te komen, en volgens mij is dat omdat daar een natuurlijke variant van melatonine in zit. Bovendien helpt een volle maag soms om de nacht door te komen 8) .

Verder kun je denken aan aromatherapie, een warm voetenbad etc. Wat ik me afvraag, ben je een beetje druk? Of gespannen? Of meimerend o.i.d.? Overdag bedoel ik.
Je slaapstoornis valt wel op Chineze manier te benaderen, maar daar weet ik niets van af. Ieder orgaan heeft namelijk zijn eigen tijd waarop het optimaal en minimaal functioneerd. Wordt je bijvoorbeeld iedere nacht om één uur wakker, dan houdt dat volgens hun verband met de leverfunctie. Etc.

Knus og hils,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 08:09:22 
Nimf
Nimf

Je doet het prima Vyumae, geen reden tot verbetering. (y)
Aanvulling? Tja ... paar hondert bladzijden maar het lijkt me dat die in dit kader overbodig zijn. Je hebt de essentie mooi weergegeven. :D

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 10:43:18 
Kabouter
Kabouter

Hai

ja het is idd beter om op een natuurlijk product de melatonine aan je lichaam te geven. Nooit bij stilgestaan dat dat op die manier ook kon haha. Ik zal dat ook eens gaan proberen, het geeft me zowiezo een fijner gevoel om iets natuurlijks te nemen dan een pilletje ookal istie homeopatisch haha. Bedankt!

Xxxx

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 15:26:13 
Feniks
Feniks

Hallo :)

Bedankt voor alle reacties! :D

Ik heb gisteren je berichtje gelezen Vyumae, en ik heb gister avond gelijk een voetenbad en een warme melk gehad voordat ik naar bed ging 8) Maar ik werd wel weer wakker. Moet je dat over een langere periode volhouden voordat het gaat werken?

Ik ben vandaag ook naar de natuurvoedingswinkel in de stad geweest. Die vrouw achter de kassa wist er heel veel van, en ze wou me eerst melatonine tabletjes meegeven, maar ik had daar niet genoeg geld voor. Dus ik heb iets anders meegekregen (Melatonine original van SleepzZ), waarvan ze niet kon garanderen dat het zou werken. Daarom heeft ze me drie test zakjes meegegeven.

Ik vind het wel eng om van die dingen te nemen, ookal is het homeopatisch. Ik heb zo'n hekel aan tabletjes en dingetjes :D
Ik ga ook maar eens de banaan proberen vanavond. Voelt wat vertrouwder.

Liefs!

BerichtGeplaatst: 02-12-2007, 18:20:51 
Feniks
Feniks

Nou jongens, we zijn er waarschijnlijk achter wat er aan de hand is.
De melatonine werkt namelijk niet fantastisch, het enige wat ik ervan merk is dat ik 's ochtends niet op kan staan omdat ik zo duf ben, en dit gaat dan nog een tijdje door.
Mijn moeder denkt dat ik een magnesium tekort heb. Een symptoom daarvan is namelijk slecht slapen, maar ook concentratieproblemen, snel last van spieren hebben en minder vaak vrolijk bijvoorbeeld. Dat zijn ook dingen waar ik de laatste tijd last van heb, dus wie weet :)

Ik ben vandaag begonnen met van die magnesium vitamines en het zou vrij snel effect moeten hebben, dus ik ben benieuwd :)

Liefs!

BerichtGeplaatst: 02-12-2007, 21:54:04 
Reus
Reus

Hey,
Leuk dat je daarmee komt, Emma. Weet je nog dat ik t had over calcium? Calcium en magnesium zijn mineralen die handje in handje gaan, dus misschien had ik toen mijn aandacht net op het verkeerde punt gericht, of wist ik te weinig van jouw klachtenpatroon af. Toch mooi dat het nu naar voren komt. Ik hoop dat het helpt.

Groetjes,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 03-12-2007, 16:50:19 
Feniks
Feniks

Hoi allebei :)

Vyumae, als ik het toen al had geweten had ik het er zeker met je over gehad ;) In de vitaminen die ik nu krijg zit ook allebei, dus dat zal dan wel logisch zijn :D

@ LveL; Ik herken het wel, maar dan meer van een hele tijd terug. Ik heb er nu geen last meer van (gelukkig).

Dankjullie voor de reacties :)
Liefs!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00