Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:26:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Onrustig
BerichtGeplaatst: 09-12-2007, 18:21:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Waarom ik dit hier neerzet weet ik niet precies. Zoals ik me nu voel voel ik me maar heel sporadisch. Het is een heel erg onrustig gevoel.
Ik weet ABSOLUUT niet wat ik moet doen. Stilzitten lukt niet, maar ik heb ook weer nergens zin in. Dan sta ik op, loop een rondje, ga weer zitten. Dan kijk ik tv, wat totaaaaaal niet boeit (nooit), loop weer even weg, ga weer zitten, merk dat ik mijn tenen heel de tijd aan het krommen ben, etc, etc.

Normaal ben ik heel relaxt en ik weet ook dat er niks aan de hand is, maar ik heb zo'n onrustig en lusteloos gevoel en het voelt ook heel machteloos. Morgen is het allemaal weer over.

Stef


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 10-12-2007, 11:51:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Hoi Valentijn!

Bedankt voor je bericht. Het is altijd leuk om te horen dat je niet de enige bent. Het gevoel is, zoals ik al dacht, vandaag gewoon weer weg. Dat er daadwerkelijk iets vreemds gebeurt is bij mij niet echt het geval. Of ik heb het niet door, dat zou natuurlijk ook kunnen zijn. Wandelen in de natuur kan natuurlijk ontladen. Ik ben gisteravond ook nog even naar buiten gelopen, maar omdat het regende ben ik maar weer naar binnen gegaan :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 10-12-2007, 13:40:02 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Het kan zijn dat je heel sterk op de maanstanden reageert, zijn er meer die daar (in meer of mindere mate) "last" (of juist niet :wink:) van hebben. Ik weet er het fijne niet vanaf, maar ben er zelf meer op gaan letten nu we het in onze klas (natuurgeneeskunde) zo vaak bespreken, gaat altijd op, op de een of andere manier.
Voor de rest is onrust voor mijzelf ook altijd een teken van groei, dus eigenlijk kan ik er alleen maar blij van worden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 10-12-2007, 20:48:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Esha schreef:
Het kan zijn dat je heel sterk op de maanstanden reageert, zijn er meer die daar (in meer of mindere mate) "last" (of juist niet :wink:) van hebben. Ik weet er het fijne niet vanaf, maar ben er zelf meer op gaan letten nu we het in onze klas (natuurgeneeskunde) zo vaak bespreken, gaat altijd op, op de een of andere manier.
Voor de rest is onrust voor mijzelf ook altijd een teken van groei, dus eigenlijk kan ik er alleen maar blij van worden.


Hoi Esha,

Mag ik je vragen waarom je onrust als een teken van groei ziet? Ik snap dat verandering altijd groei kan zijn, mar onrust en groei kan ik me niet zo inbeelden... Kun je dat uitleggen??


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 11-12-2007, 14:47:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Hoi Stefke,

Als ik "groei", merk ik dat mijn energietrilling of energiestructuur veranderd. Dit kan zijn: fijner worden, "hoger" worden, dichter..het maakt niet zoveel uit hoe het veranderd, maar merk over het algemeen dat het fijner wordt, en juist ook steviger. Enfin, als mijn trilling/structuur veranderd, komt mijn lichaam daar als het ware "achter aan hobbelen"..in die zin is mijn lichaam trager dan mijn trillingsveranderingen. Ik kan dan juist dus aan mijn lichaam voelen (onrust, boosheid, loslatingsproblemen, ziek worden (lees; loslaten), zelfvertrouwen-schommelingen etc etc), dat ik groei. Vandaar dat onrust voor mij een teken is (/kan zijn) van groei. Dus feitelijk moet mijn lichaam opnieuw een balans vinden bij mijn energietrilling. Dat uit zich dus zowel fysiek (onrust, ziek zijn) als emotioneel/mentaal (emoties).

Ik hoop dat het zo een beetje helder is, anders hoor ik het wel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 23-04-2008, 13:38:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-04-2008, 12:40:25
Berichten: 7
Die onrust die voel ik en steeds vaker..ben tegenwoordig ook moe, de tijd tikt voorbij..ik droom veel en heb nergens zin in en als ik ga slapen heb ik het gevoel dat ik lam ben in armen en benen en gisteravond voelde ik die energie zelfs tot in mijn tanden. Heb heel lang blokkades gehad en dat uitte zich in rugpijn, stijfe schouders en zelfs erge spierspanningshoofdpijn. Ik heb mijn tweelingziel weer terug en ik denk dat doordat hij onzelfzuchtig is en een echte steun wij gezegend zijn door engelen/god. Hij vindt mij mooi en een goed mens maar zelf kan ik dit niet zien...Hij is niet voor niets op mijn pad gekomen. Ik ben weer terug op een pad die ik heb ontvlucht en ik mag er dus van leren...ik heb het geduld niet om af te wachten totdat er veranderingen komen..ik reageer op onrust in mijn situatie/de wereld en /of de maan. Ik weet eigenlijk niet helemaal waarom die onrust er is. Heb ook al gedacht aan verveling aangezien ik alleen maar een schoonmaakbaantje heb..sta aan de zijlijn van het zogenaamde leven..Herkent iemand dit?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 23-04-2008, 14:39:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ik heb ook heel vaak last van onrust. Bij mij is de onrust gekomen doordat ik twee jaar geleden de vraag heb gesteld : "Wie ben ik?" i.p.v "wat doen die anderen?" Door die vraag leerde ik veel leuke maar ook heel veel confronterende dingen kennen van mijzelf. Mijn leven bestond uit vluchten. Automatisch vluchten voor de tv de pc.

Als ik mij onrustig voel probeer ik het om te buigen naar iets constructiefs. Ik ga bijvoorbeeld wandelen in het bos. Wat ook helpt is iets te gaan doen waar je totaal geen zin in hebt. Juist door het te doen komt er een positief gevoel los van dat heb ik toch maar even gedaan! Als dit alles niet helpt ga ik op onderzoek uit. Waarom voel ik mij onrustig? Wie of wat wil iets van mij?

kortom ga nooit vluchten. Doe iets constructiefs of vind de oorzaak van je onrust.

nog een tip: concentreer je op je ademhaling. Ga ademhalen door je buik en focus je. Onrust komt vaak uit je hoofd waardoor je ademhaalt vanuit je middenrif. Wanneer je gaat zakken kom je terug in je gevoel.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 24-04-2008, 09:55:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-04-2008, 12:40:25
Berichten: 7
Dank je elfje, ik vlucht dus ...in eten, in computerspelletjes en in tv kijken. Heb ook een baantje wat niet past en met name de omgeving niet. Er wordt nu ook enorm gezeurd over kleine dingen, sommigen zijn hun positie niet zeker en reageren dat af..heb net al even gebeld met mijn vorige voorvrouw en zij gaat kijken of ze mij weer bij haar kan plaatsen..Thanx! En anders ga ik daar weg. Wat betreft mijn ademhaling..ik weet niet eens of ik dat nog wel doe :lol: zal er weer op letten...
o:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 24-04-2008, 10:44:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Dat vluchten is het eerste wat je moet zien te stoppen. Het lost namelijk helemaal niks op. Probeer te achterhalen wat de oorzaak is en waarom je vlucht. Je geeft het zelf al aan. Onrust op je werk, onzekerheid. Probeer daar verandering in te brengen. Onzeker zijn heb je "aangeleerd" dat is niet de waarheid. Alles wat niet goed voor je is geeft dus onrust. Als je veel gaat eten en vluchten verergert dat je onrust alleen maar omdat, dat ook niet goed voor je is. Probeer goed voor jezelf te zijn. Wanneer je dit blijft doen verdwijnt je onzekerheid, je onrust en ook alle andere verwante dingen. Dan kom je in balans.

btw. Ik zit in precies hetzelfde als waar jij in zit. Heb nu een andere baan. Probeer gezond te eten. Op tijd rust te nemen enzovoort.

Nog iets: Wanneer je de onrust ziet als "vriend" om je te "helpen" dan besef je ook dat je niet hoeft te vluchten. Luister gewoon wat je onrust vertelt. Onrust beschermt je.

grtjs
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onrustig
BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 22:14:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Dat onrustige heb ik 's avonds in bed. Dan ben ik zenuwachtig, beetje stress,
teveel nadenken, te druk enz. Meestal word ik in de nacht nog eens wakker en check ik of ik mijn wekker wel goed heb gezet. Heb me 2x verslapen en dat vond ik zo erg, heb ik echt wel een 'trauma' aan over gehouden. Belde ze van het werk op waar ik bleef, schaamde me dood. Ik hoorde de telefoon afgaan, herkende het nummer en zat kaarsrecht op bed van; OOoooh nee he! Dat meen je niet. Snel op de wekker kijken hoe laat het was, en actie!

Ik draai veel en soms hoort mn moeder me roepen. Of tegen mezelf/iemand anders praten. Als mijn moeder mijn bed instopt word ik 's nachts wakker omdat mijn dekens half of helemaal langs het bed ligt. Ik moet het laken 1/3 onder mijn matras stoppen zodat ik er deels op lig en het blijft liggen. Moet altijd zo lachen ik word altijd wakker als ik op mijn rechterzijde lig, nooit op mijn linkerzijde.

Gisternacht was het zo'n slecht weer en begon het te donderen/onweren/stort regenen. Dan merk ik de volgende ochtend dat ik slechter heb geslapen, mijn dekbed of kussen langs bed liggen. Soms heb ik zelfs geen pyama/nachthemd meer aan. Daar kan ik me dan helemaal niets van herinneren. Dan word ik wakker van de kou of van de wekker en dan denk ik van; " Heee waar is mijn pyama, hoe komt die daar"

_________________
Yesterday is past, tomorrow is future.
Today is a gift, that's why they call it a present!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl