Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:19:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 12-01-2006, 18:14:09 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2006, 22:22:24
Berichten: 14
Ik wil er gewoon helemaal vanaf, snap je. Dan ga je oorzaken zoeken omdat je dan tot een oplossing denkt te komen maar dat werkt juist meestal averechts. :?

Citeer:
Ik denk ook dat jij teveel erachter zoekt

:oops:
Ik moest het gewoon even van een ander horen. :D

Bedankt!

Liefs


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 13-01-2006, 20:04:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
ik begrijp je.

liefs indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 17-01-2006, 09:12:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2006, 14:01:35
Berichten: 10
Locatie: munnekezijl ( friesland)
bij mij is in juni 2003 vastgesteld dat ik borderline heb maar omdat ik het een klotenwoord vindt zeg ik altijd ik ben emotioneel soms onstabiel.

hiervoor bezoek ik nu inmiddels om de 3 maand mijn psychiatrisch verpleger het is een hele toffe peer en kan ook over alles met hem praten ook over het spirituele maar hij zegt wel kijk uit en verdrink er niet in nou dat vindt ik op zich al heel positief, vandaag is weer zo een dag dat ik de psych mag gaan bezoeken heb er ook wel zin in ( het is er namelijk een uurtje gezellig). ik heb in bijna 3 jaar veel geleerd zo heb ik een half jaar intensief therapie gevolgd elke maandag 2,5 uur lang je boosheid verdriet oftewel emoties van afstand herkennen zodat je wat met je gevoelens kan doen, ik moet zeggen ik heb er echt heel veel aan gehad en sommige oefeningen doe ik nog elke dag.

het erge aan borderline hebben is dat het nooit meer weggaat het wordt wel minder je krijgt dus minder trekken maar weggaan zal het nooit je kan het zien als suikerziekte bijvoorbeel het beinvloed je leven, zo ben ik bijvoorbeeld heel lang bang geweest om te gaan wandelen ik kwam dus alleen mijn huis uit als het echt moest.

het ergste vindt ik toch wel dat als mensen horen dat je borderline patient bent ze meteen gaan denken dat je echt gek en gevaarlijk bent terwijkl dat helemaal niet zo is ik kan mezelf beschrijven als een spontane leuke jonge vrouw die helemaal niet gevaarlijk is, je wordt dus gewoon in een hokje geduwd met een stempel op je kop.

ik heb het mijn werkgever inmiddels ook durven vertellen en hij reageerde heel tof hij zei nou ik heb het nooit in de gaten gehad maar jou cappaciteiten leiden er niet onder je bent een toffe meid marijk en je komt er wel ( woorden van me werkgever).

voor mijn partner is het soms wel moeilijk want hij zegt je weet nooit welke marijke je voor je hebt staan de ene keer heel vrolijk en de andere keer heel verdrietig zo kan ik bijvoorbeeld om iets heel erg kleins zo blij zijn dat ik er weken later nog geen genoeg van krijg om het te vertellen en er dus helemaal vol mee zit.

tot zover een heel gevoelig stukje uit mijn leven.

veel liefs en warme knuffels marnia

_________________
het leven is een wijze les, leer ervan het doet je goed


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 25-01-2006, 16:54:14 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-01-2006, 19:31:59
Berichten: 6
hallo.

me broer werkt in de psychiatrie en heb zelf 8 weken tussen die mensen gezeten en heb altijd wel het idee gehad dat er sommige gewoon nie thuis hoorden maar wel voor schitzofreen verklaart of psychotisch en dergelijke. maar die gewon paranormaal begaafd of andere gaves hadden. en er zaten natuurlijk ook mensen die dat echt hadde en die zeg maar afgedraaid zijn door de drugs enzo waardoor ze waan dingen zien voelen en horen dat komt gewoon door al di gemische stoffen enzo die in de drugs zitten.of die in de war zijn geraakt door heftige gebeurtenissen of andere redenen..zo denk ik er over maar kan het misschien niet helemaal gelijk in hebben. maar bijv dingen die ze zeiden en zagen enzo daar is heel herkenbaar wat hier allemaal word verteld enzo. ben er bijna zeker van dat er gewoon mensen zitte die daar eigenlijk nie thuishoren en op een andere manier geholpen moeten woorden en niet maar plat gooien met medicatie enzo..


groeten jelle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 26-04-2006, 13:50:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-04-2006, 12:22:29
Berichten: 2
Locatie: Eindhoven
hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en vond meteen dit berichtje (heel toevallig :D )
Ik heb ook Borderline oftewel ERS (emotionele regulatie stoornis)
en ik ben absoluut niet gek, in tegendeel zelfs
Ik ben zeer gevoelig (hoog sensitief)
en ervaar dus dingen anders dan anderen en misschien wat heftiger that's it
Ik heb er wel een tijdje mee geworsteld toen ik de diagnose kreeg maar ben blijer en gelukkiger dan ooit eerder omdat ik nu weet dat ik zo gevoelig ben en dus daarnaar kan handelen
Ik volg een reguliere therapie de Vers Training dat helpt heel goed om dingen beter te begrijpen en te kunnen benoemen
Ook daar benader ik alles uit het spirituel oogpunt (zover mijn kennis daar is)
die combi doet wonderen..



Ik denk dat echt gekke mensen niet echt bestaan
Het is meer dat die mensen niet in een hokje "normaal"passen omdat ze misschien anders denken en voelen dan de gemiddelde mens



Kwam een site tegen en daar stond wel iets moois op

bent u normaal? (zozo),
bent u eigenlijk wel helemaal normaal (da’s vreemd),
zo, dus u bent helemaal normaal? (da’s gek)

http://www.stichtingpandora.nl


Groetjes Peacefull

_________________
Soul receives from soul that knowledge, therefore not by book

nor from tongue.

If knowledge of mysteries come after emptiness of mind, that is

illumination of heart.

Rumi


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 04-12-2006, 22:41:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2006, 22:19:06
Berichten: 48
Locatie: Houten
Psychishe (stoornissen)..

Voel dat dit soort mensen altijd ergens in vast zitten... Heb er zelf mee gewerkt en ze beschrijven altijd de meest bizarre dingen..
Lijkt alsof ze in oorlogen staan.. Ze zien dingen Die wij niet zien.. (hallucinaties).. Of ze denken dat ze iemand zijn (wanen)..... Of ze horen verschillende stemmen (schizofreen)

Als ze dingen zien die wij niet (denk aan een psychose) lijkt het wel of ze dingen opgehaald hebben in misschien hun vorige levens.. Of ze hebben zo'n zware tijd achter de rug en komen maar niet uit die negatieve spiraal zodat ze erg vatbaar worden voor negatieve eniteiten die ze zeggen slecht dingen die de persoon dan uitvoert.... Dus stemmen in je hoofd (schizofrenie)..
De personen die een waan hebben dus denken dat ze bv. erg rijk of dat ze napoleon zijn lijken vaak overgenomen door iemand/iets.. Ze zijn niet zichzelf meer en hebben zich helemaal opengesteld voor een ander...

En als je de DSM IV leest (Het scoringsboek van psychiaters) Dan schrikken we toch wel een beetje heel erg! Want we hebben namelijk allemaal een beetje last van die Borderline stoornis, afhankelijke persoonlijkheidstoornis, Depressieve buien, Manische Buien.......

Dus het is voor mij het hokjes plaatsen! alles moet maar een naampje hebben en als je niet 'normaal' doet... Hebben we er toch een pilletje voor???

Zo zie ik eigenlijk een beetje de psychische stoornissen....

_________________
See it.. Feel it... Embrace It... And let it go...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 23-01-2007, 13:45:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-01-2007, 12:52:50
Berichten: 10
Locatie: Eindhoven
Voor degene die hierover meer willen weten..

Lees het boek 'zielsziekten van gene zijde bezien' van Jozef Rulof eens...



Liefs Sun_Moon_Stars

_________________
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-01-2007, 17:21:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Marcel19845 schreef:

En als je de DSM IV leest (Het scoringsboek van psychiaters) Dan schrikken we toch wel een beetje heel erg! Want we hebben namelijk allemaal een beetje last van die Borderline stoornis, afhankelijke persoonlijkheidstoornis, Depressieve buien, Manische Buien.......


Iedereen kan bepaalde kenmerken hebben van psychische stoornissen, ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Maar de DSM IV moet met enige zorg worden gebruikt. Dat iemand een bepaalde kenmerk van een stoornis heeft, wil niet zeggen dat diegene die stoornis heeft. Voordat een stoornis gediagnosticeert kan worden moeten vaak eerst heel wat aan onderzoek vooraf worden gegaan.

Bij een vriendin van mij is een tijdje geleden Borderline vastgesteld. Hier wordt nu weer op terug gekomen, omdat er bij haar toch niet alle trekken van Borderline van toepassing zijn. Er wordt nu weer een nieuwe diagnose gesteld.

Om even terug te komen op de quote van Marcel. Niet iedereen heeft 'een beetje' borderline, persoonlijkheidsstoornissen en dergelijke. Er kunnen misschien kenmerken hiervan zijn, maar dan heb je het niet 'een beetje'.

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 10-08-2007, 13:37:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Hoi Marcel, ik vind het een mooi verhaal maar toch ben ik het niet met je eens. Net als een aandoening, kun je een stoornis ook op latere leeftijd ontwikkelen. waarom zou het niet kunnen?

En Set.. Ik begrijp je, en ik ben het met je eens dat het verkeerd is om deze mensen maar van alles te geven om ze rustig te houden. Jij hebt mooie ervaringen en die heb ik ook. Alleen.. het spijt me maar als een 88 jarige vrouw aan mij vraagt wanneer de school uit gaat, dan kan ik haar gewoon even niet serieus nemen, al krijgen ze natuurlijk wel een serieuze reactie van mij.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 19-08-2007, 17:39:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Mijn man is echt 'gestoord'

zonder zijn medicijnen voor z'n ADHD is hij nergens.

En ik geloof niet dat je alleen met auraheling, massages, kleur-lichttherapie, enz de complete stoornis kan wegnemen.

Al met al zou hij *met alt.geneeswijzen* 1 tot 2 tabletten kunnen laten vallen. Maar dat is gezien onze situatie op dit moment niet mogelijk.

't Is wel een streven, minder tabletten, maar als hij niet zonder kan, wie ben ik om te zeggen dat hij ze moet laten staan.

't Is niet mijn lichaam en geest die overhoop liggen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 12:44:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
sychofreni enz. : ik denk ook dat het met entiteiten te maken heb


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 22-01-2008, 16:23:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Leayaah,

Een vriend van mij had dat ook, net als de vader van je vriendin.
Hij is daardoor ook allemaal dingen gaan zien, wat uiteindelijk volgens hem zijn leven heeft gered, omdat die er ZO bang voor was, is die gestopt met het gebruiken.
Nu ziet die ook niks meer..

Maar hoe ik het zie is dat als je gebruikt, je open gaan staan voor entiteiten en de paranormale wereld, maakt niet uit wat, alcohol, wiet, coke, pillen enz..
je gaat meer open staan voor het paranormale, en bij deze mensen die dat krijgen is dat natuurlijk iets raars.. omdat ze dat met de nuchtere ogen niet kunnen zien.
en dan gaan ze daarmee naar de dokter, of gaan zitten uitpluizen op het internet, en dan krijgen ze snel de sychofrenie..
wat krijgen ze dan; medicijnen.
die vriend van mij heeft dat ook.
terwijl die medicijnen niet de oorzaak van, waarom ze drugs gebruiken wegnemen.

Citeer:
En ja, ziet dingen die er niet zijn..


ze zijn er juist wel, alleen kan hij ze alleen zien als die gebruikt heeft.
hij blijft waarschijnlijk doorgebruiken omdat die zo bang is voor al deze dingen?
hoe sychofrenie voor de rest in zyn werk gaat, weet ik niet, ik vind dat ze overal maar gewoon snel een naam aangeven, terwijl veel dingen paranormaal zijn.

(K)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 01-03-2008, 17:03:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-01-2008, 23:16:53
Berichten: 1
als medicatie nou het enige is wat schizofrenie kan verminderen/klachten kan wegnemen? ik bedoel, er is iets goed mis als je dat hebt. dat kan je niet zomaar laten verdwijnen ofzo. ook niet door therapie oid. nou dan begrijp ik best dat schizofrenen medicatie voorgeschreven krijgen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 02-03-2008, 02:37:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
waarom moeten artsen meteen overal een naam aan geven?
er zijn zoveel dingen onverklaarbaar ;)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 02-03-2008, 12:17:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
onverklaarbare dingen hebben dus ook geen naam.
Maar schizofrenie is gewoon een spel dat je hersenen met je spelen. Daar is weinig onverklaarbaars aan hoor.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl