Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 15:33:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 20-07-2005, 19:06:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-07-2005, 15:16:26
Berichten: 16
Naja, ik zelf slik na anti-pschyotica, wegens hallucinatie.
Maar nee, ik vind niet dat ik gek ben..

_________________
Hoe dieper het dal, hoe hoger de berg
Hoe hoger de berg, hoe mooier het uitzicht!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 13:33:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2005, 12:37:44
Berichten: 9
Ik denk dat het wel dat gevoeligheid een oorzaak kan zijn van een psychische klachten maar dat dit niet bij iedereen zo is.
Je bent misschien een 'makkelijk' slachtoffer omdat je meer open staat dan andere mensen. Maar toch zijn die extreme gevallen eerder uitzondering dan regel. Er zijn zoveel andere factoren die meespelen, vooral als er dingen in de jeugd 'mislopen' kan dit ernstige invloed hebben op je verdere leven. Ik zie dit bij mensen om me heen die de weg kwijt zijn. Juist die mensen moet geholpen worden zonder ze in een hokje te stoppen met een stempel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 15:43:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-08-2005, 21:20:06
Berichten: 73
greeneyez schreef:
Ik denk dat het wel dat gevoeligheid een oorzaak kan zijn van een psychische klachten maar dat dit niet bij iedereen zo is.
Je bent misschien een 'makkelijk' slachtoffer omdat je meer open staat dan andere mensen. Maar toch zijn die extreme gevallen eerder uitzondering dan regel. Er zijn zoveel andere factoren die meespelen, vooral als er dingen in de jeugd 'mislopen' kan dit ernstige invloed hebben op je verdere leven. Ik zie dit bij mensen om me heen die de weg kwijt zijn. Juist die mensen moet geholpen worden zonder ze in een hokje te stoppen met een stempel.


heb ben ik met je eens. mensen met psygiesche problemen zijn niet ziek, ze worden ziek gemaakt. door wat er vroeger gebeurt is. en het is belngrijk als je weet dat mensen die je kent het heeft dat je ze probeert te steunen. als iederen ze laat vallen voelen ze zich helemaal alleen en hebben niks voor hun gevoel hier nog.

ik ben zelf ook psygiecsch niet stabiel na 2 jaar hulp lijkt er beetje vooruit te gaan. maar ben altijd bang dat ze me raar aan kijken en zeggend at ik ziek ben. dat is niet zo, ieder heeft een reden voor zijn probleem, maar als er raar na hun gekeken word jah dna voelen ze zich pas echt ziek.

ik ben er overtuigt van dat die mensen niete cht ziek zijn. ze hebben alleen tenslotte de juiste hulp nodig. jammer dat het alleen zo lang duurt ik moest vaak een half jaar tot een jaar wachten voor hulp en andere veranderingen van de behandeling. word je ook nie echt vrolijk van lol

_________________
Who Cares,
Voel me beter dan eerder. Zie het kan ook anders.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 19:38:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-12-2005, 19:15:02
Berichten: 86
Locatie: Driebergen
De verklaring dat bij schyzofreene mensen een chemisch stofje wordt aangemaakt lijkt mij vrij logisch.

De verhalen die ik hoorde van mensen die paddo's op hadden kwamen enigzins overeen met schyzofreenie (ik heb er een werkstuk over gemaakt, dus zo vrezelijk veel weet ik er ook weer niet van). En bij de paddo-eters is het heel duidelijk dat zij een bepaald stofje binnen krijgen.

De mensen die erfelijk belast zijn met schyzofreenie kunnen hier last van krijgen na het eten van paddo's... de productie van die lichaamseigen stof wordt aan de gang gebracht. Daarom denk ik niet dat deze patiënten worden geplaag door slechte entitieiten.

Zonne


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 15-12-2005, 21:20:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik kan het idd begrijpen dat de juiste hulp moeilijk te vinden is. Veel over schizofrenie weet ik niet en ik heb het nooit meegemaakt.
Als ze zeggen dat je psychisch niet stabiel bent, betekent dat voor mij niet dat je psychisch gezein ziek bent, maar in sommige gevallen kan het soms toch lastig zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 16-12-2005, 22:57:22 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Ik heb ook ooit een keer wat moois mee gemaakt op werk. Waardoor ik denk verwarde mensen zijn niet zo verward als er wordt gedacht.
Ik had een keer een patient terug van de IC, hij had daar lang gelegen. En had dus last van het "IC- syndroom", dus in de war!
Ik wilde die meneer helpen met wassen en ik heb de rare tik om daar altijd toestemming voor te vragen. Zo ook nu! De patient zei: ja, maar ik moet even wat vragen? Tuurlijk doe maar. Nee, niet aan U, was zijn antwoord tegen mij. Maar, zei de patient, aan mevrouw S." Ik schrok in de eerste instantie. Die mevrouw S. was een week daarvoor overleden op die kamer. En de patient heel kalm:"mevrouw S, wilt u even weg gaan, ik vind het niet prettig als u mij bloot ziet!"
Ik stond later op de gang en ik keek en de dokter liep naar mij toe en vroeg wat er aan de hand was en ik legde het haar uit! En zij keek mij aan en zei: dit vind ik eng.
En daar was het min of meer mee af gelopen..... Of ik het eng vond, nee eigenlijk niet!
Liefs Juul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 20:29:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-01-2006, 20:25:17
Berichten: 1
Ik zou graag iemand willen spreken die in een inrichting is geweest. Ik ga een boek uitgeven en zou graag wat informatie willen o:)

dus wil diegene me toevoegen fanart_fightgirl91@hotmail.com
Alleen mensen die sirieus willen mewerken


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-01-2006, 09:49:09 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
wat bedoel jij met een inrichting, en waarom, waarvoor, misschien wat makkelijker voor mensen... je hebt allerlei inrichtingen... inrichtingen genoeg :lol: ! ( Of misschien eens binnenstappen bij een inrichting? )


xxx Indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Laatst gewijzigd door Indira op 06-01-2006, 11:03:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 06-01-2006, 10:13:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2005, 12:37:44
Berichten: 9
soulles_blowbubbel schreef:
Ik zou graag iemand willen spreken die in een inrichting is geweest. Ik ga een boek uitgeven en zou graag wat informatie willen o:)

dus wil diegene me toevoegen fanart_fightgirl91@hotmail.com
Alleen mensen die sirieus willen mewerken


Sorry Soulles-blowbubbel, ik heb niet het idee dat je weet waar je over praat. Je bent 14 en je gaat een boek uitgeven terwijl je nog niet eens het woord serieus en meewerken goed kan spellen?
Weet je uberhaupt wel wat er bij komt kijken als je een boek uit gaat geven???
Misschien moet je eerst wat meer over jezelf vertellen en je intenties voordat je reacties kunt verwachten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 06-01-2006, 19:21:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Beste greeneyez,

Het is niet de bedoeling een ander denigrerend te benaderen op dit forum.
Respect voor iedereen en ieders mening.
Iemand afwijzen op spelling is zeer onterecht, wat als de persoon dyslexie heeft?
En voor het zelfde geld is haar vader boekhandelaar? Je weet het niet, dus ga ook niet op respectloze en denigrerende manier op een ander reageren.
Hou dit forum leuk voor iedereen, en dit geldt voor iedereen.

Het is wel goed om te vragen naar de intententies van Soulles-blowbubbel, dit is nl. wel een belangrijk punt voordat mensen hiervoor zullen aanmelden en schept vertrouwen.

Nu hoop ik dat er geen nare gevoelens zijn mbt. de reactie van greeneyez en persoonlijke conflicten moeten via de PB of mail opgelost worden.
Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken, ga dan te rade bij een moderator.


Groeten moderator Nemesis!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 09-01-2006, 00:04:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2005, 12:37:44
Berichten: 9
Hallo Nemisis en Soulles-blowbubbel

Het was absoluut niet bedoeling om denigrerend over te komen. Ik had het achteraf iets subtieler kunnen verwoorden. Natuurlijk is het niet mijn bedoeling om iemand met dyslexie te benadelen, mocht dat zo zijn. Sorry daarvoor.

Ik had en heb een beetje mijn bedenkingen bij de insteek van het berichtje...wou mensen behouden voor een onechte reactie. Maar ik kan het bij het verkeerde kant hebben, dus vertel maar over je boek zou ik zeggen!!! Dus no hurt feelings bij deze van mijn kant, hopelijk geldt dat ook voor onze zielloze blaasbel :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 12-01-2006, 09:09:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2006, 22:22:24
Berichten: 14
Ik heb in een kliniek gezeten vanwege een 'psychische stoornis'.
En daar heb ik wel geleerd dat er veel mensen onterecht 'gek' worden verklaard.
Sommige mensen hebben (misschien door in het verleden gebeurde vervelende dingen) zo'n ontzettend grote 'buffer'/muur om zichzelf gebouwd, dat daar gewoon niemand doorheen komt.
En binnen die 'buffer' is hun eigen wereld waarin ze negatief en destructief gedrag vertonen dat ze zichzelf hebben aangeleerd als bescherming, waarbij ze zich veilig voelen.
Voornamelijk omdat ze het zichzelf al aandoen dus als iemand anders het ze aan zou doen ze het als 'gewoon' zou voelen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met positief en negatief denken.
Sommige mensen hebben zulke negatieve dingen in het verleden meegemaakt dat postief denken erg moeilijk is geworden.
Doordat er zo negatief gedacht worden er misschien ook negatieve
entiteiten aangetrokken die dan makkelijker via die 'buffer', waar andere niet doorheen komen, naar binnen kunnen dringen omdat de 'deur' van het negatieve al open staat, zeg maar.

Ik heb ook een eetstoornis. Ik ben al sinds klein kind geobsedeerd (schrijf je dat zo :? ) door voedsel.
Hoe het komt weet ik niet. Waardoor het erger is geworden weet ik wel.
Ik snap het echt niet waarom. Ben ook daarvoor op genomen geweest.
Toen ik een jaar of 7/8 was, was ik al voedsel aan het hamsteren.
Ik verstopte alles op m'n kamer
Citeer:
denken jullie dan ook dat mensen met eetstoornissen "gek " zijn? en mensen die zelfmoord plegen?


Kan het niet mogelijk zijn dat het een soort van 'trekje' uit een vorig
leven is? Weet iemand of dat mogelijk is?
Soms denk ik namelijk weleens dat ik in een vorig leven in een soort van 'hongersnood' heb geleefd waardoor ik nu zo'n obsessie heb voor eten maar misschien zoek ik het wel veel te ver. :?


Liefs.




.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 12-01-2006, 10:01:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 11:46:22
Berichten: 514
Locatie: Nieuwegein
Eet je juist veel of juist bijna niets?
Dwangmatig eten of juist niet eten heeft vaak te maken met een nare ervaring uit het verleden of een negatief zelfbeeld....

Ben het wel met je eens dat veel mensen onterecht in de psychische sector een stempel opgedrukt krijgen.....

Als kind dacht men eerst dat ik contactgestoord was omdat ik veel in mn eigen wereldje zat.
Ja ik zag veel te veel andere dingen..Dat vond ik veel interessanter dan al het aardse
Maar daar zijn ze later gelukkig van terug gekomen,want als je eenmaal die stempel hebt.............................


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 12-01-2006, 12:33:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2006, 22:22:24
Berichten: 14
Soms kan ik makkelijk een tijd niets eten (dagen) en soms eet ik alles wat los en vast zit. En kan ik niks weggooien wat er teveel is gekookt b.v..
Soms heb ik totaal geen behoefte aan voedsel maar ga ik toch eten, het is dan net alsof ik vanaf een afstand sta te kijken hoe iemand anders eet.
Citeer:
Dwangmatig eten of juist niet eten heeft vaak te maken met een nare ervaring uit het verleden of een negatief zelfbeeld....

Dat is zo ja, ik ben me ervan bewust dat die ervaringen er zijn geweest en dat dat het eetgedrag van me nog meer heeft verstoord maar daarvoor had ik er ook al last van maar op een -soort van- andere manier.

Toen ik een jaar of 6 was had ik ook steeds een terugkeerdende droom die alleen maar over voedsel ging.
Toen had ik geen vertekend zelfbeeld en geen nare tijd achter de rug.

Maar goed.. misschien wil ik té graag een (duidelijke) reden van mijn eetstoornis hebben omdat het gewoon soms zo vreemd is.

Ik heb er wel minder last van de laatste tijd dus dat scheelt i.i.g :D

xx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 12-01-2006, 14:59:42 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Ik denk ook dat jij teveel erachter zoekt.

vraag eens rond en medelotgenoten herkennen zich in jou, ook dat *net alsof ik van een afstand kijk hoe ik dooreet terwijl je bijv echt al buikpijn heb* ( moest je immers in de kliniek ook;) )

xxx indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl