Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:59:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 02-03-2008, 18:59:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
laat maar... :D geen zin om uit te leggen , k vind alles prima

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 02-03-2008, 20:14:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
ik heb r wel n paar en ben pas bezig met accepteren dat ieder mens wel een stoornis heeft. Ik haat dat woord ook omdat het zo net lijkt of je een labiele idioot bent!!
Ik heb ook wel een vraag overdit onderwerp. Ik heb een heleboel stres in me leven en me hele leven al geknokt maar ik heb nergens meer de energie voor (zelfs niet voor t paranormale) Ik heb wat gavens en daar wil ik in de toekomst mensen mee gaan helpen. Maar ik moet hoogst waarschijnlijk binnekort aan de medicatie om me wat helderder te maken en wat meer energie aan me geeft. Maar ik ben doods benauwd dat ik me gave kwijt raak kan dit??? Ik moet er toch wel voor gaan die medicatie want ik heb een zoontje van 2.

sorrie gaan mssn niet over schizofrenie maar wel over stoornissen.

mijn vraag is gaan medicatie (stoornissen) samen met gaven of raak je ze hierdoor kwijt? wie heeft ervaring?

Groetjes x famke

carina schreef:
Stoornissen, bah een hekel aan dat woord!!!

maar goed, hoe denken jullie over psychische stoornissen? Denken jullie dat deze mensen echt "gek" zijn, of dat er iets anders aan de hand is.

Schizofrene (niet te verwarren met meerdere persoonlijksheids syndroom) mensen die horen vaak stemmen en hebben ook soms last van hallicunaties. Nu is het bewezen dat sommige personen een chemisch stofje aanmaken in hun hersenen waardoor ze gaan hallicuneren. Biologisch bepaald heet dat.

Als wetenschapper dat niet bij je kunnen vinden, noemen ze je erfelijk belast.

Zou het niet zo kunnen zijn dat zo een persoon eigenlijk dwarsgezeten wordt door de minder vriendelijke entiteiten om ons heen (de opdrachten zijn namelijk niet echt vriendelijk) ????


Graag jullie mening hierover

Liefs Carina ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 21-03-2008, 19:42:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Een psychische stoornis hoeft geen fysieke afwijking te zijn, en ook geen spirituele aangelegenheid. Een vervuild, verzuurd en kortom toxisch belast lichaam werkt ook letterlijk en figuurlijk vertroebelend op de geest en diens functies.
Zo kan een ongezond voedingspatroon, verstoorde opname in de darmen en opslag van toxines in weefsels bijvoorbeeld lijden tot een depressie. Het is eigenaardig om te zien dat mensen ineens zo helder van geest worden en vrolijk zijn na een vastenkuur!

Groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 09-04-2008, 12:53:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-04-2008, 09:42:14
Berichten: 8
Locatie: Raalte
Na zelf veel ervaringen te hebben gehad met entiteiten, ben ik van mening dat heel veel psychische aandoeningen niet van de persoon zelf zijn maar aangedaan worden door entiteiten. Zij kunnen zorgen voor depressies, stemmingswisselingen, onzekerheid, zelfmoord, agressie, drukte, schizo, en nog veel meer!!

Ik denk dat het altijd verstandig is dit na te laten kijken voordat je je hele leven volgooit met chemische troep en die je emoties afvlakt...

Baat het niet, schaad het niet.

groetjes!!

_________________
..::Rust in huis en bij jezelf is te creeëren::..
powerofthespirit@live.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 09-04-2008, 23:40:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
PowerOfTheSpirit,, you're damn right :P

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 10-04-2008, 15:51:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
ben het compleet met je eens PotS ;)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 21:50:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 21:43:03
Berichten: 102
Locatie: In my dreams
Dat is erg moeilijk, hoe weet je of iets vanuit jezelf komt of van een negatieve entiteit? Het is vaak moeilijk te controleren. Het is gevaarlijk om snel aan medicatie te beginnen als het een entiteit is, maar het is ook heel gevaarlijk een 'echte' stoornis onbehandeld te laten.
Het kan ook samen gaan. Bij mijn broertje zou dit nu het geval kunnen zijn. Hij is tien jaar en heeft klassiek autisme, daarom woont hij ook al enkele jaren op Sint Marie, een instelling voor kinderen met autisme die zoveel begeleiding nodig hebben dat ze niet thuis kunnen wonen. Sinds ongeveer een jaar verteld hij over Dafiosi. Dafiosi is zijn plaaggeest, hij komt altijd als hij dat niet wil, praat tegen hem en zegt dat hij dingen moet doen zoals zijn eigen tekeningen verscheuren. Soms zegt Dafiosi ook iets wat mijn broertje wel leuk vindt, maar meestal is hij vervelend. Dit is wat hij verteld. Tja, is het een geest of iets dergelijks, of verzint hij het? Je weet het nooit echt zeker.
Ik weet wel dat ik blij ben dat ik uiteindelijk anti-depressiva ben gaan slikken. Ik denk niet dat ik het anders nog lang vol gehouden zou hebben toendertijd, mij heeft het heel erg geholpen.

_________________
For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks... The work for wich all other work is but preparation.
- Loving Annabelle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 23-08-2008, 20:23:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
PowerOfTheSpirit schreef:
Na zelf veel ervaringen te hebben gehad met entiteiten, ben ik van mening dat heel veel psychische aandoeningen niet van de persoon zelf zijn maar aangedaan worden door entiteiten. Zij kunnen zorgen voor depressies, stemmingswisselingen, onzekerheid, zelfmoord, agressie, drukte, schizo, en nog veel meer!!

Ik denk dat het altijd verstandig is dit na te laten kijken voordat je je hele leven volgooit met chemische troep en die je emoties afvlakt...

Baat het niet, schaad het niet.

groetjes!!


Dus als ik het goed begrijp heb ik volgens jouw theorie, mijn eetstoornis te danken aan entiteiten? Dat zou betekenen dat ik al ruim 20 jaar lang geteisterd wordt door entiteiten o.i.d. Ik ben heel benieuwd hoe jij dit ziet.
Daarnaast heb ik nu aantal maanden last van een depressie. Ook vanwege entiteiten? Mijn mening is dat ik qua werk niet op de juiste plaats zat, met een leidinggevende die een bord voor zijn kop had.
Maar goed, ik ben dus erg benieuwd hoe anderen hierover denken, entiteiten, of een samenloop van verschillende omstandigheden, wisselwerking in de hersenen?

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-08-2008, 00:39:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
psychise "stoornissen" zijn heel erg moeilijk om naar een bron te herleiden. daarom hebben mensen vaak de neiging om verklaringen te zoeken die buiten henzelf liggen.

"het zit in de familie"= realistisch (genen e.d. maar nooit de enige reden).
"god's wil" = god heeft hier (in mijn ogen niets mee te maken).
"drug-gebruik" = wakkert (meestal) alleen een al bestaande stoornis aan.
"entiteiten maken me gek" = klinkt meer als een symptoom dan een oorzaak

Feit is dat men meestal geen duidelijke oorzaken kan aanweizen voor het ontstaan van psychiatrische aandoeningen. En soms vraag ik me het belang van de oorzaak af...
meestal ligt het aan een periode van overbelasting (tenminste, dat is de huidige norm) het is afgrijselijk om mee te maken maar wel iets wat meer en meer voor komt.

ik kan jammergenoeg niets zinnigs bijdragen aan de originele vraag van dit topick omdat ik de psychise "stoornissen" doorgaans als iets wat van binnen komt beschouw. en niet iets wat wordt veroorzaakt door een al dan niet bestaande geestesverscheining.

hierbij mijn vrij lege bijdrage... ik wou dat ik meer kon zeggen,

leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-08-2008, 09:55:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ik vind het anders een mooie, volle bijdrage, Truitje.

Bij psychische stoornissen oplossen draait het altijd vaak om het laten beseffen van de eigen verantwoordelijkheid van de persoon die er onder lijdt, maar dit is juist het moeilijke, en hetgeen wat het proces zo moeilijk maakt. Mensen willen namelijk niet geloven dat zij het zelf zijn, die hun wanen veroorzaken. Ze zijn overtuigd van het tegendeel. Zonder die wanen, zijn ze niemand meer. Mensen houden altijd het meeste vast aan hun identiteit, want zonder identiteit...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-08-2008, 13:58:31 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dank je Sado, dat was inderdaad wat ik wou zeggen over dit onderwerp. :)
hHet is vaak makkelijker om te geloven dat de oorzaak buiten jezelf ligt maar meestal heeft het temaken met iets wat zich in je hersenen afspelen. Jammergenoeg is de kennis over het brein van de gemiddelde mens erg klein en wordt het eng gevonden hier over na te denken. Om de oorzaak dan bij eenentiteit te leggen is een stuk makkelijker...

en, mensen kiezen (vrijwel) altijd de gemakkelijkste weg. Dat ligt in onze aard.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 25-08-2008, 13:15:55 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
truitje schreef:
Dank je Sado, dat was inderdaad wat ik wou zeggen over dit onderwerp. :)
hHet is vaak makkelijker om te geloven dat de oorzaak buiten jezelf ligt maar meestal heeft het temaken met iets wat zich in je hersenen afspelen. Jammergenoeg is de kennis over het brein van de gemiddelde mens erg klein en wordt het eng gevonden hier over na te denken. Om de oorzaak dan bij eenentiteit te leggen is een stuk makkelijker...

en, mensen kiezen (vrijwel) altijd de gemakkelijkste weg. Dat ligt in onze aard.


Klopt echt helemaal

Ik zelf heb 3 maanden geleden mee gemaakt hoe het is om echt depressief te zijn. (reden dat ik behoorlijke tijd niet actief geweest ben hier op het forum ;))
Bij mij heeft het gedeeltelijk een erfelijke oorzaak gehad, want helaas zitten er meerdere (manisch) depressieve stoornissen in mijn familie. Maar goed, mijn huisarts heeft toen besloten om me tijdelijk ritalin en slaappillen voor te schrijven. Na dit een week gebruikt te hebben met hoop op verbetering heb ik alleen besloten dit niet meer in te nemen.
Vanaf dat moment besefte ik dat ik dit gewoon zelf moest doen, dat dit iets was wat vanuit mezelf kwam en dat ik ook de enige was die het op kon lossen. Dit is me ook gelukt.

In het begin zocht ik ook de oorzaken buiten mezelf (buiten mijn mentale zelf) omdat dit inderdaad veel makkelijker was. Vaak is het natuurlijk het geval dat er inderdaad andere dingen mee spelen, maar uiteindelijk ben jij zelf de eind verantwoordelijke.

Kirstin

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 14:19:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Knap van je Kirstin, goed dat het beter gaat

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 19:00:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
Stev schreef:
Knap van je Kirstin, goed dat het beter gaat


Thanx ;) Heeft me heel veel energie gekost om er overheen te stappen.. maar je krijgt er weer zoo veel voor terug :D

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 12-01-2009, 10:21:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-09-2008, 20:38:34
Berichten: 28
Om mijn geval ook maar even te bespreken, gevallen ben ik onder de last die ik mezelf al van jongs af aan opleg.

Ik denk dat het inderdaad een samenloop van omstandigheden is, misschien ben ik er mee geboren en misschien heeft de gemoedstoestand van mijn eigen ouders, beide geen erg uitbundige vrolijkerts. Ik begon met een bepaalde constitutie, die werd al dan niet verzwakt door de aandacht die ik kreeg, ik vroeg zelf om weinig en volgens mij zond dat uit dat ik ook weinig behoefte had, maar ik schijn ook niet te lang tegen aandacht te hebben gekund, nog steeds eigenlijk.

Sommige dingen heb je van nature, wat dat ook mag betekenen, andere dingen moet je leren, maar soms vind je iets moeilijk dan doe je het liever niet, als je vervolgens niet word aangemoedigd zul je daar ook niet in ontwikkelen, angst leid tot vermijding, soms is iets zo moeilijk dat je het liever vermijd. Zo heb ik volgens mij een sociale 'angst' ontwikkeld, ik ben altijd erg verlegen geweest en heb me daarom altijd verschuild achter mijn ouders en zussen. Nu woon ik alleen en ben ik erg onzeker in het aangaan van en onderhouden van contact.

Overbelasting kan in mijn geval zeker veroorzaakt hebben dat ik bepaalde andere gedragingen verkies die het mezelf alleen maar moeilijker maken. Om een beetje grip op het leven te hebben verkoos ik de eetstoornis en kan ik wel eens dwangmatig handelen.

Angst is een onaangename emotie, die vermijd ik liever, schijnt heel menselijk te zijn, als de angst reeel is is het normaal, reeel in de ogen van de ander, sociale angst word gezien als irreeel, want mensen zijn niet eng, oh ja ? Nou het is anders heel vervelend als mensen je afwijzen omdat je er niet leuk uitziet en kritiek krijgen is ook pijnlijk, als je al erg gevoelig en onzeker bent is het toch logisch dat je dat liever vermijd, er is een grens, blijkbaar heb ik mijn grens bereikt.

Ik loop sinds kort bij een antroposofische arts en therapeut, daar krijg ik massages ter ondersteuning van de gesprekken, die als doel hebben meer in mezelf te komen, ik leef volgens een andere antroposofische arts al van kinds af aan buiten mezelf, wat dat ook mag betekenen. De meeste mensen schijnen in ieder geval wel in zichzelf te leven.

Ik heb veel gelezen, waar ik alleen maar van in de war raak, momenteel weet ik niet meer wat of hoe, ik kan m'n gedachten ook moeilijk afmaken, misschien gewoon de overbelasting, ik ben er ook erg goed in om m'n grenzen te ver te willen verleggen wat dan weer tot overbelasting leid.

Maar ik ga dit niet uitgebreid vertellen, het is al langer dan ik wil.
Ik denk niet dat er iets van buiten is, ik heb gemerkt dat het de afgelopen jaren voor m'n gevoel van kwaad tot erger is gegaan, er kwamen steeds nieuwe dingen bij ook al gingen er soms andere dingen af. Dwangmatig handelen schept rust, evenals het niet eten, nu kan ik dat niet meer doen, als ik niet eet word ik bang dat ik daardoor nog meer achteruit zal gaan en dat doet de paniek weer oplaaien, dan ga ik toch weer eten. Het is een cirkel van angst, als ik dit doe voorkom ik dat het erger word, maar ik wil dit niet doen. Uiteindelijk is het ook allemaal relatief, de overtuiging geeft er kracht aan, vasten is goed, dus als ik niet eet kan dat toch niet maken dat het erger word ? Tenzij ik te lang doorga. Of is het in mijn geval vanwege de jarenlage eetstoornis, juist wel schadelijk om nu te vasten, ik kan niet eens vasten, als ik te lang niet heb gegeten word de drang om te eten te groot om te weerstaan.

Toch weer van alles verteld. Ik wil ook eigenlijk wel, maar het voelt hier niet op z'n plaats.

Ach, ik vind het wel fijn om gestoord te zijn, ik vind het maar saai om ongestoord te zijn, maar dat komt misschien omdat ik denk dat ongestoord saai is, terwijl dat helemaal niet zo is. Je bent gestoord als je last hebt van bepaalde eigenschappen, hoewel, een psychopaat heeft er zelf niet zoveel last van, oke, in ieder geval, als je dusdanig afwijkt van datgene wat men (wie dat ook mag zijn) als normaal beschouwd. Als we allemaal zouden hallucineren zou je gek zijn als je dat niet deed.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl