Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:09:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 06-04-2009, 19:25:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
heey Jasje
ik snap heel goed wat je zeg...
ik heb zelf ook een sociale fobie
en eetproblemen gehad, veel dwanmatige gedachtens en heb nu zelfs bedreigende bordeline.. bedreigende.. omdat ik alle symptomen wel heb maar ik kan er nog vanaf komen omdat ik heel goed weet wat wel en niet reeel is.
misschien kunnen we is erover praten..?
liefs

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 15-06-2009, 17:59:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
heya ik zelf ben gediagnoseert als autist in klasieke vorm en daardoor heb ik regelmatig last van psyschoses .
het effect is permanent dus ik kan de effecten alleen maar onderdrukken door veel gewicht te heffen en thats it :P .
en heb last van eet verslaving en game verslaving nou ja ik doe mn best om er mee om te gaan het gaat redelijk^^.
ik had ergens op wiki gelezen dat autisme veroorzaakt word door hersenstam beschadiging tijdens geboorte of daar voor gebeurde ofzoiets dergelijke. :)
ik word er voor behandeld maar toch het kan altijd terug komen :|

ik hoop dat je er iets mee kan ^^.
grt witte wolf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 31-12-2009, 17:51:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-12-2009, 13:35:24
Berichten: 23
Ik vind het juist interresant wanneer mensen een psychische stoornis hebben,
die hebben een verhaal :) , en mensen met een verhaal zijn interressant !:p
En ik wil later zelf ook wel graag mensen gaan helpen met ''stoornissen''
En ik heb zelf ook eentje dus :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 04-08-2010, 21:09:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 20:23:43
Berichten: 35
witte wolf schreef:
heya ik zelf ben gediagnoseert als autist in klasieke vorm en daardoor heb ik regelmatig last van psyschoses .


ik wil je niet aanvallen maar autisme heeft (helaas) weinig te maken met het krijgen van een psychose.
alleen een bepaalde gevoeligheid kan de trigger zijn om het te krijgen, maar volgens mij is de kans op die gevoeligheid bij autisten niet groter dan bij 'normale' mensen.

Mijn autisme heeft er wel voor gezorgd dat ik een tijd lang (vaak en veel) over mijn grenzen gegaan ben en ik heb dat toen niet zo ervaren, of niet willen inzien, deze stress kan het wel uitlokken (heeft bij mij voor heel veel spanningen gezorgd en negatieve energieen en uiteindelijk mij buiten de werkelijkheid gezet).


witte wolf, hoe is dat bij jou.. wat maakt het zo dat je dingen anders gaat beleven en lukt het je om er al een beetje goed mee om te gaan?

_________________

"Naarmate ik ouder word, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het enige dat echt blijvend is, onze dromen zijn.''


Jean Cocteau


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 10:44:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 20:23:43
Berichten: 35
@ witte wolf, stuur me anders een persoonlijk berichtje.

:wave:

_________________

"Naarmate ik ouder word, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het enige dat echt blijvend is, onze dromen zijn.''


Jean Cocteau


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 16:57:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Xiro schreef:
Ik ben licht authistisch maar eigenlijk weet ik nog niet eens zo goed wat het woord betekend.

misschien eens googlen???

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 17:41:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Ik wil je niet aanvallen he, maar waarom gebruik je de term dan op het forum?

greetz

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 18:24:09 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
wat maakt jou dan onzeker?

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 19:42:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 20:23:43
Berichten: 35
Xiro schreef:
Omdat ik over het woord authisme heel erg onzeker ben.


ik geloof dat ik die onzekerheid ook heb gehad toen ik er van hoorde,
is ook niet zomaar wat.. je krijgt wel even te horen dat je in de kern van je persoon, 'anders' bent.

:shock: .. :shock: :shock:


het helpt om er met iemand over te praten, heb je een begeleider of een goeie vriend?

_________________

"Naarmate ik ouder word, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het enige dat echt blijvend is, onze dromen zijn.''


Jean Cocteau


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-08-2010, 21:38:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Nou begrijp ik het, geloof ik.

Ik kan me wel enigszinds inbeelden dat het "anders" zijn je onzeker maakt. Ook al weet je dat al geruime tijd, op de moment dat je een stempeltje krijgt lijkt het me dat het allemaal nog wat zwaarder wordt. Ik denk dat je hier dan alvast goed zit op het forum, denk dat er hier wel meer mensen zijn die zich "anders" voelen , op de één of andere manier...

greetz

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 20-08-2010, 17:21:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Om nog even verder te reageren op een aantal zaken hier wil ik even mijn verhaal en mening kwijt.

Dat over met entiteiten, het kan wel dat entiteiten het probleem wat je hebt 'erger' maken.
Maar entiteiten komen niets voor niets bij je, er moet een overeenkomst zijn met jou.
Dus ben jij depressief dan is er kans dat er ook entiteiten bij jou komen om in jou energieveld te zitten omdat hun tijdens hun leven op aarde ook depressief waren en dat nog zijn die dus een aansluiting vinden bij jou.
Of heb jij een eetstoornis, is dat het zelfde verhaal.
Er is dus een overeenkomst met jou, dus dan kan je indd wel de schuld aan entiteiten geven, maar als jij eerst jouw problemen in jezelf niet oplost, dan ligt het toch echt bij jezelf.
Wél kunnen entiteiten het probleem verergeren omdat jij ook nog is de energie van hun bij jou draagt en dus heb je het dubbelop. Dat heb ik dus een aantal keer meegemaakt. En ik kreeg wel opdrachten en werd wel tot bepaalde dingen aangezet, soms wist ik ook echt niet meer wat ik had gedaan, dan kwam ik bij bewustzijn en dan pas realiseerde ik me wat ik had gedaan. Maar alsnog hebben hun een ingang gehad bij mij, omdat hun een overeenkomst hadden met mij. En omdat ik nogal veel drank gebruikte.
Dus ik vind dat je eerst het probleem bij jezelf op moet lossen.
Er is vorige week ook nog een entiteit bij mij weggehaald, en dat was iemand die bij mij zat vanwege mijn 'sociale fobie', omdat die gene zoiets soortgelijks had. Maar ik ben nu wel bezig om aan het probleem te werken waardoor diegene bij mij KON komen, anders zit er volgende week weer 1, ik weet gewoon dat ik er gevoelig voor ben.

Verder over psychische stoornissen.
Autisme, adhd.. al die dingen, ik zie het meer als, nieuwetijds, sterre, regenboog etc. kinderen.
Ja, ze zijn anders, Ja, ze voelen zich onbegrepen, maar hoezo moet er een etiket op hun geplakt worden? Wat hebben ze er nou aan? Als hun leren om zichzelf voor de volle 100 % te accepteren zoals ze zijn en gewoon lekker hun leven te leiden, dan is er al een groot deel opgelost.
Mij hebben ze ook de naam , sociale fobie gegeven, en bedreigde bordeline, en zelfs een vorm van sychofreni, maar ik weet dat dit niet zo is. Tuurlijk heb ik er wel bepaalde symptomen van, maar goed. Boeiend.
Ik bedoel, stel dat mn broer autisme heeft, en mn neefje ook. alsnog zijn het HELE verschillende personen, maar ze hebben wel hetzelfde naampje? waarom? ze zijn toch wie ze zijn? iedereen is anders.

En wat ik denk over medicatie... dat vind ik moeilijk.
Ik heb hetzelf ook geprobeerd, met een antidepressiva.. maar dat is echt helemaal niks voor mij, ik kreeg teveel bijwerkingen, en het probleem werd niet opgelost, alleen onderdrukt zogenaamd, al werd bij mij alles juist dubbel zo erg.
Ik denk dat je daarvoor goed naar je eigen gevoel moet luisteren.
IEDEREEN heeft zijn dingen, iedereen heeft zijn problemen, en 'zwakke' kanten, maar pas als je naar de oorzaak toega dmv meditatie, regressie, weet ik het wat er allemaal is, dan pas zal het probleem ooit opgelost worden.
En ik ben er ook van overtuigt dat het ego hier in een heel groot aandeel heb, dus het is ook belangrijk om alles wat je wil , echt wil vanuit je hart en gevoel, om dat gewoon te doen, begin met kleine stapjes, maar dan pas zal je ego en je gevoel in evenwicht komen, want we hebben ons ego aan de ene kant ook wel nodig, maar als die maar niet gaat overheersen, zoals bij heel veel mensen, inclusief mij zelf.
Stel je zelf elke dag een doel, of een doel voor wat je in je leven wil bereiken, schrijf het desnoods op, plak het op een plek waar jij vaak zit of komt, en dan word je er continu aan herrinnert, laat je ego je niet tegenhouden door onzekerheden of wat dan ook, iedereen heeft zijn eigen talenten en kwaliteiten, dus zorg ervoor dat je stap voor stap naar je doel toewerkt zonder tegen gehouden te worden door je ego.

Maar als jij medicijnen ga nemen, dan ja, tuurlijk zal het bij sommige mensen tijdelijk even de oplossing zijn, maar ik vind gewoon dat het belangrijk is om naar de oorzaak toe te gaan en die stap voor stap op te lossen.
Want het is er niet voor niks, en dat is precies hetzelfde met lichamelijke klachten, er zijn heel wat dingen voor nodig om bijv. een maagzweer te creeeren. het komt ergens vandaan, het was al eerder in je energielichaam aanwezig, dus als je daar aan kan gaan werken, dan zal de oorzaak pas aangepakt worden.
Maar dat is hoe ik het zie.

Ik heb zelf ook echt moeilijke jaren achter de rug, vooral op psychisch vlak, maar ook met heel veel lichamelijke klachten, maar ik werk er nu wel aan, omdat ik dat wil, voor mezelf.
Ik heb psychologen, medicijnen en alles geprobeerd, maar dat is het niet voor mij.
Ze wilde mij ook op de gesloten afdeling gooien omdat ik een gevaar was voor mezelf maar wat ben ik blij dat ik dat nooit heb gedaan.
Ik zou me dr alleen maar ongelukkiger door voelen, al die negatieve energie daar, en dan word je volgepropt met medicijnen, nee daar word je beter van? .. ik denk van niet.

Maar goed, het is bij mij niet zo, dat het allemaal zwaarder is geworden nadat ik stempels op me gedrukt kreeg, ik dacht al meteen, ja ok leuk dat is hoe jullie het zien, en jullie weten ook niet beter dus maakt mij het nou uit, ik ben wie ik ben, ik heb mijn dingen in mijn leven op te lossen net zoals iedereen dat heeft.

K stop dr ff mee :D haha

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 26-12-2010, 22:05:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik had tot voor kort het stempel 'autist'... ik ben opnieuwe getest, door de psychologe en haar man (die ook psycholoog is) en nu is dat stempeltje verwijderd. Trouwens, ik begrijp nog steeds niet waarom heel veel mensen denken dat autisten 'niet sociaal' zijn. Ik ken zelf wat autisten en die hebben meer hart voor een ander dan menig 'normaal' persoon.

Stoornis is eigenlijk ook een heel verkeerd woord, je bent namelijk helemaal niet gestoord (nou ja, er zijn uitzonderingen xD). Mensen vinden het eng als je dingen op een andere manier ziet of je anders gedraagt als de rest en dan plakken ze er een stempel op. Maar er is geen standaard, dus die stempel hoeft absoluut geen betekenis te hebben. Uniek zijn heeft soms een prijs in de huidige maatschappij...

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 22:32:30 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
Blackbird schreef:
Ik had tot voor kort het stempel 'autist'... ik ben opnieuwe getest, door de psychologe en haar man (die ook psycholoog is) en nu is dat stempeltje verwijderd. Trouwens, ik begrijp nog steeds niet waarom heel veel mensen denken dat autisten 'niet sociaal' zijn. Ik ken zelf wat autisten en die hebben meer hart voor een ander dan menig 'normaal' persoon.

Stoornis is eigenlijk ook een heel verkeerd woord, je bent namelijk helemaal niet gestoord (nou ja, er zijn uitzonderingen xD). Mensen vinden het eng als je dingen op een andere manier ziet of je anders gedraagt als de rest en dan plakken ze er een stempel op. Maar er is geen standaard, dus die stempel hoeft absoluut geen betekenis te hebben. Uniek zijn heeft soms een prijs in de huidige maatschappij...



ik ben zelf een ''autist'' volgens de maatschappij en toch heb ik graag sociaal contact alleen kan ik de prikkels niet ''filteren''

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 09:52:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Brotherhood schreef:
ik ben zelf een ''autist'' volgens de maatschappij en toch heb ik graag sociaal contact alleen kan ik de prikkels niet ''filteren''


Eigenlijk is het beter als je je op dit soort punten niet te druk zou hoeven maken... Als we constant naar de normen en waarden van de maatschappij zouden luisteren, worden we binnen de kortste keren depressief.

Het is niet altijd leuk om niet goed begrepen te worden... Soms word je wel eens moe van dingen uitleggen aan mensen.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 11:01:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
ik vind gewoon dat de maatschappij vernietigt moet worden :x

en dat we gewoon uit barmhartigheid spullen die we nodig hebben aan elkaar geven :s

dat het woord geld ook vernietigt is

dat rijk en arm niet meer bestaat


maar trg ontopic

op welke basis ontdekken de wetenschappers de artsen heel die boel, die stempels bij je

als op gedrag is is dat wel een beetje dom :x

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl