Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:21:02

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14-12-2007, 23:40:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-12-2006, 15:48:49
Berichten: 95
Locatie: wielsbeke
Hoi

Zelf vind ik dit nogal een raar berichtje, ik wil dit even kwijt en ook even jullie mening vragen.

Ik heb altijd al gemerkt dat ik goed met mensen kan omgaan. Sinds kort (jaartje) ben ik mij meer en meer beginnen bezig houden met dit. Waaronder ook vooral op gevoel werken, eventueel trachten foto's te lezen (soms met succes). Nu merk ik dat ik dingen aanvoel die moeilijk te verwoorden zijn. De mensen die ik ken, ken ik redelijk goed, alleen is dat nogal moeilijk om nu in woorden uit te leggen. Voor bepaalde dingen weet ik bij welke persoon ik moet zijn, voel ik dat zeg maar. Ik heb het hier over de dagelijkse dingen, zoals uitgaan enzo... Meestal merk ik snel welk type persoon ik voor mij heb staan en 'kan ik een beetje voelen hoe die persoon opbepaalde zaken zal reageren'. Mss let ik wat meer op details waardoor ik sneller de mensen begrijp en een goede omgang met hen weet.

Nu sinds de zomervakantie is het gedaan met mijn vriendin (wat op zich niet extreem veel voorstelde). Op zo'n momenten ga ik mij ook bezig houden met dingen opzoeken en voornamelijk over het gevoel. Toen ben ik beginnen veel meer mijn gevoel te gebruiken, dit gaat dan ook vooral over muziek, daar kan mij dagen, weken en zelf jaren mee bezig houden. Natuurlijk was ik ook al langer bezig met zulke dingen op te zoeken, maar dat was tamelijk tijdelijk en kleinschaalig.

Tot nu toe klinkt dit allemaal best leuk, zo is het ook. Ik weet graag wat er om gaat in de mensen en met wat voor een persoon ik om ga. Sinds september zit ik nu ook in een totaal andere school, heb veel andere mensen leren kennen. Allemaal verschillende natuurlijk. En dat durft wel eens botsen. Dan bedoel ik bij mij, innerlijk. Mits ik altijd op zoek ben naar een gulden middenweg. Tot zover heb ik nog steeds niet echt grote klachten hierover.

Ik ben ook stilaan op zoek naar een nieuwe vriendin en daar zit hem net het grootste deel van het probleem. Bij iedere foto die ik bekijk, bij iedereen die ik ook leer kennen kan ik direct zeggen dat het nooit iets zal worden. Dit is zo bij alle mensen. Dat zit wel niet echt lekker. Soms als ik een foto zie van een koppel zeg ik zo van 'die blijven toch nooit samen'. Ik voel de verschillen aan tussen die personen, maar ik kan ze niet verwoorden. Zelfs bij sommige foto's die ik wel eens wil 'lezen' voel ik wel iets aan maar ik kan het niet omzetten in woorden.

Eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hiermee niet zo goed kan omgaan. Tot nu toe laat ik alles maar zijn en komen enzo... Ik zou natuurlijk kunnen zeggen van 'de pot op met alles en iedereen, ik doe wat ik zelf wil en daar zal niemand iets aan veranderen', maar dat zal nog zwaarder botsen dan, maar dan niet innerlijk ;)

Dit alles kan mss wat raar overkomen voor jullie, maar ik weet wel dat jullie mij zullen verstaan. Let op! Ik wil die 'gave' niet kwijt. Momenteel ben ik op zoek naar tips, meningen, ervaringen, dingen die mij verder op weg kunnen helpen om te leren omgaan met dit en de dingen wat beter te begrijpen en mss ook anders te bekijken.

Alvast heel erg bedankt!!! Echt alle commentaar is welkom! Zowel positief of negatief, ik deins nergens voor terug ;)

Greetz!
Jan

(sorry van de zielige topic titel, ik vond niets beters)

_________________
En we dansen, dansen, dansen door de nacht met de duivel op de hielen en de dood die ons wacht!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-12-2007, 08:38:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Heyhoi :)

Ik weet niet of ik je verder kan helpen, ik zal het proberen.. Ik heb dit namelijk zelf ook. Echt precies zoals je het omschrijft.

Wat ik altijd doe als ik me niet prettig voel bij een persoon (en dat kan gesloten of gewoon niet fijn zijn), is dat ik die persoon zo veel mogelijk ontwijk. Dat is niet altijd even makkelijk, maar het geeft wel een beter gevoel. Of ik probeer het allemaal zo oppervlakkig mogelijk te houden zodat je niet in moeilijke situaties terrecht komt. Dat heb ik geleerd van de tijd met mijn ex.
Ik heb soms ook dat ik me in het begin goed voel bij iemand, en dan komt er een punt waarop dat helemaal omslaat. Die personen zijn dan leugenaars of doen andere mensen pijn.
Als ik me goed voel bij iemand en dat gevoel blijft, dan zit dat wel goed. Maar dat had je volgens mij zelf ook al door :P

Wat dat vriendin gebeuren betreft.... Ik denk dat je gewoon moet afwachten.. Je kunt ook op reis gaan en dan daar waar je bent rondkijken, zo zijn mijn ouders elkaar tegengekomen :P (ze kwamen mekaar in Portugal tegen, mijn Deense moeder en mijn Nederlandse vader, ze waren elkaar bijna kwijt)

Ik hoop dat je er een beetje wat aan hebt :) Veel sterkte ermee!
Liefs,
Emma

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-12-2007, 18:57:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
He Permafrost!

Mijn eerste reactie: Wat fijn voor je dat het uit is met je vriendin (sorry, maar elke reactie was welkom 8) en volgens mij kon je daarna veel beter jezelf zijn...)

Nog een reactie (waar je denk ik niet zo heel veel aan hebt): Je hoeft uiteindelijk toch maar één keer de juiste tegen te komen? Als jou gave betrouwbaar is blijft deze NEE zeggen totdat je ECHT de goede tegen bent gekomen. Het is dus niet dat je last heb van je gave, je hebt last van je ongeduld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-04-2008, 09:53:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-02-2008, 15:54:47
Berichten: 21
Locatie: turnhout
Stefke schreef:
He Permafrost!


Nog een reactie (waar je denk ik niet zo heel veel aan hebt): Je hoeft uiteindelijk toch maar één keer de juiste tegen te komen? Als jou gave betrouwbaar is blijft deze NEE zeggen totdat je ECHT de goede tegen bent gekomen. Het is dus niet dat je last heb van je gave, je hebt last van je ongeduld.


awel stefke dat gevoel had ik nu ook ze met de tekst te lezen hij heeft gewoon nog niet de foto gezien van zijn ware soulmate of hoe noemt ge zo iets nu eigenlijk hij moet gewoon eerst de ware tegen komen en deze liefde overwint echt alles ik wist niet dat ik zoiets kon aanvoelen vroeger en had ook altijd het gevoel dat het niets ging worden tussen mij en mijn vriendjes maar toen ik mijn ventje tegen kwam wil die was misschien op een bepaald moment uit het oog maar niet helemaal uit het hart hoor en ik ben hem 5jaar later terug tegen gekomen en ben er nu al 8 jaar mee getrouwd en geloof mij we hebben al hele zware tijden gehad samen en zijn nog steeds gelukkig samen terwijl op sommige momenten mensen uit onze omgeving zeiden dat we uitelkaar zouden gaan en toch er uit gekomen ze zeggen oefening baart kunst maar geduld loont hoor
vlek anja

_________________
iets wa je zelf niet graag hebt doe je ook niet bij een ander

vlek zottemams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-06-2008, 09:40:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-06-2008, 16:27:59
Berichten: 6
ff een vraagje...
Kun je hetgene wat je gevoel je duidelijk probeert te maken niet onder woorden brengen of ook het gevoel zelf niet? Bij mij wil het weleens helpen als ik mijn gevoel onder woorden breng en me zelf vertel waar ik dan aan denk. (bijv. het voelt goed, slecht, warm, koud, beetje stom voorbeeld mja) Maar vaak wil dat ook niet helpen hoor. :roll:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 09:26:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
hey Permafrost (Jan).

het verhaal komt mij heel bekend voor.
zelf heb ik vroeger ook veel bij stil gestaan.
nu soms nog steeds.
toen ik ongeveer 16 was, ben nu 25. kon ik al voelen als er iemand binnen kwam hoe hij/zij zich voelden, toen ik 18 was kon ik voelen of iemand ergens last van had zeg maar een blusuren etc. nu terug komend op jou vraag. dat je meteen iedereen gaat lezen en dan afgaat vragen of hij wel bij je past.
zal ik het zo zeggen, er is niemand die bij je past.
een relatie is geven en nemen.
jij moet je aanpassen anders gaat de relatie stuk. zij moet zich aanpassen anders heb jij zoiets van het zal wel tabee.
dus de vraag is hoever zal zij en jij je aanpassen voor een goede relatie.

ps als je het boek Celestijnse Belofte kent, of nog niet heb gelezen? dan moet je maar eens doen, daar wordt het heel mooi in uitgelegd.

Groetjes Carnesîr

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-06-2008, 13:02:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
permafrost, ik krijg het idee dat je zonder het te willen mensen leest en ik weet dat dat afschuwelijk vermoeiend is. je staat zo open voor je omgeveing dat alles rechtstreeks naar binnen komt zonder dat je het nu wil of niet. indrukken van mensen, gezichten, bewegingen, aanwezigheden komen op je af vliegen en je kan het niet tegen houden. ik zou je graag willen aanraden jezelf er in te trainen jezelf af te sluiten voor deze indrukken. ik weet dat het niet makkelijk is maar als je het niet leert denk ik dat je gave een vloek wordt.

probeer visualisatieoefeningen, sluit je af, duw de indrukken van je af. als je dit hebt geleerd kan je op je eigen wil de indrukken binnen laten en dringen zij zich niet meer aan je op.

wat betreft Carnesîr's reactie. ik geloof dat hij gelijk heeft. al kun je mensen lezen, het is niet verstandig om dit bij iedereen te doen (zie hierboven) je verpest je eigen kansen op een leuke en gezonde relatie erdoor. als je niemand een kans geeft, hoe kunnen zij zich dan beweizen aan jou? en jij aan hen.
ik denk dat als je je hebt leren afsluiten je het makkelijker zal vinden een meid te vinden die wel bij je past..

groetjes,

truitje

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl