Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 03:28:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-01-2008, 06:56:47 
Reus
Reus

hey...

ik heb al in mn andere berichtjes vermeld dat ik niet echt goed kan slapen, do0rdat k bang ben in me bed enz0..
maar k merk gewoon dat ik voor 3/4 uur echt niet meer in slaap kom (ook zonder dat ik bang ben hoor)
ik ging gister kwart over 11 naar mn bed ongeveer..
ik heb het 4 uur zien worden! zit maar te draaien en ben ineens klaarwakker,
gaat me wekker om 6 uur, nou barstende koppijn natuurlijk.!
ik word er echt effe knettergek van want het lijkt steeds erger te worden
als ik om 3 uur naar bed ga ofzo dan slaap k binnen een uur denk
maar 10,11,12 uur moet ik echt niet proberen want ik ben gewoon alles behalve moe ineens. en sochtends ben ik natuurlijk 1 grote chagrijn

maja als het nie over ga haal k in ieder geval slaappillen ofzo..
jullie nog tips?

liefs

BerichtGeplaatst: 09-01-2008, 13:15:02 
Nimf
Nimf

Hey :) .
Als je niet kan slapen omdat je bang bent, waarom bouw je niet een tentje om je bed heen, zodat je veilig in een kleine ruimte slaapt.
Misschien verklaar je me voor gek hoor? Kinderen verzinnen ook vanalles om zich veilig te voelen, uiteindelijk lukt het ze dan ook. Wat zegt het kind in jouw?

Of zet je bed ergens anders neer. En maak er een heilig plekje van. Wat voor jou goed voelt.
Probeer een beetje de veiligheid in jezelf te vinden. En laten gebeuren wat daarvoor nodig is.
Bij mij helpt het iniedergeval wel.

Liefs Brenda

BerichtGeplaatst: 09-01-2008, 13:58:08 
Dwerg
Dwerg

Hoi hoi,

De tips die Brenda geven helpen echt!! Ik heb het zelf ondervonden.

Wat trouwens ook helpt is je niet al te druk maken om het feit dat je niet kan slapen. Ga iets ontspannends doen. Een boek lezen, Yoga, Kruiswoordpuzzels maakt niet uit wat als jij je maar helemaal kan ontspannen (en je anderen niet wakker houd met herrie is ook wel fijn) en probeer eens te gaan slapen vanuit die totale ontspannenheid. Slaap je niet dan rust je toch zei mijn moeder altijd, en ze heeft gelijk. Maar dat kan alleen als jij je niet druk maakt om het feit dat het al 3 uur is en je nog niet slaapt!

Het heeft misschien niet meteen effect maar naar verloop van tijd meestal wel.

Succes!

BerichtGeplaatst: 09-01-2008, 17:06:31 
Groentje
Groentje

tamaraa schreef:
ik heb al in mn andere berichtjes vermeld dat ik niet echt goed kan slapen, do0rdat k bang ben in me bed enz0..

Al vanaf de eerste zin heb je het probleem gevonden. Je bent bang van? Wat bij mij hielp was gewoon opzoeken waarvoor je bang was. Dat maakt jezelf sterker, je weet dan waarvoor je bang bent en wat je eraan kan doen. Met als gevolg de angst zal verminderen. Als je wakker ligt van het denken moet je het denkwerk omzetten omzetten in daden. Dit kan bvb zijn dat je iets kwijt wilt aan iemand maar het niet durft te zeggen, daar kan je ook lang van liggen denken.

Ook als je iedere keer pas vanaf 4u slaapt word je lichaam dat gewoon. De laatste tijd slaap ik altijd van rond 3u30 tot 11u, is een gewente geworden...

Slaappillen kunnen een optie zijn. Maar daarmee ga jij je angst niet wegwerken. Weet dan dat als je stopt met ze te nemen die angst nog steeds er is en vervolgens weer slecht slaapt. En na een bepaalde tijd zullen die dingen minder effect hebben waardoor je der meer van moet nemen enzo... enzo... Daar ben ik allemaal geen voorstander van.

Werk je angst weg :)

Greetz!
Jan

BerichtGeplaatst: 09-01-2008, 20:57:54 
Reus
Reus

heey
ja me angst ligt bij geesten..dus is een beetje lastig :)
en ook als k GEEN angst heb kan ik niet slapen..
liefs

BerichtGeplaatst: 09-02-2008, 16:57:40 
Dwerg
Dwerg

Kan de laaste tijd ook erg moeilijk in slaap komen, al gaat het de laatste dagen weer goed. 2,3,4 uur was bij mij ook niet vreemd, klaarwakker. Ga gewoon iets doen, lezen, huiswerk, ff lopen...iets...je valt vanzelf in slaap. Probeer daarna elke dag rond dezelfde tijd naar bed te gaan. Ik denk dat het iets te maken heeft met veranderd bioritme, en dat te herstellen. Je zit vast vreselijk veel in je hoofd waardoor ontspannen erg moeilijk is (spreek uit ervaring), maar ga er niet op letten. Accepteer dat je zoveel denkt of zorgen maakt, accepteer dat je je eraan irriteert, en hou je er verder niet mee bezig. Lastig, maar wat wou je anders doen? :)

BerichtGeplaatst: 19-02-2008, 16:47:36 
Groentje
Groentje

Misschien dat deze stenen ook kunnen helpen. Een amethist werkt kalmerend, ontspannend en stabiliserend. Overdag zorgt de amethist voor een nuchter bewustzijn, en s'nachts verjaagt hij slapeloosheid en zorgt hij voor goede dromen. Je kan het beste de amethist onder je kussen leggen, maar je kan de amethist natuurlijk ook dragen als hanger, draag het zo dat de amethist je huid aanraakt. De amethist moet eens per week ontladen worden onder stromend lauw water. Je kan de amethist weer opladen door de steen in het maanlicht (op de vensterbank mag ook) te leggen.

Je kan ook een ongeslepen rozenkwarts ter grootte van een vuist, ongeveer 80 cm naast het bed op de grond leggen. Rozenkwarts helpt tegen nachtmerries en slapeloosheid. En helpt angsten en zorgen te overwinnen als je hem aan een hanger op je huid draagt. De rozenkwarts moet 1 keer per week ontladen worden onder stromend water. Je kan de rozenkwarts weer opladen door hem een nacht in een amethistgeode te leggen.

De maansteen kan ook helpen om in slaap te komen, als je de maansteen onder je kussen legt. De maansteen is ook beschermend. Je kan de maansteen ook dragen als hanger. De maansteen moet eens per maand ontladen worden in droge hematietstenen. Je kan de maansteen weer opladen door hem op de vensterbank bij volle maan te leggen.

Maar, wil je vertellen waarom je angst bij geesten ligt?

Groetjes Het Paarse Heksje

Laatst gewijzigd door Merenwen Súrion op 30-03-2010, 13:24:53, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 19-02-2008, 17:23:58 
Reus
Reus

Hoi paars heksje,
bedanktr voor je reactie :)

ik heb een rozenkwarts naast mijn bed.. ik kan nu wel wat beter in slaap kome gelukkig..
waarom ik bang bn voor geesten.. sja.. ik wenie, dat ben ik al vanaf ik kon denken :P
laatste tijd gaat t wel beter.. k voel ze nie meer zo erg.. en ben self misschien iets sterker in dat opzicht..

BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 12:41:42 
Kabouter
Kabouter

Misschien kan je ook dingen zoals wierrook proberen
Of geurolie van lavendel, dat ontspant.
en dan zou ik even boek lezen ofzow (worden je ogen moe)
Of kan je voor het slapen ook gaan sporten ofzo (wordt je lichaam moe)
En maak van je bed idd je eigen veilige plekje, dan denk ik dat het helemaal goed komt!

*Knuff* Kirstin

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 13:55:50 
Reus
Reus

ja wierook brand k zoiezo wel elke dag.. maar nie voorda k ga slape, heb t heeel snel benauwd en elke nacht als k in me bed lig ontiegelijke kriebelhoest die wel 2 ur lang ken dure..dus dat hou ik eve voor gezien :P
geurolie van lavendel kan ik wel weer eens doen ja, deed ik eerst altijd..
en idd iets doen voor je ga slape waar je moe van word..
thanks

BerichtGeplaatst: 02-03-2008, 20:50:26 
Kabouter
Kabouter

Omdat ik een behoorlijk drukke leven heb, gebruik ik een vast patroon voor het slapen gaan.

Uit Franz Bardon's initiation into hermetics heb ik een truuk geleerd die erg handig is.
Tip 1:

Zorg dat je op bed gaat zonder gedachten of met positieve gedachten. Ga effe rustig zitten, kom tot jezelf en doe je ogen dicht. Voel hoe je lichaam reageert met je omgeving, voel alle gedachten rustig wegebben. Mocht er een gedachte opkomen, kijk ernaar zoals je naar een film kijkt. Is dit een prettige gedachte? hou hem aan. Is hij negatief, verwijder hem.

Tip 2:

Voordat je op bed gaat, adem diep in, bij het inademen verzamel al je angsten en plaats je deze bij je hart chakra. adem nu uit en visualiseer dat alle angsten weg gaan bij het uitademen. Zie de angst weg gaan uit je mond.

Belangrijkste tip: Als je gaat slapen, denk aan de positive dingen.

Negatieve entiteiten, wat jij misschien ervaart als geesten voel je met je lichaam.
Herkenningspunten: Kramp in je onderbuik, last van je darmen en een tinteling in je aura alsof iemand met een scheermes erover heen gaat, of en enorme stank in je kamer.

BerichtGeplaatst: 03-03-2008, 16:19:53 
Reus
Reus

ja meestal doe ik da ook wel, tot meself komen en alles..
maar kan ook wel wa beter slape nu

Citeer:
Negatieve entiteiten, wat jij misschien ervaart als geesten voel je met je lichaam.
Herkenningspunten: Kramp in je onderbuik, last van je darmen en een tinteling in je aura alsof iemand met een scheermes erover heen gaat, of en enorme stank in je kamer.

die snap k nie helemaal :p
kvoel t nie egt aan m'n lichaam.. k voel het gewoon.. ik merk het gewoon, en daardoor maak ik meself bang, maar heb er al veel minder last van omda k wa sterker in me schoene sta

BerichtGeplaatst: 03-03-2008, 17:23:36 
Kabouter
Kabouter

Je lichaam heeft een ingebouwde detectie methode voor negatieve en positieve energie/enteiten. Deze kun je in de onderbuik voelen. Vaak als ik omringd ben door enteiten krijg ik last van mijn darmen. Negen van de tien keer moet ik direct naar de wc :wink:

BerichtGeplaatst: 03-03-2008, 20:59:57 
Power Moderator
Power Moderator

wat ook een oorzaak kan zijn is als je de vorige dag heb uitgeslapen, kan je 's Avonds meestal niet goed in slaap komen.

BerichtGeplaatst: 04-03-2008, 14:56:27 
Reus
Reus

o oke bdoel je t zo.. daar heb ik zelf geen last van geloof k :P

ja idd.. uitslapen en dan vroeg slapen luk nie echt nee haha

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00