Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 03:39:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06-05-2008, 22:18:36 
Groentje
Groentje

Hi

Ik heb de laatste tijd nogal een verward hoofd. Maar ik merk ook op dat het mij moeilijk wordt om onder een groep mensen te komen. Ik voel mij niet verbonden zeg maar. In de trein lijkt het wel of ik constant in een gat van de werkelijke wereld rondloop. Wanneer een 2 mensen aan het praten zijn op de trein, ik me concentreer op 1 iemand is het al moeilijk mij te concentreren op hun gesprek. Dit komt daar bepaalde andere factoren zoals het zicht door het raam die voorbij raast, willen luisteren naar beide personen maar uiteindelijk toch enkel kunnen concenteren op 1 iemand. Na zo'n gesprek weet ik eigenlijk totaal niet over wat het ging.

Om een duidelijker voorbeeld te geven. Stel je voor dat je tussen een groep mensen loopt in een grote plastieken bal. Je bent eigenlijk afgesloten van de buiten wereld maar toch kan je alles zien. En dan lijkt het of maar 1 enkel gegeven binnen of buiten kan. En dit geeft mij enkel kleine problemen. Ik voel me nogal afgesloten van de rest, concentreren lukt moeilijk waardoor je dan weer sneller gaat wegdromen. Bvb autorijden durft wel eens een probleem te vormen. Op de baan letten en eveneens alle verkeersborden gezien hebben lukt moeilijk. Rijden op GPS durft ook wel een lastig te worden. Gesprekken met meerdere personen kan ik moeilijk volgen, dan ga ik trek ik me weer terug in mezelf. Ook kan ik me moeilijk tijd realiseren. Dit lijkt wel een onbekend gegeven, het wordt niet verwerkt ofzo. Een dag herinneren kan ook wel eens moeilijk zijn, vooral om gebeurtenissen te situeren kwa tijd.

Nuja, ik ben al blij mocht ik weten hoe dit alles komt. De oplossing komt dan heus wel :) Hoop ik.

Greetz!
Jan

BerichtGeplaatst: 08-05-2008, 09:17:11 
Feniks
Feniks

Hey, maar dit komt me bekend voor.

Ik zelf heb dit in periodes. Ik denk dat het komt doordat, wat je al zegt, je heel erg in jezelf gekeerd bent.

Wat ik altijd doe is me dan een tijdje terugtrekken. Dat gaat moeilijk als je moet werken of naar school moet, maar daar omheen kun je dan even in bad gaan of een avond muziek luisteren ofzo.. Snap je? Dingen doen die je fijn vind. Even een tijdje voor jezelf nemen. Dat zelfingekeerde kun je dan een beetje naar buiten brengen op je eigen creatieve manier.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :) Veel sterkte!
:wave:

BerichtGeplaatst: 08-05-2008, 09:36:58 
Power Moderator
Power Moderator

Ik heb dit op t moment ook erg. Ik herstel nog van bijna 2 maanden ziek te zijn geweest, maar nu het vakantie is wil ik weer vanalles doen en kunnen. Helaas gaat dat soms gewoon niet, dus moet ik wel rust nemen. Als ik dan toch iets ga doen met vrienden, ben ik er ook niet 100% bij. Inderdaad net alsof je er een beetje buiten staat qua gedachten ofzo, moeilijk te beschrijven. Wat je zei met die plastic bal klopt wel.

Zoals Moon-Pearl ook al zei, rust nemen en je terug trekken is denk ik ook het beste. Van het mooie weer genieten, lekkere muziek erbij. Sterkte!

Liefs,
Julia

BerichtGeplaatst: 08-05-2008, 09:53:27 
Reus
Reus

heyhey
zelf heb ik hier ook heel erg last van.. al een tijd..
ik doe nu momenteel ook geen werk of school (al vanaf dec niet)
en het word voor mij ook steeds moeilijker om weer die stap te zetten om ergens heen te gaan..ik had het voorheen ook al,das ook 1 van redene waarom ik me alles ben gestopt..
als ik buiten loop of fiets dan ben ik alleen maar in me zelf bezig, en ik hoor alles wel en zie alles wel alleen het dringt absoluut niet tot me door..
ik denk dat we idd meer moete genieten van alle dingen om ons heen.. nu kan dat wel met dat weer..
je kan een keer eve lekker door een bos lopen en op alles letten om je heen, de blaadjes die vallen, de vogeltjes die fluiten, misschien t water stromen.. dan ben je toch even iets meer bewust van je omgeving dan van jezelf..

en niet te vergeten.. goed geaard zijn, maar we zijn pas goed geaard als we met liefde en vreugde ons leven hier op aarde leven, dat we iets doen wat we echt leuk vinden. en HOEvaak zijn we niet met onze gedachtens ergens anders.. te vaak

maja succes
(K)

BerichtGeplaatst: 08-05-2008, 22:06:15 
Groentje
Groentje

Alvast bedankt voor de antwoorden! Ik ben dus niet alleen :p

Wat ik me ook nog afvroeg, gaat dit toevallig bij jullie ook gepaard met vermoeidheid? Iedere kleine inspannig is er een teveel... Maar als ik dan een gesprek voer met 1 enkele persoon heb ik op zich nergens last van en voel ik mij zelf ook een heel stuk energierijker. Waarschijnlijk omdat je dan weer niet constant met prikkelingen in contact komt.

Ik volg alvast wat van jullie raad op! Al zijn het geen echte oplossingen, maar even op mijn eentje er tussen uit zal mij inderdaad goed doen! Nogmaals bedankt!

Jan

BerichtGeplaatst: 08-05-2008, 22:56:50 
Power Moderator
Power Moderator

Permafrost schreef:
Wat ik me ook nog afvroeg, gaat dit toevallig bij jullie ook gepaard met vermoeidheid? Iedere kleine inspannig is er een teveel... Maar als ik dan een gesprek voer met 1 enkele persoon heb ik op zich nergens last van en voel ik mij zelf ook een heel stuk energierijker. Waarschijnlijk omdat je dan weer niet constant met prikkelingen in contact komt.

Ja, bij mij wel tenminste. Maar dat merk ik vaak pas later eigenlijk, als ik bijvoorbeeld een dag iets intensiefs heb gedaan (al is het alleen maar gewinkeld ofzo), merk ik aan het eind van de dag pas hoe moe ik eigenlijk ben. Dan realiseer ik me vaak pas dat ik eigenlijker rustiger aan moet doen. Stoppen voor je over je grens bent, dus eigenlijk :wink:

BerichtGeplaatst: 17-05-2008, 17:30:20 
Kabouter
Kabouter

Ik herken het ook... Ik heb het soms bij periodes
Van iemand kreeg ik de tip om me op mn buik te concentreren, en het helpt een heeel klein beetje bij mij.. word ik iets rustiger van.. maar evenuit een groep weggaan maakt het ook iets beter
Ik hoop dat je er iets aan hebt..

Liefs

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00