muis schreef:
weten jullie wat dit is en hoe ik me hier tegen kan weren?
zeggen: 'ik accepteer mezelf in alles, ik ben licht en liefde. Dan is het binnen een mum van tijd weg'
muis schreef:
Was dit een emotie of angst die ik buiten mezelf heb geplaatst en die zijn plek kwam opeisen ofzo? Ik versmold er haast mee. Of is het iets wat los van mij staat?
Aaaah, weer het lastige intern/extern dillemma. Je kan nooit 100% weten of iets van buitenaf
of van binnen uit jezelf komt. Dat is eigenlijk ook niet echt relevant; zoals je zelf al zei, het gaat erom dat je de dingen accepteert (en uiteindelijk los kan laten).
Misschien moeilijk te bevatten, maar alles is met elkaar verbonden. 'intern' en 'extern' zijn slechts opvattingen van mensen. Omdat je je alleen 100% bewust kan zijn van jezelf, betekent nog niet dat je geen energie deelt met de andere dingen.
muis schreef:
Ik vind het apart dat zo'n gevoel dan ook een stem heeft en ik heb (ja bangerd) het gevoel dat het terugkomt en voel ik me niet erg relaxed bij het idee weer te gaan slapen..
Accepteren van jezelf; dat begint dus bij het accepteren van je angst. Wanneer je bang bent om bang te zijn is het spoor immers bijster.
Je moet niet te veel in je hoofd blijven zitten, maar a.h.w. afstand proberen te nemen en je bewust te zijn van je angsten of gevoelens. Als je jezelf begrijpt en accepteert vind je vanzel wel de antwoorden...
Aldus mijn advies. Succes ermee in ieder geval!