Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:13:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: hoe kan rustig blijven?
BerichtGeplaatst: 19-03-2008, 23:34:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-03-2008, 22:53:18
Berichten: 2
ik ben een jongen van 15 jaar,
ik heb regelmatig hevige ruzie met mijn moeder om allerlei domme dingen,
en doordat zij altijd hevig te keer gaat met schreeuwen enzo,
alleen kan ik me niet vaak beheersen en word ik echt helemaal kwaad.
kan iemand me helpen rust te vinden zodat ik niet meer zo heftig reager. ( dat zou mijn persoonlijke relaties en mezelf in iedergeval heel goed doen)

en een vriend raade me aan meditatie toe doen. en daar ben ik nu mee bezig.

graag hierbij uw mening, en ik hoop dat ik dan voortaan gewoon rustig kan blijven.


Laatst gewijzigd door jongen15 op 19-03-2008, 23:42:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe kan rustig blijven?
BerichtGeplaatst: 19-03-2008, 23:37:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-03-2008, 20:21:17
Berichten: 25
Locatie: Brabant
Zelf weet ik hier ook niet al te veel van af dus zal er inhoudelijk niet al te veel op reageren. Alleen ik heb het gevoel bij je dat je het te snel wil doen en te overhaast. Neem lekker je tijd en doe het rustig aan. Geef jezelf de tijd om er sterker in te worden is mijn advies

_________________
Vrijwaar je hart van haat en je geest van zorgen.
Leef eenvoudig, verwacht weinig, geef veel.
Vul je leven met liefde.
Straal warmte uit.
Vergeet jezelf, denk aan anderen.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe kan rustig blijven?
BerichtGeplaatst: 19-03-2008, 23:45:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-03-2008, 22:53:18
Berichten: 2
oke ik zal rustig aan proberen te beginnen,
en hoop er zo ook sterker in te worden.
alvast bedankt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe kan rustig blijven?
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 08:49:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
hoi ''jongen15''

ik ken het probleem, gelukkig heb ik het vroeger niet te vaak mee gemaakt.
maar vaak is het niet het probleem op zich waar ze boos over wordt.
je ziet vaak dat er kleine dingen zich ophopen en dan doe je iets verkeerd en krijg je de volle laag.

het maakt niet uit of je rustig reageert en alleen ja roept, wat ze blijven dan toch door gaan.
vroeger reageerde ik ook heel heftig, naarmate ik ouder werd begon ik gewoon ja te zeggen en bleef rustig alle woorden incasseren.

maar mijn advies is als je ruzie krijgt, dat je rustig blijft. en bewust de woorden gaat kiezen dat je gaat zeggen. maar begin nooit terug te schreeuwen want dan maak je het alleen maar erger.
Maar het hoort ook bij de opvoeding en het leven.

Mvgr Carnesîr.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe kan rustig blijven?
BerichtGeplaatst: 21-03-2008, 15:01:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
Denk dat er niet echt een middeltje is te vinden waardoor je altijd rustig blijft
Dit is gewoon een fase in je leven, komt uiteindelijk vanzelf goed ;)
Probeer tot die tijd gewoon je gedult zo veel mogelijk te bewaren, is lastig, maar dat kan je wel oefenen
En meditatie doen is opzich iets goeds, maakt je vaak op dat moment ontspannen en kan je dichter bij jezelf brengen
Dat is waarschijnlijk ook belangrijk voor dat rustig blijven, het is eigenlijk gewoon een questie van volwassen worden....

Maar succes ermee he

*Knuff* Kirstin

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe kan rustig blijven?
BerichtGeplaatst: 07-09-2009, 10:54:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
Hoi jongen15,
Lekker late reactie van mij,
Maargoed, ik en mijn moeder bekvechten ook om de kleinste dingen (vaak dan), zeker nu ik al niet veel aankan.
En dan gaat het maar om iets simpels als bijvoorbeeld grashalen voor de cavia's ofzo.

Anyways, als ik een woordenwisseling met moeders heb gehad ga ik 9 van de 10 x klagen bij mijn vader over 'hoe ze nou weer bezig is geweest'.
Bij ons gaat het voornamelijk zo ; Mijn moeder slaat een toon tegen mij aan die mij niet aanstaat, en ik wil dat dan weer 'overheersen' door harder te praten.

Achteraf praten we er ook altijd wel over zodat we weten hoe het eigenlijk had moeten zijn en ook is het wel om tot een conclusie te komen. (of dat gaat vanzelf..kan ook)

Maar vaak helpt praten wel een heleboel. En je hoeft niet altijd te zeggen "Ja maar het is JOUW schuld"(wat nog al vaak voorkomt)..het kan ook wel eens aan jezelf liggen. en dan probeer ik niks te verwijten..maar je moet je fouten ook zelf in kunnen zien.
En ook tussen de ruzies of wat dan ook door ; Lekker praten. Ga gewoon op de bank zitten en praat over alledaagse dingen. het hoeft niet over problemen te gaan..

Maar het kan je wel wat rust bezorgen :) als je bijvoorbeeld vraagt aan je moeder hoe haar dag was , of wat ze heeft gedaan. En ze reageert daarop en jij zegt bijvoorbeeld , als het schoonmaken is geweest "Goh het glimt weer " of iets dergelijks..dan voelt zij zich ook geaccepteerd.

Nu zeg ik trouwens niet dat het bij jou een en al knudde is hoor :P begrijp me niet verkeerd.

Onthoud trouwens wel dat als je harder gaat roepen of zelfs schreeuwen, dat mensen dan juist een afkeer van je krijgen..en dat is nou net wat je niet wilt neem ik aan ;)

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl