Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:55:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 29-05-2009, 10:53:35 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Dat agressie, agressie oproept is opzich niet verwonderlijk. Het is echter zo logisch dat je af en toe moet uiten, daar is geen onderzoek voor nodig. Dit soort dingen zijn zo subjectief, dat bijna niet te onderzoeken zijn, al proberen ze het natuurlijk wel. Het gaat er volgens mij om dat je het met mate doet. Wanneer je bij elke klein gevoel van woede je borden kapot slaat dan wordt het een ritueel en heeft het weinig meer met het uiten van je woede te maken. Maar wanneer je woede voelt opkomen, en je voelt de sterke neiging dit te uiten dan denk ik niet dat het 'onverstandig' is dit te uiten.

Men lijkt in de psychologie soms te vergeten dat mensen verschillend zijn en dat de variabelen zo uiteenlopen, dat je bijna geen algemene conclusie kunt trekken. Ik vind het belangrijk dat je je eigen gevoel niet negeert omdat een of ander onderzoek zegt dat het wellicht niet de juiste manier is. En als dat betekent dat je af en toe fouten maakt dan hoort dat erbij...

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 29-05-2009, 11:28:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik zeg ook nergens dat het onverstandig is je woede te uiten ;) Ik vertel alleen wat er tot noch toe over deze methode bekend is. Wat je daar verder mee doet is jou 'pakkie an'.

Ik ben het helemaal met je eens dat ieder mens anders is. Een mens moet ook zeker doen wat hij denkt dat goed voor je is tenzij het echt onomstotelijk vaststaat dat er alleen maar negatieve gevolgen aan zitten. Aangezien ik nog een handeling moet tegenkomen die over die eigenschap beschikt zeg ik dus eigenlijk: "je gaat je gang maar".

Maar...

Het geven van informatie heeft niet het opleggen van regels als doel, maar simpelweg het informeren van mensen. Naarmate een mens minder weet over het probleem waar hij mee zit groeit de kans dat er keuzen worden gemaakt uit wanhoop i.p.v. overweging. Het verstrekken van informatie over verschillende aspecten helpt iemand zijn denkkader te vergroten en zodoende, niet betere, maar meer weloverwogen keuzen te maken.

Conclusie: kennis is macht :D

P.S.

"het is logisch" betekent niet dat het waar is!
Logische zaken zijn niet altijd de werkelijkheid en de werkelijkheid is maar zeer zelden logisch... Onderzoek is nodig om de werkelijkheid te kunnen zien en hiermee bedoel ik niet alleen wetenschappelijk onderzoek maar ook persoonlijk onderzoek ofwel gevoelsonderzoek.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 29-05-2009, 11:48:50 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
Ik zeg ook nergens dat het onverstandig is je woede te uiten ;) Ik vertel alleen wat er tot noch toe over deze methode bekend is. Wat je daar verder mee doet is jou 'pakkie an'.

Ik kom misschien een beetje 'agressief' over, maar dat is niet mijn intentie hoor :-) Ik begrijp dat je alleen maar informatie geeft.

Citeer:
Ik ben het helemaal met je eens dat ieder mens anders is. Een mens moet ook zeker doen wat hij denkt dat goed voor je is tenzij het echt onomstotelijk vaststaat dat er alleen maar negatieve gevolgen aan zitten. Aangezien ik nog een handeling moet tegenkomen die over die eigenschap beschikt zeg ik dus eigenlijk: "je gaat je gang maar".

Het is naar mijn idee goed dat je dat zegt, maar de wetenschap verwoord het vaak anders. De wetenschap wil vaak beweren dat zij iets hebben 'bewezen', wat vaak niet zo onomstotelijk is zoals zij het doen voorkomen. Kennis is macht, en mensen met minder kennis kunnen weinig inbrengen tegen deze onderzoeken. Slechts ons gevoel en intuitie verteld ons af en toe of we iets moeten volgen of niet, sinds we niet allen de capaciteit hebben om alles te onderzoeken.

Citeer:
Het geven van informatie heeft niet het opleggen van regels als doel, maar simpelweg het informeren van mensen. Naarmate een mens minder weet over het probleem waar hij mee zit groeit de kans dat er keuzen worden gemaakt uit wanhoop i.p.v. overweging. Het verstrekken van informatie over verschillende aspecten helpt iemand zijn denkkader te vergroten en zodoende, niet betere, maar meer weloverwogen keuzen te maken.

Maar wanneer men de kennis of capaciteit niet heeft om met die informatie om te gaan, om te onderzoeken of het allemaal klopt en of het te vertrouwen is, dan wordt de grens tussen informatie en regels erg vaag. De regels worden niet opgelegd, maar mensen stellen vertrouwen in wetenschappelijk onderzoek en gaan er te snel vanuit dat alles wat er wordt 'bewezen' ook waar is. Dus gaan ze volgens die regels leven en wanneer er weer een onderzoek uitkomt welke de vorige tegengespreekt, dan gaan ze waarschijnlijk over op dat latere onderzoek. Het is dus altijd belangrijk om ook je eigen gevoel en mening in je besluitvorming te betrekken en niet blind te vertrouwen op andermans onderzoek.

Citeer:
"het is logisch" betekent niet dat het waar is!
Logische zaken zijn niet altijd de werkelijkheid en de werkelijkheid is maar zeer zelden logisch... Onderzoek is nodig om de werkelijkheid te kunnen zien en hiermee bedoel ik niet alleen wetenschappelijk onderzoek maar ook persoonlijk onderzoek ofwel gevoelsonderzoek.

Ja hier ben ik het met je eens. Het logische is niet altijd juist. Echter het uiten van jezelf, vind ik wel logisch, mits je jezelf en anderen geen schade toe doet. Maar we moeten oppassen dat we onze eigen gevoelens nog meer gaan wantrouwen dan dat we al doen. We krijgen van alle kanten te horen hoe we moeten leven, en durven daardoor nauwelijks meer naar onszelf te luisteren, denk dat we het ook grotendeels zijn vergeten. Zeker in dit informatie tijdperk is het noodzakelijk om je eigen conclusies te trekken omdat er teveel (soms tegenstrijdige) informatie bestaat, waar we gewoon intellectueel niet tegenop kunnen. Doe je dit niet dan wordt je van het kastje naar de muur getrokken en leer je niet te vertrouwen op je eigen gevoel en inzichten. Misschien is ons idee van 'logisch' inmiddels aardig vervormd door onze leefstijl van de afgelopen generaties. Maar zou iets wat logisch is, niet oorspronkelijk intuitief weten zijn geweest? In dat geval is iets wat logisch is wel waar, maar moeten we terug naar de oorspronkelijke staat van zijn om ermee te werken.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 05-06-2009, 21:53:19 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
beste jaap ik weet presies hoe dat is ruzie met je ouders hebben 8)
ik heb ok altijd knallende ruzie met mn ouders gehad van af jongs afaan weigerde ik te luisteren.
omddat ik altijd vond en nog steeds vind als je niet weet waar je het over hebt hou dat je mond dicht dacht ik dan als me ouders iets zijden^^
daarom woon ik godzij dank nu op me zelf wat een rust zeg heerlijk wat een rust kan niet zonder ^^
ik reageer altijd af door mn zwaarste barbel stang deathlifts mee te doen dat lucht altijd wel op :mrgreen:
of schreeuwen tijdens krachttraining lucht ok erg op^^
of ik gooie mn pc muis keihard tegen de muur lucht ok erg op maar wel duur geintje :D
of ik brak wel es mn toetsen bord bijna in 2en
je kunt trouwens ok gripper kopen om je lekker op af te reageren werk super!
grt van witte wolf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 19:22:11 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-06-2009, 19:44:55
Berichten: 23
ik ga altijd naar mijn kamer, daar heb ik uitzicht op een bos. en als ik naar buiten staar duurt het maar een paar seconden totdat ik stop met denken :? en dan wordt ik een kwartiertje later ofzo 'wakker' en dan vergeet ik dat ik boos was XD

_________________
een pad ontstaat door erop te lopen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 14-08-2009, 17:09:03 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2008, 23:36:56
Berichten: 38
Locatie: Overijssel
Als je niet al te veel laawaai kan maken...pak een kussen stop je gezicht erin en schreeuw in het kussen zolang je maar wilt!!!!!!!!!!

Als je je frustratie niet uit dan gaat het letterlijk aan je lichaam vreten en kun je allerlei lichamelijke klachten krijgen. Het moet zich namelijk toch ergens in uitten.

Succes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 14-08-2009, 17:36:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2009, 21:39:02
Berichten: 2031
Locatie: Westerbork (Drenthe)
butterfly-26 schreef:
Als je niet al te veel laawaai kan maken...pak een kussen stop je gezicht erin en schreeuw in het kussen zolang je maar wilt!!!!!!!!!!

Als je je frustratie niet uit dan gaat het letterlijk aan je lichaam vreten en kun je allerlei lichamelijke klachten krijgen. Het moet zich namelijk toch ergens in uitten.

Succes


Keiharde metal opzetten en dan gaan schreeuwen werkt ook heel goed bij zulke situaties. x'D Oke, dan hebben de anderen wel last van je muziek.. maar oke. dat doe ik dus altijd. (A)

_________________
In this world of illusions nothing stays the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 14-08-2009, 17:38:11 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Oordeelloos gewaarzijn. Zie hoe de woede verschijnt en doe er verder niets mee.
Zie de woede, accepteer dat de woede er is. Geen verzet of wegdrukken, gewoon er laten
zijn, en vervolgens laten gaan. Al dat verschijnt zal uiteindelijk ook weer overdrijven, spontaan, vanzelf..

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 17-08-2009, 19:49:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2009, 20:39:59
Berichten: 91
<offtopic> :

Een computer spel zoals Painkiller spelen werkt ook zeer goed.
http://www.painkillergame.com/ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Of Unreal Tournament mijn favo game :wink:

Ontopic:
Maar goed als je daar niet van houd is naar het natuurlijk verstandig om afleiding te vinden.
Als je boos bent en je weet cker dat je geen gelijk krijgt dan kun je het best gewoon eventjes laten bezinken en wat afleiding zoeken.
Ga tekenen bijvoorbeeld en teken al je woede op papier . Kras het hele vel onder , voor en achterkant.
net zo lang tot al je potloden bot zijn. Zet wat brute muziek en laat alles er uit.

Even later ben je naar je tekening en denkje ZOOW ! dat is nog eens een tekening :mrgreen:
En kun je er nog om lachen ook !!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geweldig nietwaar ?! :mrgreen: o:)

_________________
Laat je door niemand wijsmaken dat je iets niet kan !!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 20-09-2009, 16:18:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
Ik weet niet waar je precies woont. Maar als je de kans hebt om eens naar een bos te gaan of op een open vlakte oid. Gewoon eens een keertje keihard gillen. Of weet ik het. =]
Even tot jezelf komen enzo.

Ik ga meestal samen met mijn moeder een uur fietsen en in die periode zoveel mogelijk praten over wat er allemaal dwars zit (ik kan met haar beter praten dan met mijn pa omdat hijzelf ook nog al..tja..minder goed overweg kan met gevoelens)

En anders gewoon even lekker gaan fotograferen. De mooie kleine dingetjes in het leven zien :)
Want al die kleine dingetjes maken het toch weer heel fijn.

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 11-06-2010, 16:05:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-06-2010, 15:56:01
Berichten: 1
hallo beste medemensen,
ik heb laatste tijd last van woede tijdens dat ik mijn ex zie... als ik haar gezien heb, krijg ik het vuur in me ogen, en begin ik te zweten en ik krijg hele negatieve gedachtes over haar. sommige mensen zeggen dat ik haar maar moet negeren. maar dat vindt daar ken ik haar te lang voor. Tegenstelling van dat je ruzie met je ouders kan hebben is dit natuurlijk wel iets anders, want meestal wil je een ex gewoon nie zien of spreken, dit hadden we ook afgesproken dat ik niet meer bij haar in de buurt zou komen en zij bij mij ook niet. maar sinds de laatste week komt ze steeds vaker in me buurt. heeft iemand misschien een idee hoe ik met dit moet omgaan? ik ben normaal een chill persoon, maar als ik haar zie haalt ze de duivel naar boven in me.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 11-06-2010, 16:44:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
hoe raak jij je woede kwijt?

met spullen gooien.
daardoor ging dus mijn bureausteol kapot.. XD

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 11-06-2010, 17:24:58 
Alsof dat helpt :twisted:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 11-06-2010, 18:14:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Deepshizzle schreef:
hallo beste medemensen,
ik heb laatste tijd last van woede tijdens dat ik mijn ex zie... als ik haar gezien heb, krijg ik het vuur in me ogen, en begin ik te zweten en ik krijg hele negatieve gedachtes over haar. sommige mensen zeggen dat ik haar maar moet negeren. maar dat vindt daar ken ik haar te lang voor. Tegenstelling van dat je ruzie met je ouders kan hebben is dit natuurlijk wel iets anders, want meestal wil je een ex gewoon nie zien of spreken, dit hadden we ook afgesproken dat ik niet meer bij haar in de buurt zou komen en zij bij mij ook niet. maar sinds de laatste week komt ze steeds vaker in me buurt. heeft iemand misschien een idee hoe ik met dit moet omgaan? ik ben normaal een chill persoon, maar als ik haar zie haalt ze de duivel naar boven in me.

Er zijn verschillende manieren om het te uiten, welke de beste is weet alleen jijzelf :)

Ikzelf heb wel eens een woedeaanval in de klas gehad, als me dat overkwam ging ik heel hard zitten krassen op een stuk papier. Dat heb ik op advies van een creatief therapeut gedaan, die had het idee om met houtskool op papier te gaan krassen.

Een aantal dingen die je zou kunnen proberen:
- schilderen (niet heel precies, maar snelle, drukke lijnen, gewoon zoals jij voelt hoe het moet)
- schreeuwen
- tekenen
- heel hard muziek aanzetten
- sporten
- mediteren
- een lied of gedicht schrijven over hoe kwaad je op die persoon bent, desnoods meerdere in andere verwoording
- iets van een stressbal overal mee naartoe nemen voor noodgevallen

En er zijn nog zo veel meer mogelijkheden!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe je ermee om moet gaan, ik heb woedeaanvallen gehad en ik heb niet geleerd hoe je daarmee om moet gaan. Ik weet alleen dat je moet doen waarbij je je goed voelt op het moment dat je een woedeaanval krijgt. Op dat moment moet je je even niets aantrekken van wat de buitenwereld van je vindt, want het is heel belangrijk dat je uit die boosheid komt. Dus, gewoon doen wat voor jou werkt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :) Succes, en veel sterkte!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe raak je woede kwijt?
BerichtGeplaatst: 11-06-2010, 18:22:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Seira schreef:
Alsof dat helpt :twisted:


eigenlijk niet.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl