NachtSchaduw schreef:
Ik ben geen expert op het gebied van dromenduiding, maar ik weet wel dat in het extreem zeldzame geval dat een droom betekenis heeft deze nooit gemakkelijk gevonden wordt.
Meestal ligt een ware betekenis dan een stuk dieper dan de verbanden die op het eerste gezicht logisch lijken.
Dat je onder de indruk bent van het gedroomde is logisch, droombeelden kunnen behoorlijk intens zijn ( er is immers een reden dat mensen die een nachtmerrie hebben soms gillend uit bed springen en daarna nog dagen van slag kunnen zijn ).
Maar je moet niet vergeten dat de meerderheid van dromen voornamelijk een verwerking is van informatie en gebeurtenissen uit de periode waarin je wakker was.
Veel dromen zijn dus vooral willekeurig gekoppelde woorden beelden geluiden en geuren, omdat het brein het als een enigzins logisch gestructureerd geheel gemakkelijker in het onderbewuste kan verwerken.
Je geeft zelf al het voorbeeld over je buurman die graag een dode kraai als een "kraaienverschrikker" wilt gebruiken.
Het is goed mogelijk dat als je de andere elementen uit je droom één voor één inspecteert deze ook een link naar gebeurtenissen of kennis uit je echte leven zullen hebben.
In eerste instantie zou ik het dan ook afdoen als een nare droom.
Een hele intense, maar desalniettemin enkel een normale droom zonder profetische of andere etherische elementen.
Let wel, dit is mijn mening, en geen poging tot het bagatelliseren van jouw ervaring.
ik vind je mening anders wel héél erg kloppen. het kan inderdaad een nare droom zijn. maar ik werd gewoon wakker met de gedachte: "ik moet met ze gaan praten". nog steeds niet gedaan, maar kan hun wel via telepathie roepen over verre afstanden. om dan zo ook contact te maken.
ik ben misschien wel teveel bezig met de kraaien te beschermen, dat ik daarom zo'n droom heb.