Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 13:55:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29-09-2010, 18:38:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
heb je soms vliegangst?

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-09-2010, 13:43:48 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Het vliegen heb ik altijd begrepen als een synoniem voor vrijheid/ongebondenheid (dit geld vooral voor het vliegen zonder hulpmiddelen ofwel zo vrij mogenlijk)
Het vliegen in een vliegtuig is weer anders. Daarmee komen we weer terug op de voertuigen die al dan niet door jezelf bestuurd worden.
Jij bent in elke droom de passagier en niet de piloot. Vrij vertaald: Jou vrijheid/ongebondenheid wordt gedeeltelijk ofwel geheel bestuurd.
De rampen die steeds voorkomen zijn in die denkwijze te zien als manieren waarop je vrijheid problemen kan veroorzaken.

Just a stab in the dark

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-10-2010, 00:31:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
wellicht staan die vliegtuigen wel voor (oude of achterhaalde) denkbeelden (vliegtuigen die op een RARE plek neerstorten) die een voor een uit de lucht komen vallen, zodat er in 'het luchtruim' weer plaats komt voor nieuwe vliegtuigen (denkbeelden). De mensen en die daarbij om komen kunnen staan voor een andere kijk op mensen of de mensheid, en jou overlijden kan staan voor een andere kijk op jezelf.

over het algemeen lijken dromen me vooral symbolisch te zijn, maar als je wat letterlijker kijkt en van de denkbeelden uit gaat:

Familie komt om: andere kijk op je familie of jou relatie tot of met je familie
Vliegtuig stort neer in bijzijn van vriendin: andere kijk op (liefdes)relaties
vliegtuig stort neer in kerk: Andere kijk op geloofsovertuiging of religies

het zijn maar opties, kijk maar of je er voor je gevoel iets mee kan. Ik hoor het graag

groeten

Teun

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-10-2010, 02:23:33 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Oeps inderdaad! Ik heb niet goed gelezen! :oops:
Jij bent geen passagier maar een getuige.

Wat Teun aandraagt is absoluut een heldere gedachtegang en zeker een optie om in gedachten te houden.

Ik ben er grotendeels van overtuigd dat dromen enkel en alleen over jezelf gaan en jou ervaring van de wereld om je heen en daarmee de mate van controle die je daarop uit kan voeren. De neerstortende vliegtuigen kan je nog steeds blijven zien als jou vrijheden. maar dan de vrijheden die je hebt en mislopen óf de vrijheden die je hebt en zóuden kunnen mislopen. Alleen heb je er nu nog minder controle over dan in mijn eerste gedachtegang. Je hebt niet eens de optie in te grijpen, je ziet het gebeuren en kan niets doen.

Beeld:
Je probeert iets, het vliegt, het vliegt, het valt... en telkens op iets.

hmz...

Ik vraag me af, gingen er nog dingen aan vooraf eer dat het/de vliegtuig/en neerstort/en? Je beschrijft steeds een korte scène maar zit er nog meer aan de dromen apart?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 10:57:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hehe, geen vliegtuigen ditmaal?!

met name je eerste droom roept wel iets bij me op. Ik heb dit soort dromen zelf ontzettend vaak gehad in mn puber jaren en weet nog dat ik dacht dat mijn onderbewuste wel een heel zieke smaak had om mij iets duidelijk te willen maken... :roll:

Je droomt over jonge vrouwen, zij kunnen staan voor je eigen jonge zijn ( bedoel je bent geen kind meer maar bent ook nog lang niet oud.. ;) ) en dat deze vrouwen omgelegd worden kan staan voor dat je merkt dat je volwassen wordt. Het ombrengen van de vrouwen gaat er niet bepaald zachtaardig aan toe. Misschien een symbool voor het proces waarin jij merkt dat je volwassen begint te worden, wat ook niet altijd over rozenblaadjes gaat...

In combinatie met je andere droom zouden de vrouwen ook voor verleidsters of schuldigen kunnen staan die worden gestrafd. Omdat het in je tweede droom gaat over illegale praktijken als drugsdeal e.d.

Zou er iets zijn in je real life wat je hebt gedaan terwijl je wist/ voelde dat je er niet helemaal achter stond? ( dit hoeft natuurlijk geen drugsdeal te zijn of ja.. geen idee wat jij als bijbaan hebt natuurlijk :wink: )

kijk maar of je er iets mee kunt...hoor het graag!

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 12:19:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey hallo,

fijn dat je er iets in kunt herkennen en mogelijk zo bewust bent gewordne van hetgeen je onderbewuste je probeerde duidelijk te maken...

lieve groet, binnenspiegel...

p.s.
btw: ik heb een baantje in een biologische supermarkt ;) geen drugs of andere rotzooi dus ;)
haha, daar ging ik al van uit... :wink:

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl