Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:12:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 02-11-2010, 20:48:52 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik heb nu een aantal keren een droom gehad die als volgt ging:

Ik was ongeveer 16 jaar oud, droeg oudere kleren, had korter haar, maar ik was wel mij. Ik beleefde alles vanuit mij, en ik voelde alles vanuit mij. Ik bracht een kind op de wereld, en ik gaf haar een naam. Het voelde alsof zij en ik één waren (ben geen moeder, dus weet niet of dit normaal ook zo is :P ). Vervolgens kwam er een sprong in de tijd. Ik weet echter niet of dit een paar weken, of een paar jaren waren. Maar telkens kom ik in mijn droom op het punt dat ik mijn kleine meisje nergens meer zie, dat ik wanhopig wordt en haar naam wil roepen. Op het moment dat ik mijn keel openzet om haar naam te schreeuwen, bedenk ik me dat ik niet weet hoe zij heet, dat ik haar naam ben vergeten. Ook op datzelfde moment besef ik mij dat ik haar kwijt ben, dat ze weg is en nooit meer terug zal komen. Ik kan niemand vragen wat haar naam is, want ik schaam mij te diep. Welke moeder vergeet nou haar dochters naam?

Het gekke is dat al die keren dat ik deze droom gehad heb, ik wakker werd met het geloof dat ik een kind had, en dat ik haar moest zoeken. Ik bleef hangen in die droom, en wist niet meer wat nou werkelijkheid was en wat niet. Na een uurtje werd het wel weer duidelijker, maar toch voelde het zo echt... Heeft iemand misschien een idee wat ik hier mee kan, of wat het zou kunnen betekenen? :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 09-11-2010, 20:51:39 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Bewust een heel aantal dagen gewacht maar ik ben toch écht heel erg benieuwd.....
Echt niet iemand?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 09-11-2010, 21:26:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-10-2010, 11:49:09
Berichten: 117
Locatie: Assen
Sorry ik kan je hier niet mee helpen :(
Maar wilde toch even wat achterlaten..

_________________
Vrjiheid is het enige ding dat je niet hebben kunt, als je niet bereid bent het ook aan anderen te geven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 13-11-2010, 19:17:18 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Dankjewel voor je berichtje... Ik hoop nog altijd dat iemand me hier iets meer over kan vertellen. :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 13-11-2010, 19:49:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
mmm, even kijken hoor.

omdat dromen vaak symbolisch zijn, even deze volgende mogelijkheid:

het kind waarmee je je zo één voelt en wat je kwijtraakt (na verloop van tijd) kan staan voor iemand die dicht bij je staat of stond, een emotie, een gebeurtenis uit het verleden, in ieder geval iets wat heel dicht bij je staat of stond.

het feit dat je de naam van het kind niet meer weet zou erop kunnen duiden dat je (in het geval van een ervaring uit het verleden) nog wel het gevoel hebt onthouden (dat éénheidsgevoel), maar niet meer precies wat het was. Je zou dus kunnen denken dat je het eenheidsgevoel kwijt bent geraakt, of iets wat heel dicht bij je stond waaraan je wellicht je identiteit refereerde.

de schaamte die je in de droom voelt kan een symbool zijn voor het feit dat je je 'verlies' nog niet verwerkt hebt, terwijl je alleen maar hoeft te accepteren dat dat eenheidsgevoel nog steeds in je zit, terwijl de externe manifestatie daarvan (in je droom het kind) er niet meer is.

een andere verklaring kan zijn: in het verleden heb je iets moois (bijna euforisch) meegemaakt, en je komt nu tot de realisatie dat je niet meer precies weet wat het was. Je hebt het gevoel nog wel, maar weet de situatie niet meer. Vertrouw op je gevoel, en accepteer de huidige situatie zou ik zeggen.

these were just my thoughts. Kijk maar of je er iets aan hebt.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 14-11-2010, 01:49:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik zie dit als een 'zorgdroom'. (ik probeer dromen de laatste tijd te categoriseren zodat interpretatie wat gemakkelijke gaat)

Je hebt/voelt een verantwoordelijkheid voor een levend wezen. Je kan je niet houden aan de verantwoordelijkheid met als gevolg angst/verdriet/spijt/schuld.

In deze droom heb je een kind waarmee je je nauw verbonden voelt. Hoewel Teuns interpretatie zeker waar kan zijn denk ik bij deze droom eerder dat het een idee/voornemen van je representeert. Zie het als een 'brainschild'.
Er verstrijkt tijd en het idee/voornemen is om een of andere reden niet tot voltooiing gekomen.
Je probeert het terug te roepen maar dat lukt niet. Je weet niet meer wat het was, je herinnert je enkel nog het gevoel wat het gaf.

De schaamte die je beschrijft zou dan een schaamte zijn die je ten opzichte van jezelf voelt.

Kan het zijn dat je jezelf iets hebt beloofd wat geen werkelijkheid is geworden?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 14-11-2010, 15:04:13 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Beiden bedankt voor de moeite.
Truitje, om antwoord op je vraag te geven, ik kan me wel iets bedenken. Iets dat ik mezelf en iemand anders heb beloofd maar waar ik nu nog mee worstel (toch al een hele tijd). Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? En wat als ik die belofte naar mezelf nou nooit waar zal kunnen maken, als ik nu al weet dat het onmogelijk is?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 15-11-2010, 17:05:23 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dat zou kunnen Wortel, juist omdat je er al een lange periode mee bezig bent.

Een mens maakt veel beloften in zijn leven. Naar zichzelf en naar anderen. Het is bijna onmogelijk iedere belofte te voldoen. Als je een belofte niet waar kan maken brengt dat altijd vervelende emoties mee. Er zijn meerdere manieren waarop je ermee om kan gaan.
Bijvoorbeeld de belofte aanpassen (meer haalbaar maken) of accepteren dat het geen waarheid zal worden. Niet gemakkelijk om te doen, maar noodzakelijk om door te kunnen gaan.

Een kwestie van verwerken dus eigenlijk.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren kind
BerichtGeplaatst: 15-11-2010, 22:44:21 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Net als dromen verwerken is..... :) Bedankt !

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl