Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:27:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wegrotten in mijn droom
BerichtGeplaatst: 12-12-2010, 22:11:33 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Laatst had ik wel zo'n bizarre droom.

Ik streek met mijn handen door mijn haren, zoals ik zo vaak doe. Het enige verschil was nu, dat ik ineens een hele pluk haar in mijn hand hield. Ik bekeek het, en ja, het was echt mijn haar. Ik liep rustig naar mijn moeder toe en zij vond het 'toch wel een beetje raar'. In mijn hoofd bedacht ik me dat het misschien kanker kon zijn, maar ook hier bleef ik erg rustig onder. Ik liep naar de spiegel en ontdekte daar de kale plek op mijn hoofd. Ik scheerde mijn halve hoofd kaal en bekeek mezelf toen nog eens. Ik lachte naar mijzelf, en zag ineens dat mijn tanden wel erg schreef stonden. Ik bekeek ze nog eens goed en merkte nu dat er overal barsten en gaten in mijn tanden zaten, en dat sommigen zwart waren. Mijn tanden vielen nog net niet uit mijn bek.

En juist op dat moment bedacht ik me zonder verdere emotie, "ik ga dood". Toen versprong mijn droom en droomde ik over iets totaal anders. Heeft iemand enige idee wat dit zou kunnen betekenen? Toen ik wakker werd liep ik direct naar de spiegel om mijn tanden te controleren.... Een beetje creepy allemaal.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wegrotten in mijn droom
BerichtGeplaatst: 12-12-2010, 22:23:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Wow! Heftig :shock: En ook heel herkenbaar. Ik heb ook ooit gedroomd dat mijn haren uitvielen, en dan mijn gehemelte naar beneden zakte, mijn tanden uitvielen, of dat er in 1 keer een stuk vel van mijn arm viel :?
Het eerste wat ik na zo,n droom doe is inderdaad kijken of alles nog aan me vast zit...ontzettend akelig en heb ook geen idee wat het kan zijn, maar ik kan me dus voortellen hoe het voelt :(

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wegrotten in mijn droom
BerichtGeplaatst: 15-12-2010, 13:57:17 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Wortelbrood

De hand is het symbool van handelen.

Als een man droomt dat hij zijn haar uitdunt voorspelt dit armoede door vrijgevigheid en ziekte door zorgen.


De moeder is een archetypisch symbool. Volgens Carl G. Jung het verborgene, de afgrond, het duistere, het geheime, de onderwereld, het levend makende, de verleiding, het onontkoombare en het giftige. Verder staat zij voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt. Vaak heeft in de droom de moeder niet haar eigen gedaante.
Het hoofd is het centrum van waaruit al onze zintuigen worden bestuurd.

Dromen dat u zichzelf in een spiegel ziet geeft aan dat u te maken zult krijgen met teleurstellingen en dat ziekte uw welvaart zal aantasten.

Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten.

Zwart is meestal alleen maar negatief uit te leggen. Het is in de meeste landen de kleur van de rouw.

Dromen over kanker voorspelt dat iemand in uw omgeving ziek zal worden.

Dat zijn de betekenissen van je droom symbolen.

Ziet er niet leuk uit.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wegrotten in mijn droom
BerichtGeplaatst: 16-12-2010, 00:18:56 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Wat een heerlijk droge reactie Hans. Eerlijk gezegd spreken deze allemaal los van elkaar staande 'feiten' me totaal niet aan. Niet enkel omdat ze negatief zijn, maar voor mij is het teveel een opsomming. Voor mijn gevoel gaan dromen altijd over een enkel ding, en jij zegt dus dat dat weinig goeds is.
Als iemand anders me nog iets meer kan vertellen, graag!


Nog een toevoeging: Vanacht heb ik weer eng gedroomd. Mijn pols had ik BIJNA helemaal door midden gehakt, dus hij hing er los aan, op het velletje aan de onderkant van mijn pols na. Hij hing er niet bij, maar je zag wel een duidelijke rode streep. Weer zou ik doodgaan maar ik was echt helemaal 'numb'. Mijn vriend speelde in deze droom ook nog een rol. Volgens mij had hij zelfs mijn pols doorgesneden....

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wegrotten in mijn droom
BerichtGeplaatst: 16-12-2010, 09:00:46 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Wortelbrood.

Dat is het ook, ik kijk wat voor symbolen er zijn, met hulp van mijn begeleider en die schrijf ik op en als jij je er niet in vinden kan, des te beter.

Groeten maar weer.

Hans.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl