Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 20-04-2024, 07:02:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bella's dromen
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 20:27:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-11-2010, 19:43:58
Berichten: 45
Locatie: Den Bosch
Hallo, dit is mijn droomtopic.
Ik rangschik mijn dromen onder titels, dan een kort voorwoord, en de omschrijving.

Vechten, Vluchten, Overgeven.

Terugkerende dromen, constant over hetzelfde onderwerp.
Een gevecht, een vlucht en een overgave. Ik heb sterke gevoelens bij deze dromen en ik vind het moeilijk het goed uit te leggen...


Iedere keer is het een droom waarbij ik opgejaagd wordt, zoals bijvoorbeeld de politie, in het begin probeer ik er nog iets aan te doen, te vechten tegen wat er gaande is. Maar daarna zie ik in dat dat niet werkt en vlucht ik. Vaak door moeilijke dingen heen, zoals door een bos, ik klim in bomen, zwem door rivieren, beklim bergen en in sommige gevallen reis ik zelfs in de tijd. Iedere keer na een lange vlucht waan ik mezelf veilig, maar uiteindelijk komen ze altijd weer naar me toe. Ik vlucht dan weer, maar dan val ik bijvoorbeeld. Ik had zo op kunnen staan, maar ik blijf liggen.

Dit lijkt welliswaar niet zo speciaal, maar de emoties zijn echt hevig... ik ben echt razend tijdens het "gevecht" daarna overweldigt wanhoop... onbegrip, me en dan tijdens de "vlucht" voel ik me echt doods, en doodsbang dat ik gepakt zou worden. Zelfs wanneer ik in een steeg loop klim ik tegen de muur omhoog, gedreven door pure doodsangst. Maar dan als ik het "opgeef" voel ik me kalm, ik zie mijn lot voor ogen en het voelt eigenlijk bestwel... goed.

Zou dit iets kunnen betekenen? Ik heb zelf geen idee wat, maar het voel echt heel sterk en het is een droom die zich nu enkele malen herhaald heeft, daarom wou ik hem opschrijven hier...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bella's dromen
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 10:38:32 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
volgens mij zegt je droom dat je eerst vecht tegen een probleem( in jou droom de politie) daarna vlucht(het probleem ontwijken)

dat je gevallen bent over iets dat wilt zeggen je struikelt over het probleem omdat het nog niet opgelost is


doordat je blijft liggen, is het eigenlijk dat je dat probleem maar zo houd


je droom wilt zeggen dat er een probleem of meerdere in je leven zijn waar je eerst een beetje tegen vecht maar als je dan ziet dat het niet gaat vlucht je weg ervan, na een tijd als dat probleem je ingehaald heeft struikel je erover waardoor je het probleem maar laat gebeuren en niks aandoet.


ik denk dat volgens mij je droom uitlegt maar kan zijn dat je er niet in vind :)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bella's dromen
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 18:02:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-11-2010, 19:43:58
Berichten: 45
Locatie: Den Bosch
Bedankt voor je reactie Brotherhood.
Ik denk dat het op zich wel klopt... alleen het laatste voelt niet helemaal kloppend. Want het voelt juist goed... kalm wanneer ik dan niks doe. Je logica klopt... maar ik denk niet dat dat het is...
het voelt alsof ik ineens veel minder zorgen heb, alsof het zo moest zijn... 'kweenie ik vind het moeilijk uit te leggen. Maar in iedergeval niet negatief...
ik zal nog ff nadenken over wat je hebt gezegd en kijken of het klopt, maar de rest kan best kloppen...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bella's dromen
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 18:14:31 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hey Bella,

Een bekend boeddhistisch spreekwoord komt bij me op:

Je kunt heel gespierd zijn en een groot uithoudingsvermogen hebben en een aardig stuk tegen de stroom inzwemmen. Maar waarom zou je niet eens omdraaien en je met de stroom laten mee voeren?

Je houdt meer energie over en meer rust om daadwerkelijk om je heen te kijken en te zien wat er zich nog langs die waterkant gebeurd en wat misschien veel belangrijker is dan heel hard zwemmen... :wink:

Misschien wil je droom dit wel zeggen ( weet het niet): probeer minder hard je best te doen aan iets wat toch gaat gebeuren. Als je de rust neemt om te kijken en te voelen krijg je daar veel rust en energie voor terug en zul je doeltreffender te werk gaan dan voorheen.

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: !
BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 19:12:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-11-2010, 19:43:58
Berichten: 45
Locatie: Den Bosch
Hoi Binnenspigel,
Qua gevoel sluit dit wel beter aan... alleen wel vaag: Meestal wanneer ik dan struikel/ingesloten wordt/val(ja dat is iets anders... in een van de dromen, de eerste om precies te zijn, viel ik van een ong 1,5 m hoge rand, achteruit) is hetgeen dat me overkomt niet positief, maar het voelt goed. Meestal ga ik dood... maar eigenlijk gaat de droom niet verder dan net nadat ik gevangen ben (niet altijd gevangen, ik werd ook een keer achtervolgt door woeste honden...) maar ik weet gewoon dat ik doodga.
Hoe zou dat komen...???? (dat zoiets ergs goed, en kalm aanvoelt)
Oh en nog iets, in het laatste stuk van "de vlucht" ben ik niet bang voor het gevolg van het gepakt worden maar voor het gepakt worden zelf. (you know, agenten met geweren en honden, dan ben ik banger dat ze me pijn zullen doen door me bv in m'n been te schieten dan van wat erna gebeurt...)

Misschien heeft het te maken met... uh... school?? Daar maak ik me heel erg zorgen over, terwijl het denk ik niet nodig is. Maar of dat net zo krachtig is als mijn droom... ik heb nog geen "Eureka!" gevoel...

toch bedankt,
sorry ik vind het echt heel lastig het uit te leggen, zeker geschreven...
maar ik denk dat jullie er beiden dichtbij zitten... maar zoals ik al zei, ik mis toch nog het "Eureka" gevoel.

Bella


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bella's dromen
BerichtGeplaatst: 29-12-2010, 17:01:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hmhm, ik weet het natuurlijk ook niet zeker...

Ik denk altijd dat diegene die de droom gehad heeft het beste de betekenis kan achterhalen... :wink:

Maar ik kan je wel vanuit mijn gevoel de betekenis duiden. Haal eruit wat erin zit voor jou:

ik krijg een krampachtig gevoel tijdens het lezen van je droom. Je zegt dat je meer bang bent voor het gepakt worden dan voor de gevolgen. Dit zorgde bij mij voor het gevoel van geen macht of geen controle hebben in het moment. Je legt zelf de koppeling naar je school situatie. Ik denk dat daar ook een duidelijke analogie in zit:

op school kun je ook slechts je best doen, anderen oordelen op dat moment over jouw prestaties. daar kun je nu eenmaal niets aan doen en dat kan een gevoel van machteloosheid oproepen...

vaak staat de dood in dromen voor een aankondiging van verandering, niet zozeer een einde o.i.d. Misschien ga je binnekort leren anders om te gaan met dat machteloze gevoel. Wat je droom misschien wil zeggen is inderdaad, no worry, be happy... alles komt goed, jij rent al hard genoeg in je leven...

heel veel liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl