Opzich geen zeer speciale droom, maar ik weet elk detail nog, en het doet me gewoon pijn als ik er aan terug denk. Er zat zoveel gevoel in, de woede en het verdriet stromen nu nog in me..
Ik zat met mijn papa, zijn nieuwe vriendin en mijn broer in het huis van mijn moeder. Mijn papa wilde graag op vakantie gaan op dinsdag, en mijn broer en ik wilde wel mee. Toen ik hoorde dat zijn nieuwe vriendin ook mee ging, zei ik ineens dat ik toch niet kon omdat ik dan naar school moest. (In mijn droom heb ik de vriendin ontmoet, in het echt nog niet) Mijn papa werd boos, en ik kreeg allemaal verwijten naar mijn hoofd geslingerd. De vriendin zat daar alleen maar schaapachtig voor zich uit te staren, echt een 'ja-knikker'. Ik begon te schreeuwen over dat hij normaal moest doen, en ineens zei de vriendin heel hard dat ik moest 'kappen'. Hierop kreeg ook zij de volle laag van me met dat ze 'mijn moeder niet was', en dat ik de vorige vriendin veel leuker vond. Zij mompelde iets over dat ik maar naar Boris of Ramon moest gaan (mijn stiefvader en ex-vriend), en hierop ben ik naar d'r toe gerend en heb haar op 2 cm afstand verteld dat "Boris is DOOD, Ramon is DOOD" (Boris is inderdaad dood, Ramon niet, maar in mijn droom was hij dat wel..)
Mijn vader was het hier natuurlijk niet mee eens en begon over dat ik eens 'serieus' moest zijn. Toen heb ik heb ik heb al schreeuwend verteld dat hij mijn hele serieuze kant gewoon niet kent, omdat hij mij amper kent. En vervolgens hem verteld over mijn depressie, wat ik mezelf heb aangedaan en dat ik bijna dood was. Hier reageerde hij heel nonchelant, waarop ik huilend in de keuken ben gaan liggen. Uiteindelijk werd ik naar boven gestuurd en kwam hier uit in mijn oude kamer in het huis van zijn oude vriendin (volg je het nog?). Ik begon met me om te kleden en ineens stond daar de oom van mijn ex-stiefbroertjes, naakt bij de deuropening. Hij was duidelijk ladderzat (echt een beeld dat niet bij hem past). Ik heb hem de kamer uit gemikt, en vervolgens versprong mijn droom. Ik kwam in een kamp terecht voor moeilijk opvoedbare jeugd, had een uniform aan en moest altijd uitkijken waar ik liep, omdat er bommen o.i.d. onder de grond lagen.
Hier heb ik nog een klein beetje over gedroomd en toen werd ik wakker. Ik vraag me af wat hier achter zou kunnen zitten, omdat een deel van dit verhaal echt een ver-van-mijn-bed situatie is. Des al niet te min zit het me nu nog erg hoog..
|