Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:20:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Droom vol woede
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 14:25:48 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Opzich geen zeer speciale droom, maar ik weet elk detail nog, en het doet me gewoon pijn als ik er aan terug denk. Er zat zoveel gevoel in, de woede en het verdriet stromen nu nog in me..

Ik zat met mijn papa, zijn nieuwe vriendin en mijn broer in het huis van mijn moeder. Mijn papa wilde graag op vakantie gaan op dinsdag, en mijn broer en ik wilde wel mee. Toen ik hoorde dat zijn nieuwe vriendin ook mee ging, zei ik ineens dat ik toch niet kon omdat ik dan naar school moest. (In mijn droom heb ik de vriendin ontmoet, in het echt nog niet) Mijn papa werd boos, en ik kreeg allemaal verwijten naar mijn hoofd geslingerd. De vriendin zat daar alleen maar schaapachtig voor zich uit te staren, echt een 'ja-knikker'. Ik begon te schreeuwen over dat hij normaal moest doen, en ineens zei de vriendin heel hard dat ik moest 'kappen'. Hierop kreeg ook zij de volle laag van me met dat ze 'mijn moeder niet was', en dat ik de vorige vriendin veel leuker vond. Zij mompelde iets over dat ik maar naar Boris of Ramon moest gaan (mijn stiefvader en ex-vriend), en hierop ben ik naar d'r toe gerend en heb haar op 2 cm afstand verteld dat "Boris is DOOD, Ramon is DOOD" (Boris is inderdaad dood, Ramon niet, maar in mijn droom was hij dat wel..)

Mijn vader was het hier natuurlijk niet mee eens en begon over dat ik eens 'serieus' moest zijn. Toen heb ik heb ik heb al schreeuwend verteld dat hij mijn hele serieuze kant gewoon niet kent, omdat hij mij amper kent. En vervolgens hem verteld over mijn depressie, wat ik mezelf heb aangedaan en dat ik bijna dood was. Hier reageerde hij heel nonchelant, waarop ik huilend in de keuken ben gaan liggen. Uiteindelijk werd ik naar boven gestuurd en kwam hier uit in mijn oude kamer in het huis van zijn oude vriendin (volg je het nog?). Ik begon met me om te kleden en ineens stond daar de oom van mijn ex-stiefbroertjes, naakt bij de deuropening. Hij was duidelijk ladderzat (echt een beeld dat niet bij hem past). Ik heb hem de kamer uit gemikt, en vervolgens versprong mijn droom. Ik kwam in een kamp terecht voor moeilijk opvoedbare jeugd, had een uniform aan en moest altijd uitkijken waar ik liep, omdat er bommen o.i.d. onder de grond lagen.

Hier heb ik nog een klein beetje over gedroomd en toen werd ik wakker. Ik vraag me af wat hier achter zou kunnen zitten, omdat een deel van dit verhaal echt een ver-van-mijn-bed situatie is. Des al niet te min zit het me nu nog erg hoog..

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Droom vol woede
BerichtGeplaatst: 07-05-2011, 09:10:47 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Hee Wortel:)!

Heftig hoor ik kan mij voorstellen dat je er nog lang aan gedacht hebt. Er komen ook zo verschillende onderwerpen in voor.
mijn gevoel hierbij is :

Denk ik zelf dat je bang bent om mensen om je heen kwijt te raken. Dat jij je gevoel hier niet voor kwijt kan. dat jij je misschien 'onbegrepen voelt'.
Dat je op bommen stapt misschien heeft dit de betekenis dat je bang bent verkeerde stappen ( keuzes ) temaken. Dat je veel moet na denken voor dat je iets doet. Of het idee dat je klein bent gehouden en dat je nu zelf keuzes moet maken

Als je droomt dat je boos bent, kan dit soms frustratie en teleurstelling van jezelf of voor een ander zijn. je kropt soms negatieve emoties of je uit woede naar een ander.
Je droom kan ook een verwerking van iets zijn. Of zelfs dat je er wat mee doen moet.

Ik weet ook totaal niet of je hier aan hebt of dat er iets van klopt. Maar ik hoop van wel:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Droom vol woede
BerichtGeplaatst: 07-05-2011, 12:35:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-05-2011, 21:13:54
Berichten: 36
Het lijkt een aandachtsschreeuw je droom. Ik denk wel dat je droom waar is. Maar alsof je in je dromen aandacht wilt, omdat je dit in het echte leven niet kunt krijgen?

kan dit zo zijn?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Droom vol woede
BerichtGeplaatst: 08-05-2011, 18:29:36 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hee beiden! Hartstikke bedankt nog voor het reageren op deze droom..

In allebei jullie interpretaties kan ik me eigenlijk wel erg vinden, vooral op het moment van deze droom. 'Aandacht' echter niet op de negatieve manier. Mensen kwijtraken; dat altijd. Een angst die ik heel graag van me af zou willen kunnen werpen... Nu ik dit weer terug lees krijg ik eigenlijk ineens een ingeving, iets dat ik moet gaan doen, aangezien er zoveel dingen zijn die ik af wil kunnen sluiten. Dankjulliewel, ik had deze reminder echt even nodig!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl