Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:02:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen over stikken
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 18:18:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2011, 18:12:14
Berichten: 2
Hallo

Vanacht had ik weer eens een nachtmerrie , veel lopen googlen maar kon niet echt duidelijkheid
krijgen misschien dat iemand hier mij kan helpen ??

Vanacht droomde ik dat ik in mijn eigen bed lag op mijn buik , ik voelde een hand op mijn rug gedrukt
een harde druk dat ik niet kon bewegen , langzaam voelde ik me benauwd tot ik bijna stikte ik kon op dat moment nog 3 x de naam van mijn vriend zeggen , ook merkte ik dat ik heel moeilijk uit de droom kon komen waar ik normaal
geen moeite mee heb ...

Wie o Wie kan mij iets vertellen hier over ?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen over stikken
BerichtGeplaatst: 02-01-2011, 20:38:44 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Carool,

Mij is niet helemaal duidelijk waar je droom stopt en waar je wakker wordt in het bericht :D ...

Toch denk ik wel te weten waar dit mee te maken kan hebben:

Ik zelf heb dit ook gehad en je kunt behoorlijk schrikken van dit verschijnsel omdat het zo 'verlammend' gevoel geeft. ( ik heb niet over een slapende arm of been wat aanvoelt alsof het niet van jou is maar je hele lijf is verlamd als het ware. ook je ademhaling kan behoorlijk moeizaam gaan hierdoor.)

Het heet slaapverlamming ( passend he, :wink: ) en komt vaak voor bij mensen in alle leeftijden. Het wordt schijnbaar veroorzaakt door een mechanisme dat even te laat uitgeschakeld wordt. Het zit zo:

Normaal als je slaapt en droomt maak je allerlei heftige beweging in je droom ( je springt over een ravijn, je klimt een ladder omhoog... misschien vlieg je wel in je droom..) Om ervoor te zorgen dat je al die heftige bewegingen in het echt niet maakt is er in je hersenen een mechanisme ingebouwd om ervoor te zorgen dat je lichaam weet wanneer je droomt en wanneer je dus (voor je eigen veiligheid) niet "echt" hoeft te bewegen/ of die bewegingen slechts in minder heftige vorm maakt. Wanneer je slaap in een goede volgorde verloopt van indommelen tot je R.E.M. slaap, wordt het mechanisme ook langzaam uitgeschakeld zodat je fit kunt opstaan e.d.

Soms kan het gebeuren dat je eerder wakker wordt dan het mechanisme dat je bewegingen remt. Je kunt je dan heel zwaar voelen ( althans zo heb ik het ervaren) alsof er een grote blok van steen op je borst ligt. Ook kan het zo zijn dat je echt niet kunt bewegen, hoe graag je ook wilt! Ook dit heb ik verschillende keren meegemaakt en is de eerste keer echt heel eng! :? Zelfs praten lukt niet of slechts heel vervormd... Stom om mee te maken maar het kan en gebeurd me nog wel eens... nu ik weet wat het is vindt ik het niet meer zo eng en blijf ik rustig liggen ( tja, je kunt niets anders :wink: ) tot het over gaat en ik wel weer kan bewegen...

Ik weet niet of je je hierin kunt herkennen. Kan zijn dat er toch iets anders aan de hand is natuurlijk.

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen over stikken
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 11:15:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2011, 18:12:14
Berichten: 2
hoi

bedankt voor je reactie , het was echt super eng maar werd gelukkig levend wakker .

ik werd wakker omdat ik geen lucht meer kreeg en drukte me zelf om hoog want ik lag indd ook
op mijn buik te slapen net als in die droom . het wakker worden duurde heel lang en was erg moeilijk .

Bedankt voor je uitleg

Groetjes Carool


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl