Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:22:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Indrukwekkende droom
BerichtGeplaatst: 05-01-2011, 09:34:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Ik heb vannacht een hele indrukwekkende droom gehad.
Hij plaagt me nog steeds nu ik wakker ben, dus wil hem even van me af typen.
Ik hoop dat hij hier op dit forum een plaatsje mag inpikken. :)

Ik droomde dat ik met een wetenschapper en een filosofe op een missie ging.
Ik droomde in 1ste persoon, ik keek door mijn ogen en voelde mijn lijf...
We voeren per boot naar een dal dat alleen via het water bereikbaar was, verder werd het dal aan alle kanten omringd door ruige bergen vol jungle.
In dat dal leefden een volk dat enorm veel weg had van Maya's/Azteken (ik weet nooit het verschil).
Zij waren door de Tijd met rust gelaten en leefden nog zoals in het verleden.
Toch keken ze niet raar op van de nogal futuristische boot waarin ik en de andere twee aan kwamen.
We werden hartelijk ontvangen.
De koning van de stad liet ons de tempels zien, de Zonneschijf (herkende ik van een afbeelding die ik eerder heb gezien) en daarna mochten we een ritueel bijwonen.
Talloze priesters en vrouwen in witte kleding begonnen te chanten en zingen. Het klonk prachtig.
Maar om ons heen begonnen de tempels te breken en in te storten. De huizen vlogen in brand, de bergen schudden en de lucht werd viezig donkerbruin met donkergrijze wolken. Mijn zicht werd wazig en mijn ziel deed zeer. Er brak paniek uit. Alleen de priesters en vrouwen zongen gewoon door.
Toen zij ophielden, werd alles in een seconde weer normaal, alsof het nooit gebeurd was.
De koning keek mij ernstig aan, maar zei niets.
De wetenschapper riep uit dat we moesten gaan en de filosofe stemde aarzelend in. We gingen naar de boot terug, de koning volgde ons.
Vrouwen en hun kinderen smeekten ons hen mee te nemen, mannen schreeuwden kwaad dat we hen niet zomaar achter konden laten. Opeens was iedereen weer bang en verdrietig.
Ik, de wetenschapper en de filosofe vluchtten naar de boot. Het was heel naar, omdat de kinderen daardoor harder gingen huilen en de vrouwen klagelijk jammerden en smeekten dan tenminste hun kinderen mee te nemen. Maar ik en mijn groepje gingen de boot in.
Een groep razend kwade mannen wilden ons er uit sleuren, maar de koning ging voor hen staan en smeet hen aan de kant zoals Prue uit Charmed dat doet; met telekinese, een zwaai van zijn arm en wij waren veilig.
Hij keek om en zei ons te gaan en hen niet te vergeten.
De filosofe riep: "Kom met ons mee, majesteit! Wij zullen u helpen. Wij zullen iedereen helpen."
De wetenschapper hield vol dat daar geen tijd voor was en startte de motor. De koning aarzelde, verscheurd tussen zijn wanhopige volk en ons.
De boot vertrok... en ik voelde me even wanhopig als de mensen aan de kust die ons na schreeuwden.
In een oogwenk zat de koning opeens naast me in de boot, zo van "poef!", ik schrok me lam.
Hij glimlachte triest naar me en zei "Wakker worden".

En jawel, 15 minuten voor mijn wekker af ging, werd ik wakker, in een stille, donkere slaapkamer.
Mijn hartslag was gejaagd, maar verder was alles normaal.

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indrukwekkende droom
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 08:38:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
De droom laat me maar niet los.
De herinneringen en details blijven me even levendig bij als de ochtend dat ik wakker werd uit de droom.

Ik probeer uit te vogelen of de droom misschien een symbolische betekenis kan hebben.
Maar ik ben helemaal niet thuis in dromen...heb er geen verstand van.

Heeft iemand gedachten over bovenstaande droom?
Ik hoor (lees) ze graag. :)

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indrukwekkende droom
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 14:54:43 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
goh, ik zou je echt niet een antwoord kunnen geven in de zin van: nou, dit is em hoor... :wink:

Maar misschien kan ik je wel wat pointers geven waar je eens een beetje over kunt gaan mijmeren?

Een tempel in je dromen staat meestal voor je spiritualiteit, soms wordt de tempel ook voor je eigen fysieke lijf gezien door mensen. ik heb ook wel eens ene droom over een tempel gehad en voor mijn gevoel stond dat toch echt voor de spirituele groei die ik toen doormaakte. In je droom begon alles in te storten toen de priesters waren het zingen.

Zijn er invloeden van buiten af waar door jij je bedriegd voelt of die je weerhouden spiritueel te groeien/ bezig te zijn?

de koning in je droom zou kunnen staan voor een belangrijk mannelijk persoon in je leven maar ook voor een mannelijk aspect binnen jezelf. hij beschermt je al een keer in de droom tegen de mensen massa, maar ook laat hij zien trouw te willen zijn aan zijn volk. ...?

Grappig, die filosoof en die wetenschapper, zou niet een twee drie weten waar die voor staan maar als ik die droom zou hebben zou ik denk dat het mijn eigen ratio en nieuwsgierigheid moet voorstellen.

de mensen menigte staat denk ik voor gevoelens van jezelf die soms tegenstrijdig kunnen zijn en je weerhouden of aan het twijfelen brengen in beslissingen...

Goed, ik hoop dat je er iets mee kunt... :) Been geen ras echte dromen verklaarder en ik geloof echt dat diegene die de droom heeft het beste kan zeggen wat zijn/ haar boodschap is geweest vanuit je onbewuste...

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indrukwekkende droom
BerichtGeplaatst: 07-01-2011, 20:56:08 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Het is al heel wat meer dan ik zelf kon bedenken.
Super bedankt! :D

Dat zijn zeker dingen waar ik mijn gedachten eens over kan laten gaan.

Heel interessant, trouwens, hoe jij het zo interpreteert.
Er kan nog veel in dromen zitten. Dat doet het me beseffen. :)
Ik heb eigenlijk nooit bij dromen stilgestaan.
De symbolische, althans...
Maar nu vind ik het ontzettend boeiend. :D

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indrukwekkende droom
BerichtGeplaatst: 09-01-2011, 17:41:27 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Niamaris

De boot brengt ons naar een nieuwe toekomst. Rustig water betekent daarbij rustig vaarwater

De koning die we in de droom tegenkomen is meestal het archetype van de vader. Vaak geeft hij ons in de droom raad of staat hij ons bij in moeilijke perioden.

Bergen wijzen op problemen. Ze staan symbool voor hindernissen die overwonnen moeten worden
De kerk is het huis van bezinning en hoop. Om die redenen dromen ook niet gelovigen vaak van een kerk.
De tempel kan bijna net zo worden uitgelegd als kerk.

Wie in de droom een priester bezoekt zou volgens mij op zoek zijn naar hulp, raad of op zoek zijn naar vergiffenis.

De stad is het symbool voor het alles beschermende, de plek waar het centrum van ons bewustzijn ligt.

Dat zijn de betekenisssen van die symbiolen.

Het lijkt mij dat je grote problemen die vertroeteld als of het je eigen kinderen waren, los moet laten

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten h@ns.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl