Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 01:19:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mijn allereerste nachtmerrie
BerichtGeplaatst: 04-11-2011, 18:01:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2011, 20:30:23
Berichten: 135
Locatie: Gelderland
Ik kan mijn allereerste nachtmerrie nog heel goed herinneren(ik was ongeveer 3):

Ik werd wakker door geklop op het raam en stond op uit me bed. Ik liep naar het raam en keek erna. Ik zag kwaadaardige bert en eurni. Ze maakte het raam kapot en sprongen op me(ze waren wel klein, 40 cm ofzo). Ik duwde ze van me af en rende me kamer uit naar beneden. Ik schreeuwe naar me ouders maar die leken nergens te zijn. Bert en eurni volgde me. Ik rende weer naar boven en ik verstopte me in me bed. In me droom viel ik weer in slaap. Toen ik in me droom wakker werd keek ik weer naar het raam, er was niks. Toen ik uit me bed stapte en toen om me heen keek zag ik bert en eurni overal. Ze lachte kwaad en toen werd ik wakker.

Wat kan de betekenis geweest zijn?

_________________
You have to know, I'll always be there for you.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn allereerste nachtmerrie
BerichtGeplaatst: 06-11-2011, 10:26:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2011, 20:30:23
Berichten: 135
Locatie: Gelderland
De tweede nachtmerrie kan ik me ook nog herinneren maar niet zo goed als de eerste(weer rond 3 jaar):

Ik liep door een bos en zag een enorm huis. Ik liep er langzaam heen en ik zag een bordje staan. Er stond een reus op, maar ik liep gewoon richting van de deur. Toen ik voor de deur stond leek het wel 4 meter hoog. Ik liep naar binnen. Ik liep door de gang en deed een van de deuren open. Ik zag de reus zitten en hij keek naar mij. Ik rende weg, maar hij kwam achter me aan. Ik kwam bij een hoop 'kluisjes' en verstopte me er in een van. De reus trok alle 'kluisjes' open en zag mij dus uiteindelijk ook. Hij trok me eruit en gooide me op de grond. Dat deed erg zeer! Toen begon hij op me te springen(niet doordenken). Toen hij op me hoofd sprong werd het zwart. Daarna werd ik wakker.

Deze droom heb ik na die nacht nog wel 6x meer gedroomd, maar wat is de betekenis?

_________________
You have to know, I'll always be there for you.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn allereerste nachtmerrie
BerichtGeplaatst: 08-11-2011, 08:50:37 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Bosjes komen in de droom vaak voor als we ons voor iets of iemand moeten verschuilen.

Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.

De reus die in onze dromen voorkomt is soms het symbool van de dominante vader die ons onder de duim wil houden. Wie in de droom niet tegen een reus is opgewassen is in het waakbestaan niet tegen de wijsheid, de geestelijke en lichamelijke kracht van iemand opgewassen.

In de kluis bergen we onze dierbare en kostbare spullen op.

Het hoofd is het centrum van waaruit al onze zintuigen worden bestuurd. Verwonden we in de droom ons hoofd dan kunnen we dus rekenen op ernstige problemen in het waakbestaan met betrekking tot onze zintuigen.

Ik denk dat je behoorlijk veel problemen hebt, ook dat je hulp van een ander daar bij nodig hebt, maar ook dat je opelijk met je problemen voor de dag komt, wil je goede hulp ontvangen.

Je eerste droom wijst ook al in die richting.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn allereerste nachtmerrie
BerichtGeplaatst: 08-11-2011, 13:46:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2011, 20:30:23
Berichten: 135
Locatie: Gelderland
Ik was dus aan het drinken toen ik uw antwoord las, en van schrik kwam het bijna door me neus er weer uit :lol:

Ik was rond de 3 jaar, maar ik kan het wel goed herkennen wat u schrijft! Mijn vader is zeker weten erg streng!

Maar wat u als laatste schrijft, klopt wel. Toen ik ongeveer 9 jaar was ben ik voor mijn ´problemen´ ook naar een psycholoog geweest. Maar wat nu blijkt is dat al die ´problemen´ te maken hebben met de spirituele aanleg... Niet dat mijn ouders dat weten... En nog steeds is mijn vader streng, altijd geweest...

Bedankt!

_________________
You have to know, I'll always be there for you.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl