Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:16:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: nachtmerries.
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 09:45:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-05-2012, 12:29:11
Berichten: 13
Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik elke nacht last van nachtmerries. Dit is er dan een die ik heb als ik in slaap val en die volgt totdat ik wakker wordt. Het zijn vaak dromen die niks met programma's of andere dingen te maken hebben, zoals mijn moeder denkt als ik naar CSI kijk ofzo. Door die nachtmerries wil ik eigenlijk ook niet meer slapen, omdat ik er een beetje bang voor ben :oops:
Misschien kan een van jullie me helpen en zorgen dat ze weggaan ofzo, want ik heb er echt last van.

x Lieke

_________________
Sommige mensen noemen ze freaks; ik noem ze speciaal.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: nachtmerries.
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 17:56:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
woow wat naar dat je elke keer een nachtmerrie hebt:( zijn het elke keer dezelfde dromen?

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: nachtmerries.
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 18:11:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-05-2012, 12:29:11
Berichten: 13
Nee, en dat is ook juist wat het zo raar maakt. Ik hoor mensen die ook iedere nacht een nachtmerrie hebben, maar dat is dan dezelfde. Vaak zit er wel een detail in die het zelfde is en dat zijn dan vaak monster-achtige wezens ofzo, die achter me aan zitten. Maar steeds een andere setting, ander verhaal, andere mede-karakters en andere dromen dus.

_________________
Sommige mensen noemen ze freaks; ik noem ze speciaal.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: nachtmerries.
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 20:51:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Wat je kan proberen is het om te zetten in lucide dromen (je droomt maar je bent er bewust van).
Je controleert meerdere keren op een dag of je wakker bent of niet, dit doe je met onder andere het volgende:
In de spiegel kijken, als je jezelf kan zien zonder te vervormen ben je wakker.
Licht aandoen, als kamer wordt verlicht ben je wakker in je dromen kan je alle lampen aandoen die je wilt het blijft donker.
Kijken of je omgeving klopt, gebeuren er 'normale' dingen of klopt er geen zak van.
Of weleens in jezelf knijpen heb je pijn ben je wakker, zo niet dan slaap je.
Op internet zul je wel meer kunnen vinden.

Voordeel hiervan is dat als je weet dat je droomt je met je dromen kan spelen.
Als ik een nachtmerrie heb, kom ik weleens opeens tot de realisatie dat ik droom. En kan ik het vervelende omzetten in iets leuks (bv. ik ga de 'griezel' achterna). En anders is het een normale droom kan het ook leuk zijn om te doen wat je wil:)

Helpt ook wel erg om voor te nemen om op bepaalde manieren te handelen. Komt in je onbewuste te zitten en heeft ook invloed op je dromen ook al ben je er niet van bewust (bv ik trek me van bepaalde dingen niks meer aan).

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl