~daphne schreef:
halloo
ik heb de afgelopen nachten weer gedroomd over vanalles en nog wat. na de eerste droom was ik al van plan iets te posten, maar heb toch gewacht of er nog een rare droom kwam. en die kwam er. dus hier, zijn beide dromen!
droom 1 ( 6-01-2013)
het begon heel normaal, ik fietse van school terug naar huis, had normale kleren aan, een vriendin van mij bleef eten, na die ging om acht uur weg. oke. ik ben toen naar beden gegaan, waar mijn ouders het nieuws zaten te kijken ( alles was hetzelfde als in het echt). ik hoorde een zin van ' jongen door trein overreden'. meer hoorde ik niet. dus ik ben naar boven gegaan, toen kwam een vriend van mijn ouders. ik hoorde hun vanalles zeggen, dus ben naar beneden gelopen. die vriend had het erover dat iemand uiit mijn groep 8 klas die jonge was van die trein. toen ging ik het bericht terug kijken op internet, en zag alles precies gebeuren. ik ben toen weer naar boven naar mijn kamer gegaan, en gaan slapen. op het moment dat ik ging slapen werd ik wakker ( rond 02:46 ). ik heb toen niet meer kunnen slapen, en ik wist ook niet of het echt of nep gebeurd was. ik vond gister pas uit dat het nep was, omdat die jonge voor mij fietste op de fiets..
Wat ik me afvraag is of je een emotionele relatie hebt met die jongen. In that case it's probably ok. Zo niet word het minder leuk, dit zou kunnen betekenen dat je je al of niet oprecht zorgen maakt/moet maken over iemand of erger jezelf !
~daphne schreef:
droom 2 ( 7-01-2013)
ik zat op mijn kamer in de chat van deze site, toen er iemand binnen kwam die ik niet kende. ze was op dit moment bezig met entiteiten enz. toen er op een moment een berichtje in de chat kwam van een of andere sandra ' daphne, ik kom je dalijk opzoeken.'. ik geloofde het niet. ( die sandra stond niet online aangegeven in de chat ). degene die ik niet kende zei dat ze niets deed en dat ik niet bang hoefde te zijn. dus oke. ik draai om, overal waar ik keek, zag ik 2 gezichten langs elkaar ( dezelfde als het plaatje van die sandra in de chat). ik werd bang, mijn ouders riepen me, dus ik ga, ik kom terug in mijn kamer, zat er iemand in mijn kamer. zijn naam begon met een t en er zat ergens een o in( meer van de naam heb ik niet gehoord). hij begon dat hij een entiteit was enz, toen mijn zusje binnen kwam en het niet geloofde. toen liet hij mijn zusje allemaal dingen doen, dus ik raakte in paniek en smeekte hem huilend ( ik heb toen in het echt ook moeten huilen). hij moest alleen maar lachen, toen vielle alle lichten uit, mijn zusje viel op de grond, en hij en ik zaten op mijn bed. lang gesprek gehad, en toen ben ik gaan slapen. op dat moment werd ik weer wakker, en kon weer neit verder slapen
vannacht heb ik er ook ene gehad, maar die weet ik niet meer zo goed..
wat is dit? ik was er eindelijk een beetje van af..
xxx
daphne
Dat voelt aan als onzekerheid. Het zal je niet verbazen dat ik geloof in mijn dromen. Wanneer we dromen laten we onze blokkades varen. Dit opent deuren voor indrukken zo licht deze we wakker niet waarnemen. De droom is jouw interpretatie van deze indrukken.
Stel je hebt tandpijn zonder het te weten omdat de sensatie zo licht is dat je het niet merkt, maar wanneer je slaapt merk je het wel, dit zal het verloop van je dromen beinvloeden, je droomt bijvoorbeeld dat je tanden uitvallen, en zo waar later bij de tandarts blijkt dat je een wortelkanaalbehandeling zal ondergaan.
Ik poog rationeel een verband te leggen tussen wat ik droom, het gevoel ik daarbij krijg en wat op dit punt in mijn leven belangrijk voor mij is.
Hiermee is het verhaal echter niet af, er zijn tal van onverklaarbare fenomenen. Sommigen geloven dat we in verbinding staan met elkaar, dat we elkaar kunnen lezen en hierop reageren, hetzij bewust danwel onbewust. Sommigen geloven dat geschiedenis, nu, en toekomst nauw verweven zijn. Dat tijd geen lineaire constante is maar een rationele poging te omschrijven dat we anders slecht begrijpen.
Soms gaat er iets mis, we worden ons bewust dat we dromen en kunnen dan onze dromen actief sturen, dan word het leuk
Echter vergeten we dan vaak weer dat we dromen, nemen de droom voor echt en verliezen deze rationele capaciteit.
Hope it helps,
tooAnonymous