Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:59:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Was dit wel een droom?
BerichtGeplaatst: 18-08-2013, 15:08:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-10-2011, 11:41:05
Berichten: 3
Hallo allemaal,


Het volgende is al weer enkele jaren geleden gebeurd. Volgens mij was ik toen 15/ 16, ben nu inmiddels 21.
Op vakantie in Frankrijk op een camping bij een oud kasteel ging ik slapen. Alleen tijdens een droom schrok ik behoorlijk, mijn lichaam zag er een beetje vervaagd uit. Niet doorzichtig, maar je kant het vergelijken met wat je ziet bij mist. Alleen toen ik om me heen keek, besefte ik me dat ik gewoon in de slaapkamer was.

Ik zag mezelf in bed liggen. Voor mijn gevoel was ik klaar wakker, maar de situatie zoals omschreven bleef. Op de kamer keek ik in wat koffers. Tot er een wat vage verschijning tegen me begon te die zei dat hij me mee kon nemen naar mijn overleden familieleden, maar dat ik dan alles hier achter moest laten. Heb toen gezegd, dat ik de familieleden graag zou zien maar mijn leven er niet voor op wilde geven. Dat zou ik mijn familie ook niet aan willen doen. De verschijning zij dat het ok was en hij mijn keuze respecteerde. Even later werd ik wakker.

Nou vraag ik me af: was dit wel een droom? De laatste tijd lees ik iets meer over wat uittreding heet. Hierbij zou je jezelf kunnen zien, je geest ziet als het ware je lichaam. Je kan het gevoel hebben naast je lichaam te staan. Zou de situatie zoals hier omschreven een uittreding kunnen zijn en kan een uittreding tegelijkertijd met een droom plaatsvinden?

Zou iemand me er meer over kunnen vertellen?


Groetjes,


Willem


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Was dit wel een droom?
BerichtGeplaatst: 19-08-2013, 02:07:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Allereerst moet ik even melden dat ik je geen zekerheid kan geven hierover en dat ik slechts wat kan puzzelen aan de hand van mijn eigen kennis en ervaring.
Dat in gedachten genomen, mijn bijdrage:

Zelf heb ik wel eens een soort van uittreding gehad wat deels op sterven leek. Het kan zijn dat je aan het dromen was, een zogenaamde lucide droom waarbij je wel controle had en het levensecht leek (dat is ook wel zo op een bepaald niveau). Wanneer je op bewust niveau informatie opvangt wat normaal door het onderbewuste verwerkt wordt krijg je aparte situaties. Tijdens een droom en tijdens je dood komt het stofje DMT vrij waardoor je allerlei dingen kan zien/horen die misschien in eerste instantie niet echt logisch of begrijpbaar over kunnen komen. Bedenk echter dat wat je ziet tijdens je dromen niet minder echt zijn dan wanneer je wakker bent. Het zijn alleen dingen die op een ander niveau spelen, in een andere dimensie zou je wel kunnen zeggen. Het zijn lagen van waarheid die vanwege hun complexiteit niet makkelijk te begrijpen zijn tenzij je je er meer in verdiept.

Wat betreft uittreding zelf, dat kan zeer zeker het geval zijn geweest. Het is niet zeldzaam tijdens een lucide dromen, bijna doodervaringen en spirituele transformatie om in contact te komen met de andere kant.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl