Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:11:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kietelnachmerrie
BerichtGeplaatst: 12-09-2014, 14:10:47 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Hallo allemaal, lees a.u.b. eerst deze post die ik een poosje geleden maakte in een topic over spiegels.
Tom schreef:
Xen schreef:
Volgens het Surinaamse volksgeloof is het onverstandig om een spiegel aan je hoofdeind te plaatsen van je bed omdat dat tijdens de slaap kwade geesten kan oproepen. Dat wil zeggen dat je dan nachtmerries krijgt. Ik las ooit van een kind wat niet kon slapen en toen de spiegel werd weggehaald was het opgelost.

Ik geloof dat wel.
Hier heb ik ervaringen mee, ondanks dat ik het moeilijk vind om erin te geloven (jullie kennen me wel).
Ik heb als kind altijd nachtmerries gehad als ik onder een raam sliep (telt dat ook?). En niet eens normale nachtmerries, nachtmerries waarin echte fysieke gevoelens naar voren kwamen, vooral kietelen. Ik werd vaak wakker gekieteld in een droom (ik kan écht niet tegen kietelen, dus da's echt een erge nachtmerrie voor me). Dat had ik elke nacht toen ik onder dat raam sliep, ik was toen 5 ofzo. Sindsdien heb ik nooit meer onder een raam geslapen, omdat ik sinds toen ik heel klein was dus ben gaan geloven dat dat voor nachtmerries zorgt. Ondanks dat ik nu zo 'nuchter' ben, blijft dat me sterk bij.


Ik heb deze droom niet meer gehad sinds ik 6 jaar of jonger was, maar vannacht had ik hem weer. Ik slaap nu iets langer dan een week in mijn nieuwe huis, maar ik slaap niet naast of onder een raam. Ik vroeg me af of jullie hier een interessante oorzaak of liever zelfs oplossing voor weten? :P
Normale nachtmerries deren mij niet zo, ik slaap zo weer verder. Maar kietelen, daar kan ik echt niet tegen :(
Wat er in de nachtmerrie gebeurt is trouwens altijd anders.
Ik kon me dit nauwelijks herinneren aangezien het meer dan 15 jaar geleden is dat ik deze nachtmerrie voor het laatst had, maar zelfs nadat ik wakker werd, voelde ik het nog. Het was alsof iemand me echt had gekieteld en snel was weggelopen ofzo, ik voelde het nog (het was onder mijn oksels :P ).
Nouja heeft iemand hier een verklaring voor, ben wel benieuwd, kan het op Google niet echt vinden :/


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kietelnachmerrie
BerichtGeplaatst: 16-10-2014, 21:50:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-10-2014, 14:00:31
Berichten: 19
Locatie: Uithoorn
Misschien heb je ergens een onbewuste angst voor? Of ben je in het verleden veel gekieteld tijdens het stoeien als kind. Dromen hoeven niet altijd een betekenis te hebben en kan dus niet altijd verklaard worden. Meestal zijn het ook dingen die je verwerkt. Een echt antwoord heb ik helaas niet sorry

_________________
De verbazingwekkendste plek waar je ooit in je leven zult zijn, is waar je op dit ogenblik bent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl