Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:50:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-07-2015, 02:24:42 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Vannacht heb ik een best heftige droom gehad en ik zou graag willen weten wat jullie hieruit kunnen opmaken. Voor mij is het een beetje een onsamenhangend geheel.

Eerst wat achtergrond informatie over mijzelf, zodat het misschien voor jullie in ieder geval wat duidelijker wordt.
Ik ben meerdere keren naar paranormaal begaafde mensen geweest en allemaal kwam er dit naar voren. Ik heb iets met Native Americans. De een zei dat ik vroeger een medicijnvrouw ben geweest en de ander zei dat mijn begeleider een Native American vrouw is. De anderen zeiden alleen maar iets met rood bloed en Native American, maar allen brachten dit naar voren.

Een stukje beeldvorming van de droom nu:

Er is een markt in een dorp in de bergen. Ik ben op vakantie met mijn ouders. Omdat mijn vader druk is met zijn eigen dingen ga ik samen met mijn moeder de markt langs. Ik kijk het liefst naar de standjes die edelstenen verkopen.

En nu een stukje dat wel bij dezelfde droom zat, maar dat er een beetje los van staat? Dit stuk kwam wel als eerste.

Er is een wedstrijd rondje paardrijden. Ik doe mee met deze wedstrijd. Helaas wil mijn paard niet echt vooruit. Dan rijd er iemand langs mij en zie ik dat mijn "stijgbeugels" niet goed zitten. Ik pas ze aan en mijn donkerbruine paard met zwarte manen/staart gaat dan eindelijke lopen. De stijgbeugels/halter (er was geen zadel) waren gemaakt van dat spul waarbij je de lengte van je rugzak aanpast. Ik spoor mijn paard aan om sneller te lopen, maar dat doet ze niet. Na een aantal aansporingen stopt ze en gaat door de benen en rolt zich om. Hierdoor kom ik van haar rug af. Ze staat daarna weer op, kijkt mij verontwaardigd aan en loopt rustig weg. Ik zie een paar andere mensen met flinke vaart het parcours nemen en ik hoor hen schreeuwen en ik schreeuw dan terug. Met schreeuwen bedoel ik dit: https://www.youtube.com/watch?v=er8Q9bkOKcU

Ik hoop dat deze stukken nuttig zijn, want nu komt het belangrijkste deel van de droom:

Ik wordt geconfronteerd door een oude guru man. Hij wil mij weg hebben en hij is een beetje boos. Dan breek ik de kokosnoot die aan zijn staf zit (net zo een als Rafiki van The Lion King) en dan komen er twee "eieren" uit. Althans dat moeten ze voorstellen, want het lijken net twee mangopitten. De guruman schrikt ervan dat ik de kokosnoot heb weten open te breken en kijkt mij aan en aanvaard mij als zijn meerdere. Hij geeft mij de twee "eieren" en ik houd ze warm met mijn handen en onder mijn oksels. Dan komen ze "uit". Het zijn twee kettingen. Eentje is een mosgroene/lichtbruin koord en de ander is split van rookkwarts met citrien. Alle mensen willen de ketting hebben, want het is aanziendhebbend? Ik houd de kettingen van de mensen weg en vlucht voor degene die ze willen pakken. Op een gegeven moment lukt het mij niet meer om uit de klauwen van de mensen te blijven en kan ik nergens meer heen. Op dat moment slik ik beide kettingen met veel moeite door, zodat ze ze niet te pakken kunnen krijgen. De mensen wilde dit niet en rende naar mij toe om het tegen te houden. Tevergeefs, want ik was te snel. Op het moment dat ik ze beide heb doorgeslikt wordt ik helemaal zen/de rust zelve en alle zorgen/problemen om/door mensen doet mij niets meer. Ik ben net als een kind dat alles nieuw ontdekt. Ik wordt begeleid door een oudere vrouw met een getinte huid en lang zwart haar met bruine ogen. Plotseling komen we een verkoper tegen die geurwax verkoopt. Ik snap dat concept niet helemaal en steek twee vingers (wijs- en middelvinger) in de vloeibare wax. De verkoper (man) moet lachen en mijn begeleidster ook. Mijn begeleidster verontschuldigt zich voor mijn gedrag. Ondertussen zit ik verwonderlijk naar de pastelpaarse vloeibare wax te kijken en wrijf het tussen mijn vingers en duim. Dan druipt het een beetje over mijn hele hand heen. Mijn begeleidster wil mij uitleggen waar het eigenlijk voor dient die wax en hoe het gebruikt moet worden, maar stopt halverwege met haar uitleg. De reden is omdat ik mijn hand open doe met de palm naar boven. Door de warmte die ik met mijn hand genereer verdampt de wax en stoomt het als het ware. De verkoper en mijn begeleidster staan verwonderlijk te kijken. De verkoper zegt ook dat het een wonder is.

Dan verspringt de droom zich plots. Ik heb dan een stand op die markt samen met mijn begeleidster en help ik verschillende mensen met de hitte/warmte van mijn handen. Ik verwarm fruit op, of laat het drogen (gedroogd fruit/krenten). Er is een oudere vrouw die ik mijn verwarmde rood fruit geef en het doet haar enorm veel goed (lichamelijk/geestelijk).

Dus dit is mijn droom. Ik snap bijna helemaal niks van. De begeleidster en hitte van handen zou ik enigszins nog kunnen plaatsen, maar de rest absoluut niet. Ik bedoel fruit?
Zouden jullie hier een beetje een samenhangen geheel van kunnen maken? Of mis ik hier iets compleet?
Ik zou het fijn vinden als iemand mij dit uit zou kunnen leggen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-09-2015, 07:40:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-09-2015, 20:56:47
Berichten: 9
Locatie: Westervoort
Oké, ik heb je droom gekopieerd in Pages en zal hem stukje voor stukje doornemen. 
Dit is overigens natuurlijk mijn benadering, maar ik zie vergelijking met dromen van mijzelf voordat ik door kreeg wat het ego en geestelijke volwassenheid is. 

In een droom gaat het meer om de gevoelens die worden opgewekt dan om de tekens die je ziet. De tekens die jij ziet zoals bijv het paard zijn simpelweg symbolische kenmerken die jij bij gevoelens plaatst. 


Er is een markt in een dorp in de bergen. Ik ben op vakantie met mijn ouders. Omdat mijn vader druk is met zijn eigen dingen ga ik samen met mijn moeder de markt langs. Ik kijk het liefst naar de standjes die edelstenen verkopen.
Waarschijnlijk heb je meer met je moeder dan met je vader. Met je moeder doe je graag wat je het liefste doet. Zij staat voor veiligheid? Zekerheid?

En nu een stukje dat wel bij dezelfde droom zat, maar dat er een beetje los van staat? Dit stuk kwam wel als eerste.

Er is een wedstrijd rondje paardrijden. Ik doe mee met deze wedstrijd. Helaas wil mijn paard niet echt vooruit. Dan rijd er iemand langs mij en zie ik dat mijn "stijgbeugels" niet goed zitten. Ik pas ze aan en mijn donkerbruine paard met zwarte manen/staart gaat dan eindelijke lopen. De stijgbeugels/halter (er was geen zadel) waren gemaakt van dat spul waarbij je de lengte van je rugzak aanpast. Ik spoor mijn paard aan om sneller te lopen, maar dat doet ze niet. Na een aantal aansporingen stopt ze en gaat door de benen en rolt zich om. Hierdoor kom ik van haar rug af. Ze staat daarna weer op, kijkt mij verontwaardigd aan en loopt rustig weg. Ik zie een paar andere mensen met flinke vaart het parcours nemen en ik hoor hen schreeuwen en ik schreeuw dan terug. Met schreeuwen bedoel ik dit: https://www.youtube.com/watch?v=er8Q9bkOKcU

Ik heb ditzelfde gehad met een olifant. Het paard staat voor jouw innerlijke kracht. Je vergelijkt jezelf met de anderen. Deze gaan in flinke vaart over het parcour (het dagelijks leven).
- Ga je eigen weg. Stop met jezelf te vergelijken met anderen en hun ervaringen/bereikte doelen etc. Niet sneller willen gaan om de rest bij te houden. Jij hebt je eigen tempo! Wees respectvol naar jezelf, naar jouw kracht en je kunnen. Jij bent goed zoals je bent. Alles dat je nodig hebt heb je in jouw handen! 


Ik hoop dat deze stukken nuttig zijn, want nu komt het belangrijkste deel van de droom:

Ik wordt geconfronteerd door een oude guru man. Hij wil mij weg hebben en hij is een beetje boos. 
Dit ben jijzelf. Althans het is jouw ego. Jouw aangeleerde aardse zelf.
Dan breek ik de kokosnoot die aan zijn staf zit (net zo een als Rafiki van The Lion King) en dan komen er twee "eieren" uit. Vruchtbaarheid. Althans dat moeten ze voorstellen, want het lijken net twee mangopitten. De guruman schrikt ervan dat ik de kokosnoot heb weten open te breken en kijkt mij aan en aanvaard mij als zijn meerdere. Je had niet verwacht dit (iets) te kunnen bereiken en hebt meer waardering voor jezelf gekregen.
 Hij geeft mij de twee "eieren" en ik houd ze warm met mijn handen en onder mijn oksels. Acceptatie. Dan komen ze “uit”. Geduld Het zijn twee kettingen. Eentje is een mosgroene/lichtbruin koord en de ander is split van rookkwarts met citrien. Alle mensen willen de ketting hebben, want het is aanziendhebbend? Je bent gegroeid en mensen willen dit ook. Het is niet te koop in een winkel, dus er zal een zekere mate van jaloersheid bij hen opkomen.
Ik houd de kettingen van de mensen weg en vlucht voor degene die ze willen pakken. Goedzo! Kracht en eigenwaarde aan/bij jezelf houden. - Je bent pas klaar voor datgene als het naar je toe komt, tot die tijd respecteer al dat je tot dusver gegeven is. Lessen komen naar jou toe, je kunt ze niet zelf beginnen!-

Op een gegeven moment lukt het mij niet meer om uit de klauwen van de mensen te blijven en kan ik nergens meer heen. Op dat moment slik ik beide kettingen met veel moeite door, zodat ze ze niet te pakken kunnen krijgen. Persoonlijk vind ik dit een heel eng stukje! Het is eigenlijk een soort van slikken of stikken. Kortom je MOET hier doorheen omdat je geestelijk gezien niet van hun af kan komen. Je denkt dat ze sterker dan jou zijn, maar dat is niet zo. Al denk je voor de volle 100% dat dat wel zo is. Dit is een hele grote les, een zware.

De mensen wilde dit niet en rende naar mij toe om het tegen te houden. Tevergeefs, want ik was te snel. Op het moment dat ik ze beide heb doorgeslikt wordt ik helemaal zen/de rust zelve en alle zorgen/problemen om/door mensen doet mij niets meer. Goedschiks of kwaadschiks zul je de les leren. Zodra je over de kennis beschikt kan niemand je dat meer afnemen. Groei!

Ik ben net als een kind dat alles nieuw ontdekt. Geestelijke volwassenheid. Ik wordt begeleid door een oudere vrouw met een getinte huid en lang zwart haar met bruine ogen. Jijzelf in een vorig leven. Plotseling komen we een verkoper tegen die geurwax verkoopt. Ik snap dat concept niet helemaal en steek twee vingers (wijs- en middelvinger) in de vloeibare wax. De verkoper (man) moet lachen en mijn begeleidster ook. Mijn begeleidster verontschuldigt zich voor mijn gedrag. Ondertussen zit ik verwonderlijk naar de pastelpaarse vloeibare wax te kijken en wrijf het tussen mijn vingers en duim. Dan druipt het een beetje over mijn hele hand heen. Mijn begeleidster wil mij uitleggen waar het eigenlijk voor dient die wax en hoe het gebruikt moet worden, maar stopt halverwege met haar uitleg. De reden is omdat ik mijn hand open doe met de palm naar boven. Door de warmte die ik met mijn hand genereer verdampt de wax en stoomt het als het ware. De verkoper en mijn begeleidster staan verwonderlijk te kijken. De verkoper zegt ook dat het een wonder is. 
Wauw! Dit is ontzettend mooi! De oudere vrouw is jouw hogere zelf, je begeleiding. Iedereen heeft begeleiding. Je wordt niet zomaar op de aarde “gedropt”. Je bent hier om lessen te leren en dat gaat absoluut niet in je uppie. Jouw nieuw verkregen kinderlijke nieuwsgierigheid gaat jou wijsheid brengen die volkomen nieuw voor je is! - Die je in geen enkel eerder leven geleerd hebt! -

Dan verspringt de droom zich plots. Ik heb dan een stand op die markt samen met mijn begeleidster en help ik verschillende mensen met de hitte/warmte van mijn handen. Ik verwarm fruit op, of laat het drogen (gedroogd fruit/krenten). Er is een oudere vrouw die ik mijn verwarmde rood fruit geef en het doet haar enorm veel goed (lichamelijk/geestelijk). Mooi! Mijn allereerste idee is reiki. Heb je daar iets mee? Wellicht heb je een verborgen talent? Fruit staat voor voeding. Gezonde voeding. Door middel van je gave/talent kun je mensen voeden.


Dus dit is mijn droom. Ik snap bijna helemaal niks van. De begeleidster en hitte van handen zou ik enigszins nog kunnen plaatsen, maar de rest absoluut niet. Ik bedoel fruit?
Zouden jullie hier een beetje een samenhangen geheel van kunnen maken? Of mis ik hier iets compleet? Ik zou het fijn vinden als iemand mij dit uit zou kunnen leggen.

Ik hoop dat je er wat wijs uit wordt. Nogmaals dit is mijn beleving van jouw droom.
Normaal gesproken als ik zo'n soort droom heb duurt het een aantal maanden tot een jaar voordat deze daadwerkelijk uit komt. Geen idee of dat voor jou ook zo is. Succes! :hart:

_________________
:hart: Jij hebt geen potloden nodig om iets te betekenen. :hart:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-09-2015, 12:12:29 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Echt super bedankt Autumn voor jouw kijk op mijn droom. Ik had wel een beetje een richting wat er met die droom werd bedoelt, maar de boodschap was mij niet helemaal duidelijk, vandaar dat ik hem hier postte.

Het heeft mij zoveel meer inkijk gegeven over wat er precies bedoelt werd en ik zie nu ook bepaalde stukjes die nu op dit moment bezig zijn.

Ik heb inderdaad meer met mijn moeder dan mijn vader. Ik houd evenveel van hun, maar met mijn moeder deel ik meer over mijn leven en doe ook vaak leuke dingen met haar.

Ik vergelijk mijzelf ook inderdaad heel erg sterk met anderen en vind dan zelf dat ik het een stuk minder doe dan hun. En de les dat ik zelf goed ben zoals ik ben is een zeer lastige om te leren, maar eentje die wel elke keer terugkomt :). Tijd om mijn lesje te leren?

En dan nog een grote zware les die ik moet leren. Ik weet niet in welke vorm deze komt, maar ik heb een vermoeden, omdat ik diep van binnen wel al zoiets voel. Ik kan mijn vinger er niet opleggen wat precies, want het is een gevoel. Zoiets als op een hoge duikplank staan en er niet af durven springen, maar je moet het wel, want je kan niet terug, je moet vooruit. En dan trots op jezelf zijn als je het hebt gedaan. Zo kan ik het het beste omschrijven.

Ze hebben wel veel lessen voor mij in petto zeg!

Nu ik het stukje met die eieren lees en jouw woord vruchtbaarheid erachter en acceptatie, moet ik denken aan wat een spiritueel persoon tegen mij had gezegd tijdens een reading. Dat ik nu nog niet klaar ben voor wat ik moet gaan doen, omdat ik nog met mezelf in de knoop zit en er gewoon nog niet klaar voor ben. Ik leg de kracht van mijzelf in de handen van anderen (zelfacceptatie)(de les ik ben goed zoals ik ben). Maar dat op het moment dat ik kinderen heb, dat over is, want dan gaat het niet om mij, maar om hun en dan doet de rest er niet meer toe. Mijn gedachtengang wordt dan anders en dan ben ik er wel klaar voor. En ze zei dat er twee energieën staan te wachten op mij (twee kinderen), dus dat kan kloppen met die twee eieren. En eerlijkheidshalve denk ik niet meer dat ik kinderen zou krijgen, vanwege mijn leeftijd en situatie. Dus als ik ze toch zou krijgen, dan klopt dat met het stukje (je had niet verwacht dit (iets) te kunnen bereiken).

Ik weet niet of ik iets met Reiki heb, maar heb wel af en toe gekeken naar opleidingen daarvoor. Ik heb wel ooit een keer te horen gekregen dat het overduidelijk/logisch was dat ik wat met mijn handen kan, toen ik vroeg of ik er wat mee kon (aan een spiritueel persoon). En wat ik ook vaak te horen heb gekregen is dat ik heel sterk ben en heel veel kracht heb (de kracht van twee personen). Tevens heb ik ooit 1 keer mijn zwager energetisch geholpen, voordat ik wist wat het was. Maar nu ik erop terugkijk weet ik dat wel. Ook komen mijn vrienden altijd terug naar mij voor massage. Het schijnt nu de ronde te gaan dat ik het erg goed kan. En toen ik een keer vroeg aan hun van: kan je vriendin dat niet doen? kwam het antwoord: jij kan het beter. Ik weet niet waarom, maar dat van jou is lekkerder.

Ik weet niet hoe het gaat met Reiki, maar misschien dat ik eens een keer de stap moet wagen en een keer langs ga voor een cursus of iets dergelijks. Of bij iemand die al heel goed Reiki kan en daaraan vragen hoe, wat, waar? Kijken of ik inderdaad daar geschikt voor ben?

Alleen snap ik 1 stukje niet. Ik leg uit dat ik wordt begeleid door een oudere vrouw. Bij de eerste leg je uit dat ik dat zelf ben, maar dan van een vorig leven. Later in die paragraaf wordt dezelfde oudere vrouw mijn hogere zelf, mijn begeleiding. Nu heb ik wel van verschillende personen te horen gekregen dat ik een native begeleidster heb, maar ook dat ik zelf een medicijnvrouw ben geweest. Dus misschien kan dat dan alsnog kloppen?

In ieder geval nogmaals bedankt voor deze verhelderende uitleg :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-09-2015, 08:18:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-09-2015, 20:56:47
Berichten: 9
Locatie: Westervoort
Hoi eenmooimomentje,

Fijn dat ik je op deze manier een stukje verheldering heb kunnen geven!
Ik zal dit deel nog even voor je verhelderen. *Dit is overigens wederom mijn eigen benadering.

Je schreef:
Alleen snap ik 1 stukje niet. Ik leg uit dat ik wordt begeleid door een oudere vrouw. Bij de eerste leg je uit dat ik dat zelf ben, maar dan van een vorig leven. Later in die paragraaf wordt dezelfde oudere vrouw mijn hogere zelf, mijn begeleiding. Nu heb ik wel van verschillende personen te horen gekregen dat ik een native begeleidster heb, maar ook dat ik zelf een medicijnvrouw ben geweest. Dus misschien kan dat dan alsnog kloppen?

Je hogere zelf, ben jij! Ik zal het zo makkelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Wanneer wij naar de aarde komen om onze lessen te leren, incarneren wij voor een deel in een menselijk lichaam dat ons zal helpen bij onze lessen. Het andere deel, onze hogere zelf, blijft in de hemel(*of hoe je het ook noemen wilt). Maar naast je hogere zelf zijn er meerdere "ik's". Je ego, je innerlijk kind, je hogere zelf etcetera. - dit ben ik zelf nog aan het uitzoeken. Meer kan ik je hier nog niet over vertellen. Ik kan een boel vinden op internet, maar heb het zelf nog niet ondervonden/ontdekt, dus ik kan je enkel aanreiken wat ik tot dusver gevonden heb en verder houd ik mijn mond! ;)
- Hoe kun je iemand iets uitleggen als je zelf de kennis niet hebt!? ;)

Je ego - Dit zijn je tot dusver aangeleerde kenmerken. Je voorliefdes, het stemmetje dat veelal zegt wat te doen, die voornamelijk vanuit je angsten handelt. *Over je ego valt ontzettend veel te vertellen.

Zoek eens op internet naar menselijke volwassenheid! Dan kom je al een boel te weten!
http://www.spiritueleverlichting.nl/de-theorie-praktijk/totale-kennis-pakket/menselijke-volwassenheid/

_________________
:hart: Jij hebt geen potloden nodig om iets te betekenen. :hart:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-09-2015, 14:23:21 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
't is hoe je hetzelf interpreteerd he eenmooimomentje, want autumn heeft gelijk 't gaat om de gevoelens die opgewekt worden bij de fragmenten. En uiteindelijk kan enkel jij die het beste plaatsen en een interpretatie vormen, das voor anderen lastig, ze waren er niet bij.

Je droomt vaak over wat je bezighoud, ik droom tijdens mijn tentamens vaak over het tentamen. Die dromen heb ik in 2 varianten.

De 1ste variant is de lerende, waarbij ik in mijn dromen vragen oplos, formules combineer en probeer tot oplossingen te komen. Dit zijn geen dromen die iets vertellen, het is de manier waarop de hersenen belangrijke dingen vastzetten in het lange termijn geheugen, verbindingen versterken door ze te herhalen.

De 2de variant zijn de verhalende, ik sta bijvoorbeeld op glad ijs en ik beklim een berg en uiteindelijk haal ik de top en bereik een mooie vallei. Als ik dit in verband plaats met wat me bezighoud is het niet zo moeilijk de betekenis te achterhalen.

Ik vind het niet zo relevant als ik de betekenis niet goed kan duiden. We hebben letterlijk 2 verschillende hersendelen, het bewuste en het onbewuste. Het bewuste kennen we allemaal, het onbewuste beschermt ons tegen gevaren, heeft te maken met intuïtie en stuurt onze bewuste processen. Dit is wetenschappelijk bewezen.

Binnenkort zal men in staat zijn te achterhalen wat ons onbewust bezighoud.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl