Oké, ik heb je droom gekopieerd in Pages en zal hem stukje voor stukje doornemen.
Dit is overigens natuurlijk mijn benadering, maar ik zie vergelijking met dromen van mijzelf voordat ik door kreeg wat het ego en geestelijke volwassenheid is.
In een droom gaat het meer om de gevoelens die worden opgewekt dan om de tekens die je ziet. De tekens die jij ziet zoals bijv het paard zijn simpelweg symbolische kenmerken die jij bij gevoelens plaatst.
Er is een markt in een dorp in de bergen. Ik ben op vakantie met mijn ouders. Omdat mijn vader druk is met zijn eigen dingen ga ik samen met mijn moeder de markt langs. Ik kijk het liefst naar de standjes die edelstenen verkopen.
Waarschijnlijk heb je meer met je moeder dan met je vader. Met je moeder doe je graag wat je het liefste doet. Zij staat voor veiligheid? Zekerheid?En nu een stukje dat wel bij dezelfde droom zat, maar dat er een beetje los van staat? Dit stuk kwam wel als eerste.
Er is een wedstrijd rondje paardrijden. Ik doe mee met deze wedstrijd. Helaas wil mijn paard niet echt vooruit. Dan rijd er iemand langs mij en zie ik dat mijn "stijgbeugels" niet goed zitten. Ik pas ze aan en mijn donkerbruine paard met zwarte manen/staart gaat dan eindelijke lopen. De stijgbeugels/halter (er was geen zadel) waren gemaakt van dat spul waarbij je de lengte van je rugzak aanpast. Ik spoor mijn paard aan om sneller te lopen, maar dat doet ze niet. Na een aantal aansporingen stopt ze en gaat door de benen en rolt zich om. Hierdoor kom ik van haar rug af. Ze staat daarna weer op, kijkt mij verontwaardigd aan en loopt rustig weg. Ik zie een paar andere mensen met flinke vaart het parcours nemen en ik hoor hen schreeuwen en ik schreeuw dan terug. Met schreeuwen bedoel ik dit:
https://www.youtube.com/watch?v=er8Q9bkOKcUIk heb ditzelfde gehad met een olifant. Het paard staat voor jouw innerlijke kracht. Je vergelijkt jezelf met de anderen. Deze gaan in flinke vaart over het parcour (het dagelijks leven).
- Ga je eigen weg. Stop met jezelf te vergelijken met anderen en hun ervaringen/bereikte doelen etc. Niet sneller willen gaan om de rest bij te houden. Jij hebt je eigen tempo! Wees respectvol naar jezelf, naar jouw kracht en je kunnen. Jij bent goed zoals je bent. Alles dat je nodig hebt heb je in jouw handen!
Ik hoop dat deze stukken nuttig zijn, want nu komt het belangrijkste deel van de droom:
Ik wordt geconfronteerd door een oude guru man. Hij wil mij weg hebben en hij is een beetje boos.
Dit ben jijzelf. Althans het is jouw ego. Jouw aangeleerde aardse zelf.Dan breek ik de kokosnoot die aan zijn staf zit (net zo een als Rafiki van The Lion King) en dan komen er twee "eieren" uit.
Vruchtbaarheid. Althans dat moeten ze voorstellen, want het lijken net twee mangopitten. De guruman schrikt ervan dat ik de kokosnoot heb weten open te breken en kijkt mij aan en aanvaard mij als zijn meerdere.
Je had niet verwacht dit (iets) te kunnen bereiken en hebt meer waardering voor jezelf gekregen.
Hij geeft mij de twee "eieren" en ik houd ze warm met mijn handen en onder mijn oksels.
Acceptatie. Dan komen ze “uit”.
Geduld Het zijn twee kettingen. Eentje is een mosgroene/lichtbruin koord en de ander is split van rookkwarts met citrien. Alle mensen willen de ketting hebben, want het is aanziendhebbend?
Je bent gegroeid en mensen willen dit ook. Het is niet te koop in een winkel, dus er zal een zekere mate van jaloersheid bij hen opkomen. Ik houd de kettingen van de mensen weg en vlucht voor degene die ze willen pakken.
Goedzo! Kracht en eigenwaarde aan/bij jezelf houden. - Je bent pas klaar voor datgene als het naar je toe komt, tot die tijd respecteer al dat je tot dusver gegeven is. Lessen komen naar jou toe, je kunt ze niet zelf beginnen!-
Op een gegeven moment lukt het mij niet meer om uit de klauwen van de mensen te blijven en kan ik nergens meer heen. Op dat moment slik ik beide kettingen met veel moeite door, zodat ze ze niet te pakken kunnen krijgen.
Persoonlijk vind ik dit een heel eng stukje! Het is eigenlijk een soort van slikken of stikken. Kortom je MOET hier doorheen omdat je geestelijk gezien niet van hun af kan komen. Je denkt dat ze sterker dan jou zijn, maar dat is niet zo. Al denk je voor de volle 100% dat dat wel zo is. Dit is een hele grote les, een zware. De mensen wilde dit niet en rende naar mij toe om het tegen te houden. Tevergeefs, want ik was te snel. Op het moment dat ik ze beide heb doorgeslikt wordt ik helemaal zen/de rust zelve en alle zorgen/problemen om/door mensen doet mij niets meer.
Goedschiks of kwaadschiks zul je de les leren. Zodra je over de kennis beschikt kan niemand je dat meer afnemen. Groei! Ik ben net als een kind dat alles nieuw ontdekt.
Geestelijke volwassenheid. Ik wordt begeleid door een oudere vrouw met een getinte huid en lang zwart haar met bruine ogen. Jijzelf in een vorig leven. Plotseling komen we een verkoper tegen die geurwax verkoopt. Ik snap dat concept niet helemaal en steek twee vingers (wijs- en middelvinger) in de vloeibare wax. De verkoper (man) moet lachen en mijn begeleidster ook. Mijn begeleidster verontschuldigt zich voor mijn gedrag. Ondertussen zit ik verwonderlijk naar de pastelpaarse vloeibare wax te kijken en wrijf het tussen mijn vingers en duim. Dan druipt het een beetje over mijn hele hand heen. Mijn begeleidster wil mij uitleggen waar het eigenlijk voor dient die wax en hoe het gebruikt moet worden, maar stopt halverwege met haar uitleg. De reden is omdat ik mijn hand open doe met de palm naar boven. Door de warmte die ik met mijn hand genereer verdampt de wax en stoomt het als het ware. De verkoper en mijn begeleidster staan verwonderlijk te kijken. De verkoper zegt ook dat het een wonder is.
Wauw! Dit is ontzettend mooi! De oudere vrouw is jouw hogere zelf, je begeleiding. Iedereen heeft begeleiding. Je wordt niet zomaar op de aarde “gedropt”. Je bent hier om lessen te leren en dat gaat absoluut niet in je uppie. Jouw nieuw verkregen kinderlijke nieuwsgierigheid gaat jou wijsheid brengen die volkomen nieuw voor je is! - Die je in geen enkel eerder leven geleerd hebt! - Dan verspringt de droom zich plots. Ik heb dan een stand op die markt samen met mijn begeleidster en help ik verschillende mensen met de hitte/warmte van mijn handen. Ik verwarm fruit op, of laat het drogen (gedroogd fruit/krenten). Er is een oudere vrouw die ik mijn verwarmde rood fruit geef en het doet haar enorm veel goed (lichamelijk/geestelijk).
Mooi! Mijn allereerste idee is reiki. Heb je daar iets mee? Wellicht heb je een verborgen talent? Fruit staat voor voeding. Gezonde voeding. Door middel van je gave/talent kun je mensen voeden.
Dus dit is mijn droom. Ik snap bijna helemaal niks van. De begeleidster en hitte van handen zou ik enigszins nog kunnen plaatsen, maar de rest absoluut niet. Ik bedoel fruit?
Zouden jullie hier een beetje een samenhangen geheel van kunnen maken? Of mis ik hier iets compleet? Ik zou het fijn vinden als iemand mij dit uit zou kunnen leggen.
Ik hoop dat je er wat wijs uit wordt. Nogmaals dit is
mijn beleving van
jouw droom.
Normaal gesproken als ik zo'n soort droom heb duurt het een aantal maanden tot een jaar voordat deze daadwerkelijk uit komt. Geen idee of dat voor jou ook zo is. Succes!