Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:29:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 14:18:56 
HALLO ALLEMAAL!!
graag wil ik jullie mening over dromen waarin je zelf het gevoel hebt dat het wat te betekenen heeft wanneer je een bepaalde droom hebt gehad ..
Hoe gaan jullie hier mee om en delen jullie dit met je omgeving?

Ik zelf heb namelijk regelmatig dromen waarvan ik voel dat het zeker iets te betekenen heeft ....



Verplaatst naar topic "Dromen"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 18:26:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Hoi Engeltje,

Zelf voel ik meestal wel het verschil tussen een droom om de ervaringen van alle dag te verwerken of een droom met een duidelijk diepere boodschap. Het eerste wat ik dan doe als ik wakker word is het met mijn gids bespreken.
Nu weet ik natuurlijk niet of je zelf duidelijk contact hebt met je gids, maar anders kun je het ook zo doen. Stel gewoon aan jezelf een vraag. Bijvoorbeeld, wat betekende die rode auto. Directe simpele vragen, stuk voor stuk. Niet in 1x vragen wat de droom betekende, maar symbool voor symbool. De eerste gedachte die steeds bij je opkomt is het antwoord. Als je het niet in 1x begrijpt vraag je gewoon door. Ik weet zeker dat je ze dan zelf kunt uitleggen. Niemand kan dat beter als jij zelf. Mocht je nu toch dromen hebben waar je ook graag de mening van iemand anders voor zou hebben kun je die hier altijd posten. Wel zoveel mogelijk details vormen en kleuren vermelden. Dan kan ik daarop verder.

En ik overleg mijn dromen altijd met mijn vriend. Die heeft er vaak weer een andere kijk op en kan me helpen de droom helder te begrijpen.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 21:44:13 
Kimminita schreef:
Hoi Engeltje,

Zelf voel ik meestal wel het verschil tussen een droom om de ervaringen van alle dag te verwerken of een droom met een duidelijk diepere boodschap. Het eerste wat ik dan doe als ik wakker word is het met mijn gids bespreken.
Nu weet ik natuurlijk niet of je zelf duidelijk contact hebt met je gids, maar anders kun je het ook zo doen. Stel gewoon aan jezelf een vraag. Bijvoorbeeld, wat betekende die rode auto. Directe simpele vragen, stuk voor stuk. Niet in 1x vragen wat de droom betekende, maar symbool voor symbool. De eerste gedachte die steeds bij je opkomt is het antwoord. Als je het niet in 1x begrijpt vraag je gewoon door. Ik weet zeker dat je ze dan zelf kunt uitleggen. Niemand kan dat beter als jij zelf. Mocht je nu toch dromen hebben waar je ook graag de mening van iemand anders voor zou hebben kun je die hier altijd posten. Wel zoveel mogelijk details vormen en kleuren vermelden. Dan kan ik daarop verder.

En ik overleg mijn dromen altijd met mijn vriend. Die heeft er vaak weer een andere kijk op en kan me helpen de droom helder te begrijpen.

Liefs
Kim



Ja las hier eerder over een gids hoe weet waar die gids is en of er een gids aanwezig
neem aan dat het niet komt aanwaaien om het zomaar eens te zeggen ?snap er nul van nog maar misschien komt dat nog ?
:D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 22:27:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Iedereen heeft gidsen, dus jij oo. Dat stemmetje in je hoofd dat je de juiste weg wijst. En het komt inderdaad niet vanzelf, maar als je oefent zoals ik hierboven beschreef, dan gaat het steeds beter en zul je zien dat ook jij het kan. Gewoon volhouden!

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 09-11-2004, 20:44:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hoi

Soms lukt het je nog niet om met een gids te praten.. ik heb dat ook, ik ben nog niet zo ver denk ik ofzo.
Maar ik voel wel de aanwezigheid. Als ik problemen heb voel ik de aanwezigheid van mijn hoofdgids heel duidelijk alsof ze achter me staat en tastbaar is.

Maar ook kan ik de sigarenlucht van de rokende gids ruiken...

verder voel ikzelf als mijn gids er is dat het warm word. Niet zoals met geesten van overledenen dat het vreselijk onaangenaam koud word.

Heb je zelf nooit van deze ervaringen gehad met je gidsen?

greetzzzz veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 10-11-2004, 00:14:51 
Tja ik weet het niet overledenen voel ik sterk aanwezig of ruik ik als ze er zijn ..
Maar Gids heb ik nooit op gelet waarschijnlijk , wel ga ik altijd op mijn gevoel af maar of ik dat moet zien als een gids , zou misschien best kunnen dan aangezien ik er qua gevoel zelden naast zit. :? :?:

Wat bij mij met name heel sterk is zijn mijn dromen , natuurlijk droomt elk mens maar bepaalde dromen die indrukwekkend zijn op wat voor manier dan ook bepalen mijn Mood ook voor die dag zeker als het geen fijne dromen waren :roll:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 17-11-2004, 23:53:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-11-2004, 18:52:10
Berichten: 598
Locatie: Vianen
Dromen vind ik persoonlijk een heel leuk onderwerp :)

Heb soms ook dromen waarvan ik weet dat ze iets betkenen .. die zijn gewoon heel anders dan andere dromen..

Weet je wat leuk is in je dromen... als je jezelf in je droom kan afvragen of je droomt.. mij lukt dat redelijk vaak.. dan kan je gaan spelen met je eigen dromen.. als je bijv. een enge droom heb waar je in wordt achtervolgt, en je kan je bedenken dat het maar een droom is moet je dan eens achter je achtervolgers aan gaan :lol: het is net of hun niet weten wat ze overkomt :lol:

Ook heb ik een paar dagen geleden voor het eerst een bewuste soort uittredings droom meegemaakt...

Ik schrok omdat ik dacht dat er iemand aan het eind van mijn bed stond.. toen ik goed keek schrok ik zo erg omdat ik vanaf een heel ander punt mijn kamer in keek...
Op dat moment leek het net of mijn gezicht vervormde en terug werd gegooit in mijn lichaam...
Ik schrok er best wel van al wist ik wel dat sommige mensen dit vaker mee maken...
Vind het alleen jammer dat ik niet kon zien doordat alles vrij snel ging wie die man was...

Ook heb ik 1 keer in de 3 a 4 jaar precies de zelfde droom, heb hem nu al 4keer gehad maar kan er echt nog geen betekenis aan geven ??
En ik schrik elke keer weer wakker op precies het zelfde punt...
En dat is als ik een stene trap op loop die in de ronte omhoog gaat en net voordat ik die kamer in wil kijken op het eind van de trap schrik ik wakker..

Hebben meer mensen dat hier toevallig wel eens gehad ?

gr roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 12:22:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2004, 17:49:35
Berichten: 150
Locatie: Zutphen
Wat je moet doen is een notitieblokje bij je bed leggen. Als je wakker word, hou je je ogen nog even dicht en denk je nog even aan je droom, schrijf dan alles (of alleen steekwoorden) op in je boekje. Zo kan je 't later nog eens doorkijken. Want meestal, wat verder op de dag, komen er alleen nog flarden naar boven. Succes :wink:

_________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal!!! There's more to life than what meets the eye


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 15:28:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2004, 12:03:51
Berichten: 83
Locatie: Den Helder
Meestal van de 10x als ik droom en ik word wakker weet ik mijn droom niet meer te omschrijven of te vertellen.. komt maar zelden voor dat ik alles onthoud

_________________
Het verleden heeft geen toekomst!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 21-11-2004, 16:59:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-11-2004, 13:05:08
Berichten: 9
Locatie: Hengelo
Mijn persoonlijke ervaringen zijn vrij gevariëerd.
Maar wat ik wel steeds nadrukkelijk voel is het gevoel wat de droom mij geeft.
Soms kan ik een deel van mijn verleden d.m.v mijn droom oplossen en verwerken.

Het is wel zo dat meerdere dromen die hetzelfde zijn mij zo'n boodschap kunnen geven.
Je droomt natuurlijk gigantisch veel elke nacht, veel is gewoon verwerking van wat je op die dag hebt gedaan.

Sommige dromen blinken uit, jij alleen kan zoiets 'voelen'.

Groetjesss Xx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 21-11-2004, 18:10:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-11-2004, 18:52:10
Berichten: 598
Locatie: Vianen
heb ook voor het eerst pen en papier naast mijn bed neergelgt

Toen ik sochtends las wat er opstond kwam het weer langzaam terug wat ik had gedroomt...
Blijf het nu doen ... vind het wel moeilijk om lucide te dromen lukt redelijk vaak.. en is erg intresant !
Gr roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dromen
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 17:30:12 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-11-2004, 12:14:16
Berichten: 211
Locatie: Geldrop
Er bestaan heel veel verschillende droom-theorien, welke allemaal best goed en gemakkelijk in boeken zijn omschreven.

Ik denk t zelfde al Pearl over dromen...
Je droomt een aantal keer per nacht en bij mij zijn de eerste twee of drie dromen verwerkingsdromen. Alle indrukken van de dag maken dan een vreemd verhaal. Wel grappige dingen kunnen er ontstaan, wanneer werk en hobby en vrienden zich mengen in een droom.

Daarna komen er twee of drie "onderbewustzijns-dromen", hangt er vanaf hoe lang ik slaap. In die dromen komen er dingen van mijn onderbewustzijn naar boven. Dat kunnen dingen uit het verleden, heden of de toekomst zijn.
Ik schrijf dan alle belangrijke personen, dingen en gebeurtenissen uit mijn droom op en ga bedenken, woord voor woord, wat ze voor mij betekenen. Heel simpel:

Ik droom over chocola. Ik vind chocolade lekker. Dus betekent dat voor mij "iets lekkers, iets leuks". Voor iemand die allergisch is voor chocola betekent het, als hij/zij over choclade droomt iets heel anders, bijvoorbeeld "iets gevaarlijks".


En dan herschrijf ik mijn droom met de nieuwe woorden. Dan krijg ik een soort boodschap van mijn onderbewuste; welke keuzes ik moet maken of heb gemaakt of waarom ik bepaalde dingen doe.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl