De meeste mensen in mijn omgeving staan er niet echt open voor. Hele nuchtere mensen allemaal. Mijn vriend vind veel dingen gewoon wazig en gelooft ze maar half, mij neemt hij er wel serieus in.
Mijn ouders accepteren het. Mijn vader heeft wel eens een paar keer een voorspellende droom gehad, gelooft er dus wel in, maar is er niet zo mee bezig. Mijn moeder maakte zich in eerste instantie veel zorgen over mij, toen ik verteld had dat ik aura's begon te zien. Eerste reactie "is er iets mis met je lenzen?"
Die zorgen hebben nog wel iets opgeleverd. Ze is op verschillende spirituele forums gaan kijken waar ik ook kom en inmiddels zijn de zorgen omgezet tot interesse.
In mijn vriendenkring zijn er wel een aantal vrienden die zich iets intreseren voor het spirituele, maar dan weer niet zozeer voor het paranormale. Wel weer tarotkaarten. Er zijn in dezelfde vriendengroep, ook weer vrienden die heel nuchter zijn en zich hier weer niet voor intreseren.
In mijn familie is verder niemand paranormaal begaafd of heeft intresse in het spirituele. Sinds mijn moeder zich nu ook wat meer intreseert in het spirituele is ze er achter gekomen dat een vriendin van haar hier al jaren in geintreseerd is.
Mijn ouders en vriend weten dat ik paranormaal begaafd ben, anderen in mijn omgeving weten dit helemaal niet. Het onderwerp is nog niet te spraken gekomen en ik wil er niet echt mee te koop lopen. Ook uit angst voor negatieve reacties.