dinsdag
eerst hebben we een rondleiding gekregen van Yves (de verantwoordelijke)
we hebben zelfs een van de woningen vanbinnen mogen bekijken...
daarna broodjes smeren (meer dan honderd
) om mee te nemen later op de dag
broodjes gesmeerd: klaarmaken voor de wandeling... 1 groep in brasschaat zelf, de andere (waar ik in zat) naar de kalmthoutse heide
was echt wel tof, ondanks al het losse zand (maakte het moeilijk voor sommige van de gehandicapten, aangezien enkelen ook motorisch gehandicapt zijn)
was prachtig, Peter, die zat in een geweldig coole rolstoel met echt GROTE ballonbanden speciaal voor in het losse zand... ik en karen duwden om de beurt... maar Peter racet nogal graag
dussss het ging goed vooruit en ik en karen helemaal uitgeput toen we terug kwamen...
ook was er een heel toffe dame bij: Kathleen, een echte schat, werkt af en toe op de kleuterschool, en kan bijna alle dieren perfect nadoen!
woensdag
een halve dag meedraaien, we mochten een van de activiteiten kiezen om daar dan wat te gaan helpen. Ik koos voor houtbewerking... wat die jongens allemaal maken, is echt prachtig! ik was vooral dol op de figuurzaag: eentje aangedreven niet door elektriciteit maar door een fiets! echt cool!
donderdag
eerst ook weer broodjes maken, wannnnnt we gaan FIETSEEEEEN
ik en karen kozen voor de grote toer met de 'tweewielers', dit zijn de gehandicapten die motorisch alles 100% onder controle hebben, en ook nog in staat zijn om veilig te fietsen... de andere groep was met driewielers en rolstoelfietsen (een fiets met een comfortabele 'zitbak' voor)
de toer viel iets langer uit dan gepland (50 km, + dan ook nog eens 25 km van bij mij thuis naar brasschaat en terug, dus 75 in totaal aan het einde van de dag: DOODVERMOEIEND) maar het was volledig en totaal de moeite waard... ik moest vanachter rijden (met flashygeel vestje natuurlijk) en af en toe eens roepen dat ze netjes achter elkaar moesten fietsen, goed moesten aansluiten, ... karen reed mee achteraan, en we hebben ons heel goed geamuseerd met twee van de jongens die constant bij ons reden: David en Ronny, echt geweldige kerels!
Yves reed vanvoor, maar af en toe liet hij twee van de vaker fietsende gehandicapten even de leiding nemen (op lange rechte stukken voornamelijk) en kwam hij bij mij rijden om een praatje te slaan...
echt een supertoffe kerel, die Yves... goed gevoel voor humor ook... en zeker niet lelijk om naar te kijken (vooral niet met die supersexy zonnebril op)
(*zucht* waren alle mannen maar knap, grappig, lief en sociaal geangageerd)
thuisgekomen meteen op de zetel gaan liggen, volledig uitgeput...
nu een dag later, beetje kapot aan het gaan van de heimwee...
ik weet nu al wat ik heel men leven wil doen, en ik wou dat ik er nu al fulltime mee bezig kon zijn...
*zucht* ik mis het Sterrenhuis