Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 23:17:00

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Lesbi/homo zijn
BerichtGeplaatst: 17-05-2013, 22:00:16 
Moderator
Moderator

Bij mij ging het accepteren met pieken en dalen. Toen iik er eenmaal achter kwam dacht ik meer van ok als dat eht is ga ik weer verder met school. Helaas veranderde dit heel snel. Ik hoorde in mijn klas alleen maar negatieve reacties over homo's en daardoor dacht ik dat er iets niet goed met me was. Na verloop van tijd kon ik dit weer van me af zetten.

Toen kwam mijn eerste coming out, Ik had het toen behoorlijk geaccepteerd en vertelde het tegen mijn beste vriendin. Dat is nu twee jaar geleden. Ze nam het heel goed op, net als de rest van de vriendenclub die ik het iets later vertelde. Vorig jaar draaide het ineens weer helemaal om en kon ik het niet meer accepteren van mezelf. Hierdoor heb ik heel lang gepiekerd.

Na een paar goeie gesprekken met verschillende personen ging het weer beter en dat is tot nu toe altijd zo gebleven.

Over het algemeen heb ik altijd goeie reacties gehad. De enige negatieve reactie was die van mijn vader. Dat heb ik vorig jaar verteld en nu probeert hij het dood te zwijgen. Op vakantie in Turkije is het normaal dat mannen elkaar zoenen, dus mijn vader doet daar nu ook ineens heel raar over. Achja so be it

an arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just keep focus, and keep aiming

BerichtGeplaatst: 18-05-2013, 11:05:42 
Elf
Elf

Heel deze discussie doet me denken aan een liedje van Yasmine. Yasmine is een Vlaamse zangeres die lesbisch is.
Een paar geleden pleegde ze zelfmoord na een hartbreuk.

http://www.youtube.com/watch?v=wmBccq7FWMg

Het gaat eigenlijk mede over wat de ouders verwachten van hun kinderen. Zo geven ze bewust of onbewust toch de indruk dat homo en lesbisch zijn toch niet echt kan. Het verwachten dat een zoon met een vriendin thuiskomt en kinderen krijgt etc...

Nu is het natuurlijk wel zo dat homoseksualiteit in veel culturen niet aanvaard wordt. Zo zijn er ook steeds meer homoseksuelen die in het westen asiel komen aanvragen, omdat ze in hun thuisland hierdoor bedreigd worden/zijn.

Triestig genoeg is dat wel de realiteit.

En ik heb toch ook de indruk dat traditionele geloven homoseksualiteit niet accepteren.

Dit is alleen maar jammer, en onnodig.

Als iedereen homoseksualiteit als een normaal gegeven zou beschouwen, dan zouden mensen zelfs geen moeite hoeven te hebben om daarvoor uit te komen. Het feit dat in westerse landen mensen nog steeds moeite hebben om ervoor uit te komen, betekent toch voor mij dat er nog steeds een groep is in onze maatschappij die homoseksualiteit taboe vindt.

Zo vond ik het maar heel raar dat in Frankrijk (notabene een land die voor vrijheid, broederlijkheid en gelijkheid heeft gestreden) mensen op straat kwamen tegen homohuwelijken. Ik ben daar verbaasd over anno 2013.

Naar mijn indruk zijn we er nog lang niet dat homoseksualiteit in het algemeen aanvaard wordt en ik denk dat we daar nog een lange weg in hebben af te leggen.

Overlaatst zag ik een documentaire en daaruit bleek dat homoseksuelen zich niet vrij in steden als Brussel en Antwerpen konden voelen en bewegen. Er worden zelfs hier in België ( en waarschijnlijk in Nederland ook) mensen voor uitgescholden en in elkaar geslagen. Dat zou je toch niet meer verwachten? En daar speelt migratie ook een grote rol in. In de Islam ( net zoals het Christendom ) verboden en word je hiervoor naar de hel gestuurd. Tja.. als je dat met de paplepel krijgt ingegoten, dan is dat niet bevorderlijk voor de verdraagzaamheid.

Han Suyin

BerichtGeplaatst: 21-05-2013, 06:22:34 
Groentje
Groentje

ik ben al sinds me 13de uit de kast en wat anderen er van denken boeit me niets ;)

en zowel hoor ik het hahah

BerichtGeplaatst: 21-05-2013, 11:11:49 
Moderator
Moderator

Pfff... Ik merk dat ik echt moe wordt van dat lesbo/homo gedoe.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zenuwslopend en naar is om uit de kast te komen als je niet weet hoe je omgeving daarop reageert. Maar het beleid in Nederland is zo acceptabel, je mag trouwen met wie je wilt ongeacht geslacht, en dan nog maken we er een heel item van.

Morgan Freeman zei ooit in een discussie over racisme 'Stop talking about it!' Zolang er een big deal van wordt gemaakt en er uitgebreid tot in den treure over gediscussieerd wordt, zal het item altijd blijven bestaan, terwijl we juist zo ons best proberen te doen om alles accepterend te zijn. Aan hetero's wordt geen aandacht besteed, en dat werkt blijkbaar prima, waarom hieraan dan wel? Niemand zeikt er nog over, alleen de homo's en de lebo's. (Hier waar ik woon en woonde, ligt een provincie uit elkaar dus was even kijk en vergelijk)

En what's in a name... Pot, Lesbi, Lesbo, Lesbisch, Who cares? Allemaal hetzelfde, 1 pot nat (haha, pun intended) Ik weet nog dat het ooit eens 'Lesbienne' moest zijn, wat naar mijn mening klinkt als een heel duur parfum *Denkt er een Frans accent bij* 'Lesbienne... by Dolce & Gabbana'

Ik ben volgens het plakkertje bi/pan seksueel. Ik vind dat best, ik kan me er niet druk om maken, zo ben ik gewoon. Ook heb ik eigenlijk nooit een 'uit de kast' periode gehad, ik heb om te beginnen nooit in die kast gezeten, ik was gewoon hier. Er is nooit een big deal over gemaakt, en als ik dat wel zou doen zou dat voor mij betekenen dat ik me schaam voor wie ik ben, en heb ik blijkbaar bevestiging nodig dat het niet nodig is. Ik vind het persoonlijk heel irritant dat ik overal met regenboog vlaggen in mijn gezicht gesmackt wordt. Op facebook, in de media, op straat. Ik ben er klaar mee. Voordat je het weet voelen de hetero's zich gediscrimineerd en hebben we een heterovlag en heteropride nodig (of bestaan die al XD geen idee)

Dus! ( We hebben en clue nodig natuurlijk of iets) Ik heb misschien makkelijk praten, mijn naaste omgeving vond en vind nog steeds dat het veel belangrijker is dat ik gelukkig ben, en met wie of wat dat dan is interesseert ze niet. Of ik nou met een chick of een dude thuiskwam maakte niet uit, als ik maar liet weten of ze mee aten ja of nee.

(shit geen clue! Oh well...)

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"

BerichtGeplaatst: 21-05-2013, 14:13:39 
Elf
Elf

Citeer:
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zenuwslopend en naar is om uit de kast te komen als je niet weet hoe je omgeving daarop reageert. Maar het beleid in Nederland is zo acceptabel, je mag trouwen met wie je wilt ongeacht geslacht, en dan nog maken we er een heel item van.

Er is een wezenlijk verschil wat voor het beleid toelaatbaar is en hoe de omgeving erover denkt. Gelukkig maar dat het beleid in Nederland en België tolerant is, maar dit is lang niet in alle landen zo. En het feit dat je mag trouwen met hetzelfde geslacht is nog niet zo lang eigenlijk. Dus ja, perfect normaal dat het nog een item is.

Citeer:
Morgan Freeman zei ooit in een discussie over racisme 'Stop talking about it!' Zolang er een big deal van wordt gemaakt en er uitgebreid tot in den treure over gediscussieerd wordt, zal het item altijd blijven bestaan, terwijl we juist zo ons best proberen te doen om alles accepterend te zijn.

Het is niet omdat er over een onderwerp gezwegen wordt, dat het probleem niet meer bestaat. Het lijkt me juist dat het levendig gehouden wordt, zodat het beleid daarop kan blijven veranderen. Door de kop in het zand te steken verandert er niks. Zo was er een discussie in een gemeente om het woord allochtoon te schrappen, omdat het een negatieve bijklank zou hebben . Precies of dat een woord schrappen de problemen oplost. Dus het is niet omdat je zwijgt over homofobie dat het verdwenen is. De praktijk wijst jammer genoeg anders uit.

Citeer:
Aan hetero's wordt geen aandacht besteed, en dat werkt blijkbaar prima, waarom hieraan dan wel? Niemand zeikt er nog over, alleen de homo's en de lebo's. (Hier waar ik woon en woonde, ligt een provincie uit elkaar dus was even kijk en vergelijk)

Aan hetero's wordt geen aandacht besteed, omdat het als 'normaal' wordt bevonden. En, volgens mij wordt er heus nog over gezeikt. Ik zei het in mijn eerdere post ook al, in steden als Antwerpen en Brussel waar er veel migratie is, worden holebi's uitgescholden en zelfs in elkaar geslagen. En er zijn heus nog steeds autochtone mensen die homoseksualiteit niet acceptabel vinden of er moeite mee hebben. Zo was ik een Nederlands praatprogramma aan het volgen. En daarin werd de vraag gesteld aan autochtone Nederlanders of ze het acceptabel zouden vinden moesten hun kinderen via de jeugdzorg terecht komen bij een homoseksueel koppel. En verbazingwekkend genoeg waren der een aantal die dit niet acceptabel zouden vinden. Want ojee, dat was tegen hun normen.

Han Suyin

BerichtGeplaatst: 21-05-2013, 16:52:15 
Moderator
Moderator

He toch, ik heb het nog wel zo persoonlijk mogelijk proberen te houden. Ikzelf heb het maar te doen met mijn omgeving, verder dan dat reikt mijn bewustzijn niet. (Nee echt geen sarcasme ;)) Dus alles wat ik in een discussie gooi komt uit mij persoonlijk, zo niet dan haal ik er wel bronnen bij.

Sommige mensen bekijken homo koppels met afschuw...ja. Maar dat moeten ze helemaal zelf weten. In dat geval zou ik ook pissig worden als het aldoor maar door mijn strot geduwd wordt als ik daar niet om vraag. Natuurlijk vind ik dat er niet gemept of in elkaar geslagen hoeft te worden, maar als mensen die mening hebben, laat ze dan lekker. Zolang ze geen actie ondernemen gebaseerd op die mening geef ik ze mijn zegen hoor.

Verder moet ik toegeven dat ik onder een steen woon, en me niet bezig hou met wat er buiten Nederland om gebeurd. Ik kijk geen tv, en alle beetjes nieuws die ik meekrijg komen van facebook of mensen persoonlijk. Wat niet toepasbaar is op mijn leven vind ik niet belangrijk, dus ik zal vast wel het een en ander gemist hebben.

En hoera voor het anti struisvogelpolitiek beleid! Een onderwerp levendig houden vind ik helemaal hip, maar dan moet het ook maar klaar zijn. Soms heb ik gewoon het idee dat mensen maar zeiken omdat er wat te zeiken valt. (Maar dat is misschien ook mens eigen huh)

En ja, er wordt vast nog wel gezeikt. Maar zoals ik al zei is hetgeen wat ik verkondig alleen toepasbaar op mijn eigen omgevingen en die van anderen waar ik contact mee heb, en daar is het (Gelukkig!) een acceptabele boel. Bovendien zul je in het nieuws nooit eens de positieve kanten horen van zo'n beleid dus tsja...dan is alles zo uit proportie. Misschien zijn er ouders die hun kinderen niet bij een heterokoppel willen laten wonen. Who knows? Enige verschil is dat het andersom gigantisch uit proportie word geblazen, en dat vind ik jammer.

"Huu"

BerichtGeplaatst: 21-05-2013, 17:30:59 
Moderator
Moderator

Ja Tut, ik kan je precies volgen. En dat is eigenlijk ook wat ik wilde zeggen met heel mijn betoog :lol:

"Huu"

BerichtGeplaatst: 21-05-2013, 19:13:26 
Elf
Elf

eens met clio en tut :mrgreen:

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama

BerichtGeplaatst: 22-05-2013, 00:05:31 
Feniks
Feniks

Een homo stelt me op de hoogte van zijn seksuele geaardheid:
"OK."
Een lesbienne waarin ik niet geïnteresseerd ben stelt me op de hoogte van haar seksuele geaardheid:
"OK."
Een lesbienne waarin ik geïnteresseerd ben stelt me op de hoogte van haar seksuele geaardheid:
"Jammer."

Samengevat... het boeit me in de meeste gevallen pittig weinig. Ik vertel mensen om me heen toch ook niet dat ik op meisjes met sproeten en rode lippen val? Events zoals Gay Pride vind ik persoonlijk al helemaal onzinnig.

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 22-05-2013, 06:30:58 
Gids
Gids

Een homo heeft me toegevoegd op Facebook wat moet ik doennnnnnnnnnnnn!!!!!?1?!?!111

BerichtGeplaatst: 24-05-2013, 15:37:20 
Moderator
Moderator

Citeer:
En tegenwoordig.. dat moet je toch met me eens zijn, dat je alle kansen om een feestje te kunnen vieren moet grijpen? :mrgreen:

Eensch!

Ik word wel een beetje in negatief daglicht gezet hier. Door te antwoorden op een topic als deze schreeuw ik, als homoseksueel, toch niet meteen om aandacht? Als ik mensen ontmoet ga ik niet zeggen " hoi ik ben wortel en ik ben homo". Als mensen vragen of ik een vriend heb antwoord ik uiteraard met "nee, een vriendin". Nouja, eindeloze discussie, want zoals er aandachtsgeile homo's zijn, zo zijn er ook aandachtsgeile hetero's. En transgenders en joden en negerinnen en baby's en katten. Anyway, ik heb een ontzettend leuk homoseksueel leven! En daar 'zeik' ik niet over.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!

BerichtGeplaatst: 24-05-2013, 17:51:03 
Moderator
Moderator

Ha! Ja... want we hebben overal je naam in vermeld natuurlijk, jij bent alle homo's! Dus jij, en dan ook echt specifiek jij bent een zeikende aandachtsgeile Lesbo. En tuurlijk schreeuw je om aandacht als je in een homo/lesbo topic reageert als lesbo zijnde, want dat hebben we uiteraard gezegd! Wut?

Nou nee, dat hebben we niet. Dus de verdediging is helemaal niet nodig. Niet jij persoonlijk wordt in een negatief daglicht gezet. Laat staan dat er uberhaupt iemand in een negatief daglicht gezet moet worden.

Oh edit! Ik bedoel natuurlijk Ik, ik kan niet spreken voor de wij, excuse moi!
Nog een edit: Dat bovenste bovenstaande bedoel ik natuurlijk helemaal niet zo euh..enthousiast, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk. Ikzelf val ook niet onder de categorie hetero, dus dan zou ik mezelf er net zo hard mee hebben.

"Huu"

BerichtGeplaatst: 24-05-2013, 18:23:39 
Moderator
Moderator

Je hebt het wel over 'dat lesbo/homo gedoe', wat wijst er op dat je daar niet ook mij mee bedoelt? Ik ben toch onderdeel van dat 'gedoe'. Ik vind dat jij hier degene bent die fel reageert op mijn reactie.

Je zegt overigens "Niemand zeikt er nog over, alleen de homo's en de lesbo's". Vertel eens, waar haal je deze informatie vandaan Clio? Maar je hebt helemaal gelijk, ik krijg alleen maar ontzettend positieve reacties als ik met mijn vriendin hand in hand over straat loop. Er zijn zelfs van die aardige jongens die ons zulke leuke meiden vinden dat ze wel seks met ons willen hebben. Zo aardig! En de mensen die me in het zwembad vol walging aankijken en samen met hun kinderen vieze dingen naar mij roepen, nee die mensen zeiken ook niet.

Ik denk dat je je hard vergist in hoe 'geaccepteerd' homoseksualiteit tegenwoordig is. Natuurlijk, de wereld heeft al grote stappen vooruit gezet. Maar zolang er geen aandacht aan besteed wordt (zoals bijv. door middel van voorlichting) zal het weer een taboe worden, zullen kinderen niet weten dat het niet raar is om homoseksueel te zijn.

Naar mijn idee was dit topic overigens niet bedoeld om te klagen over hoe slecht we het hebben.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!

BerichtGeplaatst: 24-05-2013, 18:38:45 
Moderator
Moderator

En ik maar editten...

Die info haal ik voornamelijk van mijn lesbo/homo buddies en wat ik zie, hoor en zelf ervaren heb. Volgens mij had ik dat ergens uitgelegd.
Voor mij is het vooral de frustratie dat alle 'shit' van 2 kanten lijkt te komen. Vuur bestrijden met vuur idee. Alsof de homo community er bijna om vraagt om nadelig bejegend te worden zodat daar weer bovenop gedoken kan worden om het onderwerp maar actief te houden. Mijn uitlegskills falen enorm. -.-

En onder dat lesbo/homo 'gedoe' val ikzelf ook, ik voel mezelf ook niet aangesproken door..mezelf.

Ja, misschien vergis ik me over de acceptatie van homo's, en heb ik het geluk dat ik alleen de positieve dingen mag zien ( of misschien juist alleen die dingen wil zien) Geen idee! Daarom is zo'n discussie zo awesome.

Verder heb ik ook beaamt dat aandacht besteden aan homoseksualiteit helemaal tof is, ik ben helemaal voor, maar ik heb de extremen daarin gezien en dat gaat mij persoonlijk gewoon te ver.

Maar zijn het bij jou voornamelijk negatieve reacties die je krijgt? Of zijn dat soort reacties juist degene die hardnekkiger blijven plakken, en de positieve niet.

Goed.. Ik kan me echt enorm druk maken over dit onderwerp, dus mijn excuses als ik te fel was naar je zin.

"Huu"

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00