Citeer:
Begrijp me niet verkeerd, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zenuwslopend en naar is om uit de kast te komen als je niet weet hoe je omgeving daarop reageert. Maar het beleid in Nederland is zo acceptabel, je mag trouwen met wie je wilt ongeacht geslacht, en dan nog maken we er een heel item van.
Er is een wezenlijk verschil wat voor het beleid toelaatbaar is en hoe de omgeving erover denkt. Gelukkig maar dat het beleid in Nederland en België tolerant is, maar dit is lang niet in alle landen zo. En het feit dat je mag trouwen met hetzelfde geslacht is nog niet zo lang eigenlijk. Dus ja, perfect normaal dat het nog een item is.
Citeer:
Morgan Freeman zei ooit in een discussie over racisme 'Stop talking about it!' Zolang er een big deal van wordt gemaakt en er uitgebreid tot in den treure over gediscussieerd wordt, zal het item altijd blijven bestaan, terwijl we juist zo ons best proberen te doen om alles accepterend te zijn.
Het is niet omdat er over een onderwerp gezwegen wordt, dat het probleem niet meer bestaat. Het lijkt me juist dat het levendig gehouden wordt, zodat het beleid daarop kan blijven veranderen. Door de kop in het zand te steken verandert er niks. Zo was er een discussie in een gemeente om het woord allochtoon te schrappen, omdat het een negatieve bijklank zou hebben . Precies of dat een woord schrappen de problemen oplost. Dus het is niet omdat je zwijgt over homofobie dat het verdwenen is. De praktijk wijst jammer genoeg anders uit.
Citeer:
Aan hetero's wordt geen aandacht besteed, en dat werkt blijkbaar prima, waarom hieraan dan wel? Niemand zeikt er nog over, alleen de homo's en de lebo's. (Hier waar ik woon en woonde, ligt een provincie uit elkaar dus was even kijk en vergelijk)
Aan hetero's wordt geen aandacht besteed, omdat het als 'normaal' wordt bevonden. En, volgens mij wordt er heus nog over gezeikt. Ik zei het in mijn eerdere post ook al, in steden als Antwerpen en Brussel waar er veel migratie is, worden holebi's uitgescholden en zelfs in elkaar geslagen. En er zijn heus nog steeds autochtone mensen die homoseksualiteit niet acceptabel vinden of er moeite mee hebben. Zo was ik een Nederlands praatprogramma aan het volgen. En daarin werd de vraag gesteld aan autochtone Nederlanders of ze het acceptabel zouden vinden moesten hun kinderen via de jeugdzorg terecht komen bij een homoseksueel koppel. En verbazingwekkend genoeg waren der een aantal die dit niet acceptabel zouden vinden. Want ojee, dat was tegen hun normen.