Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 13:41:04

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: dood en toch ook weer niet
BerichtGeplaatst: 25-01-2005, 15:25:40 
Feniks
Feniks

Ik vraag me al een tijdje iets af het zit zo.

Stel , je krijgt een hartstilstand, dan klopt je hart niet meer toch? Maar als je reanimeert dan laat je het hart weer kloppen. Nu heb ik zo het idee zomaar in me kop eigenlijk van, dat als je reanimeert je iemand eigenlijk terug uit de dood haalt???
Bedoel, als je het niet doet zou die persoon toch overlijden en doe je het wel ga je dat tegen.
maar is het dan wel goed... als iemand ineens een hartstilstand krijgt valt het eigenlijk onder naturlijke dood...en is het niet door ziekte..
En is het voor die persoon niet verwareend. hij is dood geweest en tot leven gewekt. Ik vind het een vaag iets.. kan het niet goed bevatten en zit in mezelf hierover te discussieren maar kom niet echt tot een oplossing.
Ik zit een beetje met het feit ook van, als je iemand terug uit de dood kan halen die een paar minuten dood is, zometeen gaan ze dat ook doen met mensen die al een week dood zijn. Kan nu nog niet maar stel je toch eens voor.. dat is toch eigenlijk iets heel verkeerds.

Of zoals mensen die eigenlijk niet meer willen leven , oude mensen, en die toch gereanimeerd worden....

Zou graag jullie mening hierop willen..

liefs rogue

Berichtenonderwerp: Re: dood en toch ook weer niet
BerichtGeplaatst: 25-01-2005, 15:31:46 
Reus
Reus

nu hoor ik net dat mn collega zijn schoonvader net is overleden, aan een hartstilstand geloof ik...

BerichtGeplaatst: 25-01-2005, 16:44:21 
Dwerg
Dwerg

Hai,

Wat mijn mening hierover is, als je leven echt ten einde is dan kan geen enkele reanimatie je nog terughalen....
de geesteswereld weet het wel, 2 voorbeelden, heb ik van mensen gehoord die ik persoonlijk ken...

zwager van mijn zusje heeft ik denk zo'n 2 jaar geleden een zwaar auto-ongeluk gehad.. de artsen hadden hem opgegeven, hij kon ieder moment sterven....
maar hij bleef leven, de artsen vertelden dat als hij in leven zou blijven, hij niet meer zou kunnen lopen enz. vanwege een dwarslesie...

Deze zwager van mijn zusje verteld later als hij bij is dat hij ontelbare keren voor een poort heeft gestaan en naar binnen wilde, maar hij werd iedere keer weggestuurd met de mededeling dat het zijn tijd nog niet was...
aan deze kant hadden de artsen op dat moment hem opgegeven en wilden toestemming hebben om de stekker eruit te trekken wat de ouders niet toestonden...
en nu, hij loopt weer, kan heel veel dingen zelf doen....
Ik bedoel te zeggen: als het je tijd niet is.. word je gewoon teruggestuurd... toen hebben ze geen moeite gedaan om hem in leven te houden hoor...

het 2e voorbeeld is nog extremer.....
een kennis van mij heeft het verteld..... haar schoonzus, echtgenoot en kindje en haar moeder gingen per bus naar een verre stad reizen....
De bus slipt door de sneeuw en valt van de weg zo het ravijn in naar beneden waar de zee is...
op een of andere manier weten haar schoonzusje en haar zoontje zich te redden uit de zee, bus valt namelijk half de zee in, maar haar moeder en haar man niet, zij zaten klem in de bus.
De schoonzus en haar zoontje zaten op het strand te wachten op enige hulp, kletsnat waren ze, en naast hen zat nog een andere medepassagier ook met haar zoontje, zij hadden zich ook weten te redden uit de bus...
Dan komt er ineenkeer een enorme golf aandenderen, en sleurt zo dat zoontje van die andere vrouw mee de zee in....... niemand die kon helpen, zo plotseling was het...
Ik bedoel hiermee zo van: hij was gered door zijn moeder uit de bus en zat aan het strand te wachten, maar zijn tijd was al aangekomen, dus word hij alsnog door een golf meegenomen de dood in, of het hiernamaals in...

Dus Rogue, over reanimatie en dergelijke hoef je je eigen neit zo om te piekeren, het gaat erom als je tijd is gekomen... en de rest zijn excuses.

Vind ik dan....
groetjes!!!

Asya.

BerichtGeplaatst: 25-01-2005, 17:02:23 
Feniks
Feniks

haha ja maar zat me zo af te vragen.. stel dat je gereanimeerd woord en het slaagd... maar je hoort eigenlijk dood te zijn dat dat het plan was... maak je er niet iets mee stuk...

sorry hoor dit is een onderwerp in mijn hoofd kan ik het zo uitleggen maar met worden dak ik er weer niks van :(

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 03-03-2005, 20:46:17 
ik denk dat als het echt fout zou zijn dat het dan wel zou worden tegengehouden.....het is tenslotte iets waar wij niet veel van weten....en waarom niet? daarom niet!!!

liefs maartje

we weten veel, nog niet alles, maar het komt vast nog...alles heeft tijd nodig...ook jou ideen en gedachtes!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00