Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 14:54:05

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kettingen
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:11:53 
Moderator
Moderator

Jaja, nieuw topic-idee!
Bij de efteling-meeting heb ik gezien dat veel mensen iets om hun nek hebben hangen, en heb het er ook met een paar mensen over gehad waarom zij deze dragen. Ik ben nog meer benieuwd naar alle verhalen en betekenissen en ' waaroms', dus als je wil, post dan hier een plaatje van je ketting en vertel er bij wat het voor jou betekent of waarom je het draagt!

Ikzelf draag een simpel zilveren kruisje om mijn nek, maar niet vanwege een 'geloof', wel omdat ik 'geloof'. Het staat bij mij symbool voor een persoon die er niet meer is, en op deze manier draag ik hem dicht bij me. Het staat dus niet voor de kerk o.i.d., wat wel veel mensen denken. ;)

Ben benieuwd naar jullie verhaal!

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!

Berichtenonderwerp: Re: Kettingen
BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 17:37:15 
Elf
Elf

Ik heb 5 kettingen. Allemaal uit verschillende bronnen.
Ik zal ze binnenkort even op de foto zetten.
Ik draag bijna altijd een, anders voel ik mee naakt.
Ik heb een keltische knoop, mijn laatste aankoop uit Mirel (oud winkeltje uit Gemert)
Ik heb een pentagram, gekregen van mijn tante voor mijn 16e verjaardag, met een slang die voor eeuwigheid staat, als je het niet weet, als je het ziet, weet je het toch :P
Ik heb een groen glazen hart uit Venetie
Een blauwe steen uit Griekenland (gekregen van mijn huisbaas daaro)
En tot slot een Pandoraketting met verschillende hangers, allemaal gespaard sinds mijn 18e verjaardag
De hangertjes van de Pandoraketting staan voor mijn 18e verjaardag, reanimatiecursus/aed, eentje van mijn zussen, een van mijn opa, een van zijn vriendin en een van hun beide
Binnenkort krijg ik nog een hangertje, voor mijn mbo diploma en misschien nog wel een tweede, voor mijn p van t hbo :P

Btw leuk topic hoor :D

I paint only my version of reality!

BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 18:20:46 
Gids
Gids

Leuk idee voor een topic Broodje Wortel ^^.

Ik droeg vroeger altijd een ketting uit Slowakije met een steen er aan hangend. Dat was magnesiet. Ik kreeg dat van een vage Slowaakse kunstenaar met wie ik bevriend was geraakt binnen een week dat ik er toen was :). Hij zei dat ik erg speciaal was. Ik ben die steen vorig jaar verloren in de Efteling tijdens de ppm... Ik heb later nog eens een magnesietsteen gekocht, maar die ben ik ook al verloren. Blijkbaar mag ik die niet hebben haha.

Nu heb ik een onyx steen om mn nek hangen, gekregen van een aantal lieve sj vriendjes met afgelopen kerst. Deze heb ik (bijna) elke dag om. Hij is verwant aan mijn ene sterrenbeeld Steenbok.

BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 19:51:20 
Feniks
Feniks

Afbeelding
Mijn bijltje. Heel lang en heel veel gedragen. Mij is ooit verteld dat het bij de Amazones hoorde. Ik weet niet of het waar is maar ik heb het gedragen als symbool van strijdbaarheid.

KOM MAAR!

Afbeelding
Een ketting die ik nu erg veel draag. Ik heb er zelfs al eens eerder over gechreven. Hij geeft mij rust en mijn hand gaat vaak naar de steen als ik me onrustig of ongemakkelijk voel. Waarom weet ik niet...

Dit zijn mijn meest belangrijke hangers (de kettingen zelf doen er niet echt toe).

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 09-05-2011, 21:08:31 
Feniks
Feniks

Wat een leuk idee!

Ik heb..... te veel kettingen :lol: Ik wissel ook vaak af.

Eentje die ik altijd om heb is mijn pentagram. Die heb ik sinds mijn dertiende en ik heb hem eigenlijk nooit afgedaan sinds ik hem heb. De enige momenten dat ik hem af doe zijn voor het douchen/badderen, zwemmen en zonnen (omdat ik anders een witte stip op mijn borst krijg :mrgreen:). Toen ik hem net had deed ik hem af voor het slapen, maar ik miste hem direct al. Toen heb ik hem weer om gedaan en sindsdien slaap ik er ook mee.
Eigenlijk weet ik niet waarom ik hem altijd om heb. Het voelt veilig om hem om te hebben. En ik voel me naakt zonder. Denk daarom.

Verder heb ik nog een hele verzameling aan andere kettingen... Een paar edelstenen (unakiet, barnsteen, amethist en maansteen), een belletje, een parel (van mijn ex vriend gekregen), een rune, een paar symbolen (waarvan ik niet zeker weet of die daadwerkelijk staan waarvoor ze staan omdat ik ze uit de Large heb besteld en er nooit over heb nagedacht om het op te zoeken :lol:), een zelfgemaakt hangertje van radertjes en dingetjes uit een klok (beetje steampunk achtig, van een vriend gekregen die hij zelf heeft gemaakt :))... En nog veeeeeeel meer...... :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 14:48:37 
Moderator
Moderator

Interessante kettingen allemaal en een leuk idee Jitske! Het is grappig om te zien wat er nou achter een ketting zit.

Afbeelding
Dit is een voorbeeld van de ketting die ik nu draag die ik gekregen heb van mijn vriend toen wij een jaar verkering hadden. De steentjes die er in zitten zijn geboorte steentjes en ik ben er erg blij mee. =D

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

BerichtGeplaatst: 02-02-2012, 19:21:10 
Moderator
Moderator

Zo, weer even een upje voor dit topic!! (We hadden het er over in de chat...)
Ik heb zelf ook een nieuw kettinkje. Het kruisje wat ik altijd om had voelde niet goed meer, dus ben ik overgestapt naar deze:

Afbeelding

Afbeelding

Het Aum/Ohm/Omkar teken. Ook wel bekend van de mantra uit o.a. het Boeddhisme. De betekenis en de vorm spraken me heel erg aan. Het is sierlijk. In een vogelvlucht de betekenis die ik het mooiste vond (er zijn er nogal wat):

Het stadie van het menselijk bewustzijn en de staat van het ontwaken op aards en materieel niveau. Het stadia van diep-slaapbewustzijn, ofwel de ondefinieerbare Eenheid der dingen. Het stadie van droom bewustzijn (denken, voelen, wensen, willen). Het stadia van absolute bewustzijn in alle facetten.

Of symbolischer uitgelegd:

Het stipje bovenaan staat voor de zon. Het streepje daaronder voor de maan. De zon zou zichzelf niet kennen zonder de maan. En het drietje staat voor de periode waarin je ontdekt dat de zon en de maan één en hetzelfde is.

Ik vond hem zelf ontzettend mooi!

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!

BerichtGeplaatst: 02-02-2012, 20:19:50 
Reus
Reus

Leuke ketting :)

I'm an angel on the earth ;)

BerichtGeplaatst: 02-02-2012, 21:40:57 
Feniks
Feniks

Wortelbrood schreef:
Het Aum/Ohm/Omkar teken. Ook wel bekend van de mantra uit o.a. het Boeddhisme. De betekenis en de vorm spraken me heel erg aan. Het is sierlijk.

Wow, mooi... die zou ik zelf ook wel dragen :wink: . Past bij je.

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 07-02-2012, 11:49:56 
Gids
Gids

Herinner me eraan dat ik mijn vader zijn fotocamera jat en wat foto's maak ;D

BerichtGeplaatst: 11-03-2012, 16:35:55 
Gids
Gids

Nice!

BerichtGeplaatst: 11-01-2013, 20:51:52 
Gids
Gids

Tom schreef:
Herinner me eraan dat ik mijn vader zijn fotocamera jat en wat foto's maak ;D

^Februari 2012

Jullie hebben me er niet aan herinnerd! :(

De kettingen draag ik niet zo vaak.
Super stoffig, haha :D
Dat achterste ding is een gulden.
De rechtse kun je niet zo goed zien, de onderste Yin en Yang met symbooltjes voor sterrenbeelden eromheen, de bovenste Yin en Yang met vuur eromheen.
Afbeelding

One ring to rule them all..
Stempelring of hoe heet het.. voor brieven :P
En een tijger.. hele goedkope van een marktje, maar de ogen (zwarte steentjes, waarschijnlijk plastic) zitten er nog steeds mooi in.
Afbeelding

Ring die ik altijd draag, om mijn andere hand, maar had die hand nodig om de camera vast te houden.
Afbeelding

Boedhistische kettingen(deze draag ik altijd):
Afbeelding

Om mijn nek.
Deze foto was moeilijk om te maken zeg :P Kon zelf niet zien wat voor foto ik maakte.
Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00