Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 13:15:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Spirituele vragen
BerichtGeplaatst: 07-03-2005, 12:40:25 
Hey iedereen,

Ik maak een taak over spiritualiteit bij jongeren en zit met een aantal vragen.
Ik zal mijn vragen hieronder neertypen. Als jullie willen reageren op een vraag, neem dan aub deze vraag over en typ je antwoord eronder (kwestie van geen chaos te maken).

Alvast heel erg bedankt voor de medewerking!!
fcbgirl

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07-03-2005, 12:40:55 
- Welke rol speelt spiritualiteit bij jongeren vandaag? Speelt het nog wel een rol? Lezen jongeren spirituele litteratuur?

- Welke levensbeschouwelijke vragen stellen jongeren zich vandaag?

- Wat is de ultieme zin in het leven voor jongeren? Leeft deze vraag nog?

- Hoe leven jongeren vandaag met hun 'ziel'?

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07-03-2005, 13:57:42 
Reus
Reus

Citeer:
- Welke rol speelt spiritualiteit bij jongeren vandaag? Speelt het nog wel een rol? Lezen jongeren spirituele litteratuur?

een grote rol, het is voor mij een soort leefwijze geworden, hoewel ik me niet bij ieder dingetje wil afvragen wat de spiri betekenis is. Ik kijk eerst naar het aardse, en dan naar het spirituele.
Het geeft me vrede en rust om te bedenken dat er een doel is in dit leven en ook nog NA dit leven
De meeste boeken die ik lees hebben juist met spiritualiteit te maken. Momenteel ben ik bezig in "een gesprek met God" en "het chakra werkboek"
Naast spirituele onderwerpen lees ik eigenlijk vrij weinig

Citeer:
- Welke levensbeschouwelijke vragen stellen jongeren zich vandaag

- Waarom plegen mensen zelfmoord? En als zij dit doen, is hun tijd dan echt geweest? Komen zij niet in de knoop met zichzelf als zij gene zijde bereiken?
- Hoe zit het met abortus? Is de ziel dan al ingedaald in het wezentje? Weet de ziel van tevoren dat er geaborteerd gaat worden? En adoptie? Als de ziel het gezin uitkiest waarin het geboren wil worden, komen ze dan door adoptie niet op de juiste plaats? Of weet de ziel al waar ze terecht gaan komen?

Citeer:

Mijn zin in het leven is gelukkig te zijn, en andere mensen delen in mijn geluk. Ook is een zin in het leven om andere mensen te helpen de weg te vinden naar geluk. En leven in LIEFDE is voor mij heel belangrijk :)

Citeer:

Leven met je ziel houdt voor mij vooral in dat je moet luisteren naar wat je gevoel je zegt. (je "water") Je intuitie als je dit zo wilt noemen. LIEFDE is het sleutelwoord in veel issues

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt, veel succes met je onderzoek, en als je nog meer wilt weten, geef maar een gil ;)

Liefs Carina ;)

Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 07-03-2005, 14:37:10 
Reus
Reus

Ik ook maar dan :P

Citeer:
Welke rol speelt spiritualiteit bij jongeren vandaag? Speelt het nog wel een rol? Lezen jongeren spirituele litteratuur?

Het is voor mij een deel van mijn leven geworden. Niet dat het bepalend is. Maar het is iets wat bij me hoort. En zal ik er dus mee om moeten leren gaan ;) Ik denk dat het pas een rol gaat spelen als je er mee geconfronteerd wordt. Hetzij bij jezelf, hetzij in je naaste omgeving.
Literatuur lees ik veel. Op dit moment ben ik in boeken over paranormale/intuitieve kinderen bezig. Ook lees ik gewoon leesboeken erover, zoals de serie van Wicca en Charmed.

Citeer:
- Welke levensbeschouwelijke vragen stellen jongeren zich vandaag?

Waarom mensen elkaar dingen aandoen. Waarom gelijk iemand neersteken om een uitspraak?? Maar ook dingen als pesten, discriminatie, onrecht. Waarom mensen de dupe moeten zijn van andermans daden...

Citeer:

Liefde en geluk. Verder leef ik van dag tot dag en kijk niet vooruit.
En waarom niet? Je leeft vandaag. Morgen kan het alweer anders zijn. Probeer te genieten van het leven, breng liefde in de wereld, maar hou ook van jezelf. Doe iets voor een ander, je krijgt het altijd terug.

Citeer:
[/quote]
Mijn ziel is hoe ik ben en wie ik ben. Dus ik leef er elke dag mee. Bewust en onbewust ;). Verder vind ik dat je daar niet teveel bij stil moet staan. Je ziel leeft al meerdere levens en er komen er waarschijnlijk ook nog meer. Maar je leeft nú. Dat is belangrijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog meer wilt weten, laat dan maar weten ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00